Gå til innhold

gravid og farge håret??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det farlig å farge håret når man er gravid? i så fall er toning bedre eller er det like sterke kjemikalier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brukte nettopp en glansvask eller "toner" som sitter i 6 -8 uker. Luktet så stramt og nå leser jeg at det kan være skadelig og nå har jeg såå dårlig samvittighet :(

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget håret før et bryllup i September, snakket med de i butikken (parfymeriet) da sa de at jeg burde bruke en sånn uten amoniakk i, den ga like fin farge, lot det ikke sitte i så veeldig lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt å lest at det går bra å farge håret når man er gravid bare ikke overdrive det så . jeg har selv farga det å bleika det en gang etter jeg ble gravid å det ser da ut som alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er det slik at det handler bare om å ikke puste inn den ammoniakken, altså evt. stå i frisk-luftstrekk mot ansiktet... eller den beste løsningen; bruk hårfarge uten ammoniakk :) Men jeg tror ikke du har mye å uroe deg for, det går nok bra :) legen min sa at det var ikke mye jeg skulle tenke/kverulere på, bare tenk ; -alt med måte, så går det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har farget håret mitt hver eneste måned siden jeg ble gravid, jeg får utrolig stort skille når etterveksten vokser ut hos meg, og jeg er nå i uke 29 og alt går helt fint hos babyen min, alt er normalt.

 

hvis folk som røyker kan puste inn røyk som går direkte ned til barnet, så tror jeg ikke hårfarge skal skade noe, selv om man puster ned den lukta som kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er ikke skadelig for den lille.

Har farga håret mitt i alle svangerskapa mine,og vet det er mange diskusjoner frem og tilbake på det. Det er derimot ingen forskning som sier det er skadelig at mor farger håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at frisører jobber frem til 3uker før termin (hvis helsen tillater det), og det er ingen advarsler, funn på flere skader, aborttendens eller økende prematurfødsel i denne yrkesgruppen iforhold til andre yrker...

 

Eneste tilretteleggingen helsetilsynet anbefaler er at gravide som jobber med hydrogenperoksid (det virkestoffet som får fargen din til å trenge inn i håret ditt) skal blande dette under avsug, og ha kundene under avsug i salongen når de farger.

 

Så at "vanlige" farger håret hver 6. uke, er høyst sannsynelig ikke skadelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby på vei: Hvordan kan du si at alt er bra med den lille i magen??? Du vet ikke noe om hva evt ettervirkninger av all hårfargingen gjør med barnet ditt senere i livet! Du tåler sikkert å gå med litt ettervekst i noen mnd! I tillegg vet jo alle at det er skadelig å puste inn røyk når man er gravid, så dette argumentet ditt synes jeg ikke holder mål. Men det er du som bestemmer om du er villig til å ta sjansen.

 

Som frisøren min sa: Det er en grunn til at fargen setter seg i håret og blir der. Det er snakk om mye kjemikalier. Så han anbefalte meg å la vær, og det har jeg også gjort. Jeg tar ikke sjansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys! Jeg snakket med jordmor om dette i forrige svangerskap, og hun sier at eneste grunn til at mange velger å ikke farge håret er på grunn av hormonene i kroppen som gjør at fargen mest sannsynlig ikke blir helt som den skal.. Og hun sa også at det er bedre å gjøre det før babyen kommer, for hormonene som settes i sving med amming er enda værre!

 

Jeg har likevel valgt å farge håret hos frisøren når jeg har gjort det..

Tut å kjør, gå å bli vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv frisør og har ikke fått noe skriv fra leverandørene om at det er skadelig å farge håret. Har farget mange som har vært gravid, og det har gått helt fint. Det som kan skje er at fargen setter seg bedre og blir mye mørkere, eller at den ikke tar og slipper fort.

 

Men ville absolutt gått til frisøren for å få det gjort enn å gjøre det selv hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...