Gå til innhold

Forskjellige gravidsymptomer på gutt og jente i magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første gangen var jeg så kvalm at jeg gikk ned 10 kg. de første tre mnd. Og ekstremt trøtt... lå i senga i 3,5 mnd... men etter det var jeg helt fin i resten av svangerskapet og fikk verdens fineste gutt.

 

Denne gangen har jeg vært kald, slapp, fått veldige kvalme-tak som har kommet og gått noe voldsomt. Hyper sensitiv mot lukter og brekker meg av den minste ting... t.o.m lukten av snø... rimelig håpløst.

Jeg er 16 uker på vei og jeg er bombesikker på at dette her er en jente! Blir spennende å se, vi får vite det om 3 uker smile.png

 

og mammaen hadde rett :P Etter ultralyd ble det bekreftet at det er en jente! Så JA! Helt klart forskjellige symptomer på gutt og jente i magen! :P

 

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

jeg har hatt 4 forskjellige svangerskap, den første var det ikke en plage av noe slag, den andre kom det litt morgenkvalme de første månedene, tredje var det kvalme på morgen og litt til kvelds de tre første mnde, pluss litt bekkenløsning de tre siste månedene, denne gangen har jeg alt, kvalmen har begynt å gi seg, men den har vært fra jeg har stått opp om morgenen til jeg har lagt meg igjen..til og med våknet om natten pga kvalme/oppkast, ryggen/bekkenet verker, puppene er et kapittel for seg selv,blitt enorme og så ømme at det nesten er vondt med bh, og jeg er konstant trøtt og slapp(ikke jernmangel), kynnere har jeg nesten hatt fra starten,

er i uke 20 nå, og venter gutt nr 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt og to jenter og har hatt like svangerskapssymptomer med jentene, ulik svangerskap med gutten. Gravid med nr4 og symptomene tilsier jente, blir spennende å se om det er ei jente, skal på ul neste mandag :-)

Endret av Macheriè
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei

Jeg går med nr 3. nå, og dette er helt likt som det 1. Ingen kvalme , ingen ømme bryster eneste forskjellen er bekkenløsningen. Disse er begge jenter. Med nr. 2 kastet jeg opp mye, var lenge kvalm og orker ingenting... Dette var en gutt... Så ja det er nok forskjellig på svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gutt sist. Denne gangen har jeg lagt på meg fortere (og andre steder), blitt hekta på is (i motsetning til salt som sist), føler meg ekstremt stygg (sist så jeg fresh ut), mer hormonell, veldig kvalm og mer humørsvigninger. Kjønnsfordelingen i slekta tilsier enda en gutt, men magefølelsen gir ikke slipp på jentefølelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor "alle" tror dette, er det bare gammel overtro eller? Jeg synes det virker helt søkt å tro at det skal ha noenting å si på symptomer/form/mageform osv om ungen i magen har innover eller utovertiss. Kan ikke tenke meg at kjønnet har noe med dette å gjøre, men mulig det bare er meg som tenker sånn...

 

Tror heller på at svangerskap kan være ulike fra gang til gang på samme person men at dette ikke har noenting med kjønn å gjøre..

 

Personlig har jeg hatt to svangerskap som har vært ganske like, vært enormt dårlig begge gangene og har fått en av hvert kjønn.

 

Anonym poster: 8cad7b25db1e8a98cd71467b45dc1e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...