Gå til innhold

Oddsen for å få 2 gutter så jente:-)


To prinser og ei prinsesse

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ingen som har født to gutter for så å få ei jente UTEN å ha byttet ut mannen underveis:-P

 

Jeg kjenner ingen som kjenner noen en gang, men vet flere med jente+jente

så gutt!

Kjenner dere noen? Moro, å se om det stemmer på flere:-)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hihihi me me!

 

Har riktignok ikke født enda da... ;-)

Men de sa jente på ul, og jm sa joda dette er imot statistikken hehe

Lenke til kommentar

Hihihi me me!

 

Har riktignok ikke født enda da... ;-)

Men de sa jente på ul, og jm sa joda dette er imot statistikken hehe

 

 

Glemte å legge til at jeg er gift *stolt* og alle barna har samme far :-D

Lenke til kommentar

Jeg vet av flere som først har fått to gutter, så jente:) Har selv to gutter nå, og er spent på hva vi ser på neste ultralyd...:) dette svangerskapet har vært helt forskjellig fra de to første...

Lenke til kommentar

Da vi var på ultralyd med nr. 3. Sa legen at det var samme kjønn. For det var 80 prosent sannsynlighet for samme kjønn, når du har 2. Av samme med samme mann. For å få motsatt kjønn anbefalte han å vente noen år, å få en attpåklatt. Men jeg håper nr. 4 også er samme kjønn :-)

Lenke til kommentar

Annonse

Vi har vært på ul, men vet ikje hva det blir:-) men,er selvsagt veeeeldig spent! så det blir til at man synes d er moro å sjekke kjerringråd og teorier:-P tusen takk for svar så langt;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg valgte rett og slett og bruke in-gender.com for har litt mer tru på det,med tankte på timing og hvordan d står til nedi skjeden :P

brukte den oppskriften så hun har lagt ut her inne hun som har 4 eller 5 gutter fra før og skylle skjeden med sitron før samleie

 

jeg har brukt å blandet litt sitron/eddik i ett halvt glass vann,kjøpte en stor engangssprøyte som jeg sprøyter dette opp i en halvtime før,da lager jeg ett surere miljø i skjeden..ikke at jeg vet om det hjelper siden det tar litt lang tid og gjøre det sånn som jeg gjør det,har sex til 3,2 dager før EL er enda ikke blitt gravid,men skal fortsette denne mnd og :) så følger jeg og det kinesiske kartet ;)

Lenke til kommentar

jeg valgte rett og slett og bruke in-gender.com for har litt mer tru på det,med tankte på timing og hvordan d står til nedi skjeden :P

brukte den oppskriften så hun har lagt ut her inne hun som har 4 eller 5 gutter fra før og skylle skjeden med sitron før samleie

 

jeg har brukt å blandet litt sitron/eddik i ett halvt glass vann,kjøpte en stor engangssprøyte som jeg sprøyter dette opp i en halvtime før,da lager jeg ett surere miljø i skjeden..ikke at jeg vet om det hjelper siden det tar litt lang tid og gjøre det sånn som jeg gjør det,har sex til 3,2 dager før EL er enda ikke blitt gravid,men skal fortsette denne mnd og :) så følger jeg og det kinesiske kartet ;)

 

Hjelp..............er det virkelig så viktig for deg å få jente? Og TROR du virkelig på dette? Litt overgitt her jeg sitter..

Lenke til kommentar

Svigerforeldrene mine fikk to gutter og så ei jente :) Foreldrene til svigerfaren min fikk også først to gutter og så ei jente :) Har ikke sett på det som uvanlig...

Lenke til kommentar

vi har tre gutter og min mann har tre gutter utenom,så ser ikke problemet med og påvirke og prøve på det andre kjønn..og for de som lurer så er det rett og slett for vi ønsker en jente denne gang,men blir selfølgelig lika gla i en gutt til.men jeg mener vi må ha lov til og påvirke naturlig og prøve og laga det kjønnet vi ønsker oss.da uten og bli dømt for dette..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

JEG venter jente, etter å ha fått to gutter, og jeg kjenner flere andre som har fått jente etter først å ha fått to gutter. Jeg var selv ganske opptatt av hvordan sjansene for jente var etter to gutter og har lest mye om det rundt omkring på nettet. Jeg har en god nyhet til deg hvis du ønsker deg jente og har to gutter fra før: DET ER NESTEN 50% SJANSE FOR AT DU FåR JENTE!!! Det er bare TULL at det er 80% sjanse for å få samme kjønn etter å ha fått to av samme kjønn fra før. Det er dessverre en seiglivet myte som selv mange leger og annet helsepersonell sprer rundt seg med. Men så langt jeg vet har INGEN forskning gitt et slikt resultat. Det stemmer riktignok at det er en liten økt sjanse for å få samme kjønn tredje gang, men det er bare snakk om noen få prosentpoeng. Her kan du se en stor og seriøs norsk studie som bekrefter dette: http://www.ssb.no/ssp/utg/200903/01/ Her kan du se at hvis du har to gutter fra før, er den statistiske sjansen for å få jente 48,2%.

Her kan du se amerikansk forskning på det samme: http://www.in-gender.com/XYU/Odds/Gender_Odds.aspx

"The odds of having a girl seem decrease after having each boy, but only very slightly."

Lenke til kommentar

Da vi var på ultralyd med nr. 3. Sa legen at det var samme kjønn. For det var 80 prosent sannsynlighet for samme kjønn, når du har 2. Av samme med samme mann. For å få motsatt kjønn anbefalte han å vente noen år, å få en attpåklatt. Men jeg håper nr. 4 også er samme kjønn :-)

 

Som skrevet over her er dette bare en myte, så du er nok feilinformert. ;-) Det irriterer meg litt at leger går rundt og sprer sånne myter som ikke har rot i forskning.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ingen som har født to gutter for så å få ei jente UTEN å ha byttet ut mannen underveis:-P

 

Jeg kjenner ingen som kjenner noen en gang, men vet flere med jente+jente

så gutt!

Kjenner dere noen? Moro, å se om det stemmer på flere:-)

 

Ut fra den amerikanske studien nevnt over er det faktisk større sjanse for å få ei jente etter å ha fått to gutter (47,7% sjanse) enn for å gå en gutt etter å først ha fått to jenter (46,0% sjanse). Jeg liker å gå til seriøs forskning som tar utgangspunkt i en stor befolkningsgruppe. Det er da man får mest korrekte svar. :-)

Lenke til kommentar

Det viktigste For meg er at barnet er friskt! Jeg vet hva det betyr å ha et sykt barn...kjønn er jeg 100% likegyldig til!,,

Lenke til kommentar

Eg har to gutar og er i veke 27 med barn nr. 3. Ville ikkje vite kjønnet på ordinær ultralyd, men skal på ein privat UL onsdag. Både for å sjå om alt er OK sidan eg har mange plager, men også for å kanskje sjå kjønnet. Det er absolutt det same om det er gut eller jente, men eg har så lyst å få ein "sneak peak" på babyen.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på ultralyd med nr. 4. I motsetning til mange mødre med 3 av samme kjønn, kunne jeg GJERNE tenkt meg samme kjønn igjen. Hu som utførte ul mente det samme som tidligere UL taker sa. 2 av samme kjønn gir 80 prosent sjangs for 3 er samme. Men hun underrstreket at det gjaldt jenter. Da to jenter viser at mannen har sterkt X-kromoson, og derme reduseres sjangsen for gutt ved hvert svangerskap.

 

Dette fordi kvinner har 2 x.kromoson mens menn har en av hver. Men er X-kromosonet hans sterkt så blir det jente på jente på jente. Har 2 venninner med 5 jenter hver.

 

Men selv vitenskapsmenn strider så er klart, mange unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...