Gå til innhold

HATER den nye jobben min.. Hva nå??? Trenger råd..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet to dager i ny jobb og HATER den. Søkte et vikariat på småbarnsavdeling, d sa de også på intervjuet. Derfor sa jeg ja til jobben og levde i god tro i 2mnd. 2,5 uke før jeg skal begynne ringer sjefen og sier at hun har plassert meg på 3-6års avd. dette ville jeg absolutt ikke!! Ringte å spurte om hun kunne plassere meg på 0-3 igjen, men d ville hun ikke...

Nå har jeg "pint", ja sånn føles d, meg igjenom to dager og jeg orker ikke mer!!! I morgen går jeg å får sykemelding.. Men skal jeg bare i opp eller vente å se om jeg hører noe fra de to jobbene jeg har søkt..?? Har også gode muligheter til å få jobb i den bhg jeg nettopp sluttet i om d skulle være krise, da de ennå ikke har funnet min erstatter og må lyse ut på nytt... Rådvill. Liker ikke løsningene i bhg og i tillegg er der iskaldt, slik at jeg har klart å bli syk allerede.. Uff.. noe dritt dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, snylt for all del isteden ... 2 dager sier INGENTING om virkeligheten... kom deg på jobb og prøve et par uker iallefall før du sutrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehhh.. Jo to dager sier sitt.. Å nÅr jeg allerede har gÅtt Å gruet meg i flere uker sÅ.. men, men.. fÅr fÅ en sykemelding for i morgen siden formen ikke er god. og prøve igjen pÅ mandag.. Men er føler meg for gammel til Å gÅ rundt Å ha en jobb jeg ikke liker.. Og det var tross alt ikke den jobben jeg søkte pÅ.. Men takk for all sympati.... Godt Å se at noen vet alt...ref 17:05.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller ikke to dager er noe. Da jeg byttet jobb sist gikk de første to ukene og angret, angret, angret på at jeg byttet jobb. Nå er jeg derimot sjeleglad for det! De første dagene/ ukene er ofte utrolig tøffe, rett og slett grusomme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det så mye verre å jobe på storbarns avdeling enn småbarn?? Og nei, du har selvsagt ikke grunnlag for sykemelding bare fordi du ikke liker jobben din, og ikke har du rett på sykepenger heller... 2 dager er ingenting for å bli kjent i en jobb, gir du så lett opp på alt her i livet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva et det som et så ille, da? Altså med ungene i aldersgruppen? Du visste jo ikke noe om verken kulde eller løsninger før du begynte å hate? Et voksent råd fra meg er å gi det mer tid, gi det en sjans.

Men må. Si jeg ikke liker tanken på at noen som hater jobben sin skal være rundt mine barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår d ikke er mye, men jeg trives ikke på stor avd. Hvis jeg ikke får være med de små, kan jeg heller finne noe helt annet å gjøre.. I tillegg sa jeg opp en jobb der jeg trivdes, men var litt lei, for å få en roligere hverdag med 9barn i stedet for 14.. Da er ikke 18barn bedre, det er hakket verre..Byttet jobb for at jeg skulle ha mer overskudd hjemme, ikke mindre.. Har ikke fått den jobben jeg søkte og ville derfor ikke begynne i det hele tatt, så jeg synes to dager er bra innsats jeg...Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ha sykemelding da?

Kan du ikke bare si at siden dette ikke var den jobben du søkte på og sa ja til så slutter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Stakkar... Jammen uheldig du, gitt.

 

Not.

 

Om et par måneder har du grunnlag for å uttale deg om dette er en jobb du liker eller ikke, ikke etter to dager. Er det kaldt på avdelingen, så får du vel kle på deg litt. Og mitt beste råd: hent fram litt positiv innstilling, bli kjent og se lyst på livet. Det er ikke så innmari enkelt for alle å få jobb idag, serru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så allerede når jeg var på intervju at jeg ikke likte løsningene de hadde på stor avd, hadde derfor heller aldri sagt ja til en jobb der.. Men var jo ikke d jeg sa ja til heller.. Synes d er helt forferdelig selv og tenkte at jeg måtte prøve.. Men de viktigste i livet mitt er mine to små.. og når mor ikke har d bra, får ikke de d bra heller.. og slapp av, viser ikke barna i bhg at jeg ikke trives..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding ut oppsigelses perioden min som er 1mnd.. Og til og med den gamle sjefen min reagerte på måten den nye sjefen bare flyttet meg på uten å spørre. Så har ikke dårlig samvittighet ovenfor den nye arbeidsplassen min, som jeg nå kommer til å si opp. Det er hun som har brutt kontrakten, ikke meg.. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemelding ut oppsigelses perioden min som er 1mnd.. Og til og med den gamle sjefen min reagerte på måten den nye sjefen bare flyttet meg på uten å spørre. Så har ikke dårlig samvittighet ovenfor den nye arbeidsplassen min, som jeg nå kommer til å si opp. Det er hun som har brutt kontrakten, ikke meg.. HI

 

Men du har jo ikke grunnlag for sykemelding!!! At du mistrives i jobben er IKKE sykemeldingsgrunnlag! For at du skal få sykemelding må legen "finne på" en grunn og det er en risiko de fleste leger ikke vil ta.... Tenk hvordan det skulle tatt seg ut om alle som mistrivdes i jobben sin bare "sykemeldte seg" når de fant det for godt.. Svindel og trygdemisbruk fra ende til annen..

Gjør det som er redelig, si opp og jobb ut oppsigelsestiden som alle andre normale og hederlige mennesker gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en spessiel kontrakt på det da? For det vanlige er 14 dager gjensidig oppsigelse i prøvetiden.

Siden dette ikke er jobben du sa ja til kan du gå på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er både normal og hederlig og vært d i alle år, sjelden syk og enda sjeldnere sykemeldt.. men å bruke en mnd å bli kjent med alle for å så forsvinne... nei takk.. blir jo syk av å jobbe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er to dager evt at jeg kan gå på dagen.. får undersøke litt mer i morgen. Skal ringe gamle sjefen å høre. Hun trenger sikkert vikar og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er både normal og hederlig og vært d i alle år, sjelden syk og enda sjeldnere sykemeldt.. men å bruke en mnd å bli kjent med alle for å så forsvinne... nei takk.. blir jo syk av å jobbe der..

 

Hvordan syk mener du du blir??? Har ingenting med saken at du må bruke en mnd på å bli kjent og så forsvinne... Du har ikke grunnlag for sykemelding uansett hvordan du vrir og vender på det, at du ikke liker deg der er IKKE grunnlag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som har en som deg som jobber på avd dems:(

 

Nei, vet du hva. Antakelig er det absolutt ikke synd på barna nei. Sånne lavmålkommentarer kan man holde seg for god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mandalas . ) Og ja holder meg altfor god til sånne kommentarer. Er det noen som ikke merker noe til dette er det jo nettopp barna. Gjør selvfølgelig mitt beste når jeg er på jobb ovenfor barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får veldig på følelsen at du allerede bestemt deg for at dette kommer du ikke til å like. og at du har med deg en forferdelig negativ holdning.

Tror helt ærlig at du ikke har noe i nærheten av disse barna å gjøre siden de plukker opp på holdningen din.

Enten får du forandre holdningen din å prøve å finne noe positivt ved den nye jobben din eller så får du slutte med en eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...