Gå til innhold

Forskjellige gravidsymptomer på gutt og jente i magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet det går mye "rykter" om dette, men er det noen som faktisk har opplevd dette? Var kjempekvalm og svimmel med første.. Masse hodepine, svimte av i dusjen, legga klødde, puppene var superømme og ja i det hele tatt.. Fikk en jente. Nå er jeg 6 uker på vei, ikke kvalm i det hele tatt, mindre enn jeg er til normalen faktisk, merker såvidt litt ømhet i nipla og "mensmerter".. Men thats it. Føler nesten ikke jeg er gravid den gangen her. Med snuppa kom symptomene tidlig, og det gjorde det med den jeg mista i uke 11 også. Der var også alle symptomene på plass tidlig.. Skjønner ikke noe jeg???

 

Håper så på en gutt nå, men tør ikke håper for mye:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omvendt her. 11 dager til termin og dette svangerskapet har vært mye mer plagsomt med alle symptomer enn forrige. Er gutt denne gangen også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to vidt forskjellige svangerskap!

 

Første gang var jeg super kvalm og hadde så ømme pupper at jeg nesten ikke klarte å dusje. Da fikk jeg jente.

Denne gangen har jeg vært litt kvalm på kveldstid, eller ingen andre plager enn bekkenløsning. Og nå kommer det en gutt.

 

Så det stemte her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en gutt og en jente og mistet en gang.

Den gangen jeg mistet var jeg plaget med kvalme 20-22 timer av døgnet og var mer eller mindre sengeliggende fra uke 5 til jeg mistet i uke 11.

Med gutten var jeg småkvalm innimellom og hadde endel problemer med bekkenet fra ganske tidlig i svangerskapet.

Med jenta var jeg også småkvalm innimellom, men mye mindre plaget med bekkenet. Med henne fikk jeg derimot stressutløst kvalme i uke 21 og resten av svangerskapet. Men det hadde vel endel med at jeg hadde en på under to år hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker er ganske tidlig, og det kan enda være flere uker i gjen til kvalmen kommer krypende, om den gjør det da..

 

jeg spydde som en gris med første, fra uke 7 til 22, gikk ned 13 kg! hadde hodepine og blødde neseblod nå og da og var i ganske dårlig form.. puppene merket jeg lite på, men hadde en del smerter og murringer.. hadde kynnere siden uke 15.. det ble en jente :)

 

med nr to ble jeg faktisk kvalm få dager etter befruktningen selv om det ikke skal være mulig.. gikk rundt å var uggen hele tiden, men jeg visste jo at det var meget mulig at jeg hadde blitt gravid.. tok en test som var negativ, men kvalmen gikk ikke over, så to dager etterpå var testen positiv! kvalmen satt virkelig inn mellom uke 5 og 6 jeg endte opp med å spy frem til uke 36-37, gikk ned 9 kg, men var ikke like akkutt kvalm som med første, men nå ble det ikke bedre og var rett og slett seig pining.. men ut kom ivertfall en gutt! :)

 

forskjellene var kanskje økt appetitt på sex når jeg gikk med gutten, samt mer svingninger i humøret, lavere energi (fordi jeg hadde en liten til å ta vare på) ømmere pupper mer kynnere.. men det kan jo også være fordi dette var nr to, jeg har mer selvtillit nå enn med første, og fordi jeg husker best det som er nyest? :P men i følge helsekortene mine var det ganske likt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt to VIDT forskjellige sv skap. Har en gutt, og venter en gutt til :) Var sikker på jente denne gangen pga den vanvittige forskjellen, så her har jeg fått bevis på at det er mulig med to helt forskjellige sv skap med samme kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart ved termin og venter gutt denne gangen også. Veldig forskjellig svangerskap. Denne gangen var jeg mye mer kvalm, bekkenet har kranglet veldig, og energien har vært på bånn. Mye hormoner i sving også ifht forrige gang. Mindre halsbrann da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to jenter i magen og de svangerskapene har stort sett vært ganske like. Jeg er sikker på at hvis jeg blir gravid med en gutt så kommer det svangerskapet til å være annerledes.

 

Jeg tror det er stor forskjell på folk om de merker hvordan kjønnet er på svangerskapet, noen gjør det og noen gjør det ikke :) En jeg kjenner har vært gravid med to gutter der svangerskapene har vært veldig ulik og det har guttene vært også nå de kom ut! Den ene lagde mye trøbbel for mor og hun var veldig dårlig. Nå kan denne gutten være noe av en utfordring og et svært aktivt barn. I det andre svangerskapet var hun frisk og i kjempeform og denne gutten er en stille og rolig liten kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap merket jeg lite til symptomer i det hele tatt. Det var så lett å gå gravid at det var en fryd. Spydde litt fra uke 12 til 15, men det ble kun utløst av bestemte lukter og smaker, var aldri kvalm. Det ble jente...

 

Nå er jeg kjempe dårlig og har fått alt av symptomer i fanget fra uke 5. Og jeg synes allerede at det er lite koselig å gå gravid igjen ;) hehe... så får tiden vise hvilket kjønn det blir denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte ei jente i 05, og denne gangen er alt helt likt som da. Hjerteslag på over 150, jenteform på magen osv.

 

Men i magen min bor en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin om 5 uker...

Har nesten ikke vært kvalm foruten et par ganger. Blitt super rundt, med brede lår og stor ryggtavle. Bekkenplager fra uke 17. Ikke spes fysen på noe, men fått 15kg ekstra. Besvimelses "anfall" veldig tidlig i sv.skapet ca uke 5-8. Og følte meg tidlig uten at jeg viste at jeg var gravid, veldig oppblåst og "stor" ser jo bilder nå, var jo slank og ikke synlig, men følte jeg vasset i vann i kroppen. Mistet sv.sympt i uke 10. Etter det har jeg ikke hatt en plage foruten dette bekkenet. Ikke griner jeg eller er hysterisk for noe heller...

3 ul.. Det blir en jente sier de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det går mye "rykter" om dette, men er det noen som faktisk har opplevd dette? Var kjempekvalm og svimmel med første.. Masse hodepine, svimte av i dusjen, legga klødde, puppene var superømme og ja i det hele tatt.. Fikk en jente. Nå er jeg 6 uker på vei, ikke kvalm i det hele tatt, mindre enn jeg er til normalen faktisk, merker såvidt litt ømhet i nipla og "mensmerter".. Men thats it. Føler nesten ikke jeg er gravid den gangen her. Med snuppa kom symptomene tidlig, og det gjorde det med den jeg mista i uke 11 også. Der var også alle symptomene på plass tidlig.. Skjønner ikke noe jeg???

 

Håper så på en gutt nå, men tør ikke håper for mye:P

 

Eg har hatt to vidt forskjellege svangerskap, har ein gut frå før, og ventar gut no(blir veldig overraska om det blir jente:P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt to gutter i magen, og begge svangerskapene var preget av så og si ingen kvalme og lite symptomer. Puppene var vonde den første gangen, men ikke den andre. Og jeg var mer hormonell og sliten ved andre svangerskap, men det tror jeg henger sammen med en toåring å ta seg av, samt husbygging. Bekkenet var også noe verre.

 

Så med to gutter og to like svangerskap, er jeg spent på hva som bor i magen nå:) Foreløpig lite symptomer, likt de to første gangene. Men vi får se, er bare 6+5 nå. Spiller ingen rolle om det er jente eller gutt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt og ei jente fra før, og med de to første var svangerskapene ganske prikk like, kvalme og oppkast fra helvete.... venter nå nr 3, og det samme har skjedd denne gangen... så hos meg har det ikke vært noe forskjell om jeg har fått jente eller gutt !! Veldig overrasket om det skal være noen indikasjon på hva slags kjønn man får. Men man vet jo aldri, kanskje det stemmer for noen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente og venter en gutt !

Svangerskapene er helt like til nå....

 

Men er forskjellig pappa..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To helt forskjellige svangerskap og det blir gutt denne gangen også. Jeg var skråsikker på at nå kom en liten frøken da jeg sliter med masse rare plager denne gangen i motsetning til forrige gang.. men nei ingen jente i vente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært kvalm, gikk opp 30 kilo og hadde masse vann i kroppen første gang med jente, gikk opp 23 kilo og hadde ikke vann i kroppen med gutt og har nå gått opp 12 kilo (har 5 uker igjen til termin) uten særlig vann i kroppen med jente. Jeg var sikker på at det var gutt helt frem til ordinær ultralyd denne gangen fordi svangerskapene og magene var så like, men tok feil. Så jeg mener absolutt at det ikke er noen sammenheng mellom kjønn og symptomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist var eneste plagen halsbrann. Levde på gaviscon i perioder :P Fikk jente.

Nå har jeg kastet opp siden uke 6 og fram til uke 16 ca. Vært mye kvalm etter det. Bekkenløsningen har sneket seg på de siste 2 ukene og er generelt i sjaber form. Venter gutt denne gangen. Så med meg stemmer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det går mye "rykter" om dette, men er det noen som faktisk har opplevd dette? Var kjempekvalm og svimmel med første.. Masse hodepine, svimte av i dusjen, legga klødde, puppene var superømme og ja i det hele tatt.. Fikk en jente. Nå er jeg 6 uker på vei, ikke kvalm i det hele tatt, mindre enn jeg er til normalen faktisk, merker såvidt litt ømhet i nipla og "mensmerter".. Men thats it. Føler nesten ikke jeg er gravid den gangen her. Med snuppa kom symptomene tidlig, og det gjorde det med den jeg mista i uke 11 også. Der var også alle symptomene på plass tidlig.. Skjønner ikke noe jeg???

 

Håper så på en gutt nå, men tør ikke håper for mye:P

 

Jeg har hatt 2 helt forskjellige svangerskap - forskjellig på det meste og venter samme kjønn som sist. Stemmer ikke for min del... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik som deg med nr 1 også, men det var en gutt. Mye mindre symptomer denne gangen her men kvalmen kom mye tidligere 5 dager før mensen skulle kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen var jeg så kvalm at jeg gikk ned 10 kg. de første tre mnd. Og ekstremt trøtt... lå i senga i 3,5 mnd... men etter det var jeg helt fin i resten av svangerskapet og fikk verdens fineste gutt.

 

Denne gangen har jeg vært kald, slapp, fått veldige kvalme-tak som har kommet og gått noe voldsomt. Hyper sensitiv mot lukter og brekker meg av den minste ting... t.o.m lukten av snø... rimelig håpløst.

Jeg er 16 uker på vei og jeg er bombesikker på at dette her er en jente! Blir spennende å se, vi får vite det om 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første svangerskap. Kvalmen begynte i uke 5 og kastet opp fra uke 6 til uke 14. ømme pupper og generelt uvel den tiden. Gikk ned 6 kg. Klarte ikke lukte på stekos eller generell matlukt. Følelsen sa meg jente, men ultralyden viste helt klart en gutt. Nå er jeg rimelig fin i formen og kun plaget med litt halsbrann på kveldene.

Er 10 uker til termin og rimelig klar for å hilse på den lille prinsen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter fra før. Like svangerskap, normal kvalme i første trimester, og ellers lite ubehag.

 

Denne gangen derimot... merket jeg at noe var heelt forskjellig: første trimester var en kamp å komme gjennom: Total utmattelse, null energi, kraftig kvalme som ble verre og verre utover dagen og kvelden, veldig veldig ømme og hovne pupper.

 

Veldig lite minnet om de to første, og faktisk bor det en jente i magen denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutt sist ingen kvalme, litt hodepine i andre tri og en god del halsbrann. Men det var det.

Nå venter jeg jente og spydde fra uke 5, bekkenløsning fra uke 5, kvalmen ble erstattet av svangerskapsmigrene og den sliter jeg med enda i uke 18, har en del halsbrann også.

To vidt forskjellige svangerskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...