Gå til innhold

et lite tips...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dere som har planer om å føde hjemme, burde tenke dere om to ganger..

Jeg er nyfødt intensiv sykepleier, og har sett MANGE fødsler som ikke har gått "som planlagt"

Er dere klar over hvor mye som kan gå galt? Dere leker med deres eget, og det ufødte barnets liv!

Jeg har sett navlesnorer ryke, morkaker løsne før barnet ble født, nyfødte som trenger akutt behandling (uten at noen visste at det feilte barnet noe) Nyfødte som trenger respirator, mødre som har havna rett på operasjonsbordet pga komplikasjoner under fødselen osv...

Håper noen våknet opp fra drømmen om å føde hjemme nå.. Hva er vitsen? Er det verdt det? Det virker som at noen bare Må være så fordømt alternative, men dette er ikke området å være alternativ på!

Dette var bare ment som en liten tankevekker.. Lykke til med fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Eg kan berre svara ut ifrå min ståstad og den informasjonen eg har innhenta meg før eg bestemte meg for å føda heima.

 

Som intensivsjukepleiar er det klart du har sett dei aller verste sakene, og får på ein måte litt "feil" inntrykk sia du ikkje er med på ALLE dei andre fødslane der alt går bra både med mor og born.

 

Ja, det er mykje som kan skje under fødsel. Men om mor og barn får jobba som team under fødsel, i omgjevnadar der mor føler seg trygg og ivaretatt (for nokon er dette heime, for nokon er dette på sjukehus), er faren for at noko skjer liten om svangerskap har vore normalt og baby forventast frisk.