Deg som ikke klarer å slutte røyke..
Skrevet 01 februar 2012 - 14:19 #1
Skrevet 01 februar 2012 - 14:36 #2
Er ikke alene du, det er nok bare frykt og skam som gjør at folk holder dette for seg selv.
Trenger ikke lete lenger enn meg selv, er 6 mnd på vei og røyker fortsatt 1-2 om dagen og jeg skammer meg halvt i hjel!
Skrevet 01 februar 2012 - 14:47 #3
Det finnes også noen som driver med hypnoterapi som jeg så om på God Morgen Norge, og da skal vist sluttingen gå som en lek. Han har skrevet en bok og har en CD (det kalles Vitakoden) og mener at boken og CD'en skal være nok til å klare å slutte. http://www.tv2.no/gm...lp-3692062.html. Oversikt over terapeuter som driver med hypnose finnes på www.medicor.no. Jeg håper du klarer å finne motivasjon til å prøve, det er jo viktig for resten av livet ditt og barna dine sin oppvekst, selv om du nå er nesten ferdig med svangerskapet. Lykke til!
Skrevet 01 februar 2012 - 16:04 #4
Jeg spør fordi jeg selv røkte, men kunne ikke tenke meg en enklere grunn til å slutte enn at jeg har en fantastisk liten gutt i magen:D
Skrevet 01 februar 2012 - 16:15 #5
Anonym bruker skrev 01 februar 2012 - 16:04:
Jeg spør fordi jeg selv røkte, men kunne ikke tenke meg en enklere grunn til å slutte enn at jeg har en fantastisk liten gutt i magen:D
Ja, det var tanken min også, har alltid sagt at jeg skal slutte å røyke når jeg blir gravid, men så enkelt var det altså ikke for meg, og jeg har mange rundt meg som også har røyket i svangerskapet, og mange av de har friskere barn enn de som ikke røykte, og ja, selvfølgelig vil man det beste for barnet sitt, men sist jeg var gravid og sluttet og røyke mistet jeg barnet, så jeg har vel en frykt for at noe galt skal skje om jeg slutter også.. Jeg har også redusert veldig. Men slik er det altså, at alle har ikke den samme psyken, og jeg er en av de.. det jeg lurte på om det var andre her inne i samme situasjon, for til dere andre, jeg har hørt alt før.. men det hjelper meg ikke..
Skrevet 01 februar 2012 - 16:35 #6
Skrevet 01 februar 2012 - 18:44 #7
Skrevet 01 februar 2012 - 19:33 #8
Skrevet 01 februar 2012 - 19:48 #9
Masse lykke til! Håper det går bra med både deg og barnet, og at du får en drømmefødsel om en mnd
Skrevet 02 februar 2012 - 02:45 #10
Jeg klarte heller ikke å stumpe røyken!Tok en røyk på vei inn til føden til og med.. Men når lille prinsen min hadde kommet til verden så glemte jeg røyken helt! Har ikke hatt lyst på røyk i ettertid, for jeg vil gi den beste starten lillegutt kan få! Angrer meg utrolig for at jeg ikke klarte å stumpe røyken, mens han lå i magen.. Men bedre sent enn aldri :/
Skrevet 02 februar 2012 - 02:57 #11
Snarveier
Siste opprettede emner
-
hvordan begynte dine rier?Anonym bruker - i dag, 00:12
-
Ahusmamma til s@lma - i dag, 00:10
-
Hostedempende for barn.Anonym bruker - i dag, 00:03
-
Orker noen å ta en titt på meg?BareLykke*GravidLykke* - i går, 23:51
-
Normalt å bli kvalm av kynnerer/masrier? Uke 37rosa og en blå - i går, 23:47
-
Noen som har fått feriepenger av NAV?Anonym bruker - i går, 23:33
-
Siste innlegg
-
Hei du! Det er høyst sannsynlig at du har rett ang termin. I praksis og ved...
Jordmor Kristina - i dag, 00:22 -
Hei du! Gratulerer med graviditeten! Murringene du kjenner er nok mest ...
Jordmor Kristina - i dag, 00:14 -
Mitt barn er estimert til å være 3200 ved termin og 3500 to uker over termin. D...
1hjertegull+junispire - i dag, 00:14 -
klippe gress med barn i magen!!! ??
Joda som sagt ett dumt spørsmål, men men. Poenget var å bare høre med andre også...
♥Alvepia♥Juli-Baby-2012♥ - i dag, 00:12 -
Gratulerer så mye !:-)
mamma til s@lma - i dag, 00:11 -
Må innrømme at jeg er veldig fornøyd med oppfølging på Ahus , og enda babyen er ...
mamma til s@lma - i dag, 00:10 -
Takk for alle svar! Gleder meg til å se hva som skjer. Ei venninne fortalte...
1hjertegull+junispire - i dag, 00:08 -
Vinter-barn, 4 etasjer uten heis, i byen
Jeg signerer de andre her og sier Bugaboo cameleon! Jeg husker ikke målene ...
Fru Gurk - i dag, 00:08 -
Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?
Velkommen:) Det er bra du har kommunikasjon med legen din, så slipper du väre b...
micke78 - i dag, 00:06 -
Jeg tenkte litt på modell da jeg kjøpte babyklær, armene kan man jo brette opp h...
mamma til s@lma - i dag, 00:01 -
Tråd for oss som bruker Clearblue fertilitetsmonitor?
Det begnner å blinke 4 dager för TR på meg. Det virker som den går ut fra att d...
micke78 - i går, 23:59 -
Har tenkt å kjøpe bæresele til 6 mnd gammel baby, ikke babybjørn!
Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg sjekke ut alle nettstedene!...
vaskedama+♂ 09 og 11 - i går, 23:59 -
Hva er de tre viktigste kriteriene ved en vogn for deg?
Handler fint med den. Handlekurven er lettere å nå nå som sittedelen er på, me...
Fru Gurk - i går, 23:57 -
Takk , greit å vite:) de skal jo hvertfall bli godt uttesta nå da desse testene ...
MammaHåp1 - i går, 23:57 -
Orker noen å ta en titt på meg?
Hei jeg lurer på om noen ser kjønn på meg. Termin 5 . Jeg født 110576
BareLykke*GravidLykke* - i går, 23:51 -
ja,ja......da ble det 2 tette ;)
Her blir det også 15 mnd mellom Var skjønt enige om at vi skulle ha to tette, m...
Petrine84 - i går, 23:46 -
Venter en gutt 20.08. Har 3 gutter fra før, des.00, feb 04, apr 10. Blir spennen...
magnhild81 - i går, 23:43 -
Heldig du
Elsa88 - i går, 23:43