Gå til innhold

Diagnose "kansje bekkenløsning".. Flere som har fått den?..


Kajv

Anbefalte innlegg

Altså, jeg vet hva bekkenløsning er, og kjenner mange med det.

Var til legen idag pga smerter i rygg, hofte og bekken (pågått en stund) så jeg følte jeg hadde behov for en liten pause fra hverdagen. fikk en uke sykemelding til å bruke på å slappe av og hvile ryggen..

 

Men hvordan skal jeg tolke dette:

 

Du har kansje bekkenløsning? KANSJE? jeg blir litt oppgitt jeg.. :(

 

Dritt mandag!!! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Dvs, jeg fikk vel egentlig ingen diagnose... Var hos legen forrige tirsdag for oppfølging av sykemelding (pga kvalme), og fortalte da at jeg hadde fått veldig vondt i bekkenområdet (hofte, korsrygg og stråling fra lysken) uka før. Legen undersøkte meg ikke, men ga meg en henvisning til fysioterapeut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er merkelige de legen av og til.. åhr.. jaja.. får satse på at d går over etter ei lita uke med hvile! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at jeg hadde kanskje bekkenløsning, fordi dem tar endel tester på dette. og jeg fikk en ordentlig bekreftelse på dette da jeg hadde vært hos fysioterapaut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje fordi bekkenløsning og bekkenlåsning ofte blir blanda. Låsning kan behandles ved få behandlinger, men løsing er hormonelt og går ikkje over før etter at du har fødd. Fysio og kiropraktor kan hjelpa på smertene ved løsning, men kan ikkje kurere.. Ofte klarar ikkje leger å sjå forskjell på dette. Kanskje derfor han vil at du skal slappe av og sjå..?

 

Eg fekk to vekers sjukem. i første omgang av turnus som aldri hadde undersøkt nokon med bekkenproblem.. Kom tilbake etter eit par dagar og måtte få krykker, så for min del var det ikkje tvil.. Måtte til og med ha hjelp til å snu meg i senga. Ikkje press bekkenet for mykje, då kan det hende du aldri blir bra igjen (snakkar av erfaring..) Det er ein grunn til at ein ofte må sjukemeldes og skal ta det med ro!

 

Om du fortsatt har vont når sjukem. er ute så reis til lege igjen. Skal du ha gratis fysiobehandling må du ha henvisning frå lege med diagnose: bekkenløsning med gangvansker..

 

Lykke til og god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...