Gå til innhold

flere som sliter med huden under graviditeten?


Slettet bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Legen sa at det ikke var noe vits å ta pillene hvis de ikke virka,så det har jeg slutta med. Jeg er ikke flink til å drikke vann,renser ikke ofte nok,bruker ingen sminke bortsett fra mascara og jeg spiser ikke såå veldig masse junkfood. Så vi får se hvordan det går da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Send de en epost eller ring de! De er kjempe flinke til og hjelpe til og finne riktige produkter til din hud!! :)

 

[email protected]

 

Håper det går bra for deg også! Ikke noe moro å gå rundt og føle seg fæl pga huden. Spesielt i ansiktet der alle kan se.

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser på kjeve partiet/ på siden av haken er hormonrelaterte (eggstokk relaterte står det til og med på internett, så da er jo det logisk) og veldig vanskelig å endre på gjennom diett og bruk av kremer. Hadde en del kviser i barndommen/ungdommen og ble egentlig veldig lei meg når folk snakket til meg som om det var forårsaket av noe jeg gjorde/ ikke gjorde.. Kvisene har også kommet tilbake hos meg i graviditeten (ikke særlig gøy) - men jeg vet jo at det er forårsaket at jeg ikke lenger tar p-piller (som er det eneste som klarte å holde hormonene mine i sjakk)... samtidig er det litt fint å tenke på at kvisene hvertfall indikerer at jeg har et høyt testosteron nivå under graviditieten.. noe noen hevder at betyr at barnet kommer til å bli flink med tall og praktisk (den maskuline halvhjernen blir forsterket eller noe..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea: Ja jeg får nok gjøre det. Føler seg jo mere vel hvis man ser litt "bedre" ut i ansiktet og ikke klør hele tida på resten av kroppen og ;p

 

Takk for gode råd!! :D

 

anonym: aha.. Kjekt å vite :) Har også alltid trodd det var maten/godteriet som gjorde at jeg fikk kvisene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser på kjeve partiet/ på siden av haken er hormonrelaterte (eggstokk relaterte står det til og med på internett, så da er jo det logisk) og veldig vanskelig å endre på gjennom diett og bruk av kremer. Hadde en del kviser i barndommen/ungdommen og ble egentlig veldig lei meg når folk snakket til meg som om det var forårsaket av noe jeg gjorde/ ikke gjorde.. Kvisene har også kommet tilbake hos meg i graviditeten (ikke særlig gøy) - men jeg vet jo at det er forårsaket at jeg ikke lenger tar p-piller (som er det eneste som klarte å holde hormonene mine i sjakk)... samtidig er det litt fint å tenke på at kvisene hvertfall indikerer at jeg har et høyt testosteron nivå under graviditieten.. noe noen hevder at betyr at barnet kommer til å bli flink med tall og praktisk (den maskuline halvhjernen blir forsterket eller noe..) :)

 

ved å bruke nødvendige hudpleieprodukter, og sette av noen få minutter hver morgen og kveld til pleie av huden, oppnår man en sunn og frisk hud som er best mulig rustet til å ta de påkjenningene den blir utsatt for. Regelmessig og riktig hudpleie vil være med på å utsette aldringsprosessen, og den vil også hjelpe et ansikt med aldersforandringer til å se penere og mer velstelt ut.

 

Hovedoppgavene til huden å beskytte, blokkere og forsvare. Hver dag fester støvpartikler som skitt og bakterier seg til ansiktet, og i tillegg bruker mennesker make-up for å føle seg vakre.

Dette kan få konsekvenser for huden:

  • Bakterier blokkerer porene, kviser og hudormer utvikles.
  • Huden hindres i å kvitte seg med døde hudceller, hudfargen blir gusten og porene forstørres.
  • Pleiende substanser, som vi finner i dag- og nattkremer, trekker ikke inn i huden, og blir derfor uvirksomme.
  • Huden må rengjøres for å fjerne lukt, smuss og mikroorganismer. Ren hud gir hos de fleste mennesker følelse av velvære.
  • Huden kan renses med vann, oljer, faste stoffer som absorberer urenheter, eller ved mekanisk påvirkning (skrubbing).

Jeg er hudpleier, og ja kviser kommer fra hormoner i kroppen! Men ved bruk av hudpleieprodukter og at du tar vare på huden din (gi den næring og holde den ren) vil man forebygge mye! Som de fleste her inne skriver, så har de problemer med tørrhet, rødeområder og de føler seg ikke så veldig komfortable.

 

Ta kontakt med en hudpleier, for det virker ikke som om du har helt peiling på hvordan huden er bygd opp, hva som ligger mellom de 3 lagene og hva godt stell gjør med huden din!

 

TA VARE På HUDEN DERES JENTER! KAN GARANTERE AT DERE IKKE ANGRER På DET SENERE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Det var jo ikke meningen at det skulle bli sånn her inne da :-) jeg kom bare med ett tips jeg, mine problemer med tørrhud som flasset, røde flekker, kviser......... er blitt borte etter jeg startet med obey your bodys produkter, og ville dele det med dere så det kunne hjulpet dere også. De er virkelig fantastiske, sitter og koser meg selv på kinnet hver kveld for jeg er så myk og god ;-)

 

Så igjen, bare ett tips fra meg :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hudpleier, som svarte på mitt innlegg,

 

tror du seriøst at jeg ikke har vært til hudpleier/dermatalog??????? Var til hudpleiere gjennom hele oppveksten fra alder 14 til 20.... jeg ble da etter mange år uten at problemet ble løst der ble henvist til hudpoliklinikken som endelig tok problemet alvorlig. Jeg har nå hatt plettfri hud inntil jeg ble gravid Ikke tro du vet alt... Selvfølgeligan kan kremer og stell være nok til å fikse enkeltes problemer... Alt jeg prøvde å si er at disse produktene som lover så mye ikke kan fikse alles problemer, for problemene kommer av forskjellige årsaker... OG jeg er helt for å ta vare på huden.. med min tidligere erfaring passer jeg fortsatt på kostholdet da jeg alltid kommer til å være redd for å ha kviser... jeg går til hudpleier regelmessig selv og følger deres anbefalte rutiner... MEN det forhindrer ikke at kvisene kommer tilbake nå som jeg er gravid. Som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg ble jeg ofte lei meg når jeg var ung når folk antydet at det var min egen feil at jeg får kviser. Hvis du er hudpleier, er jeg skuffet over din forenklede holdning til problemet - lite profesjonelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hudpleier, som svarte på mitt innlegg,

 

tror du seriøst at jeg ikke har vært til hudpleier/dermatalog??????? Var til hudpleiere gjennom hele oppveksten fra alder 14 til 20.... jeg ble da etter mange år uten at problemet ble løst der ble henvist til hudpoliklinikken som endelig tok problemet alvorlig. Jeg har nå hatt plettfri hud inntil jeg ble gravid Ikke tro du vet alt... Selvfølgeligan kan kremer og stell være nok til å fikse enkeltes problemer... Alt jeg prøvde å si er at disse produktene som lover så mye ikke kan fikse alles problemer, for problemene kommer av forskjellige årsaker... OG jeg er helt for å ta vare på huden.. med min tidligere erfaring passer jeg fortsatt på kostholdet da jeg alltid kommer til å være redd for å ha kviser... jeg går til hudpleier regelmessig selv og følger deres anbefalte rutiner... MEN det forhindrer ikke at kvisene kommer tilbake nå som jeg er gravid. Som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg ble jeg ofte lei meg når jeg var ung når folk antydet at det var min egen feil at jeg får kviser. Hvis du er hudpleier, er jeg skuffet over din forenklede holdning til problemet - lite profesjonelt :(

 

Har mye av de samme erfaringene som deg og kunne derfor skrevet omtrent akkurat det samme innlegget. Dumt at andre (les: hudpleier) skal være så dømmende/forutinntatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk varene mine på fredag, og har virkelig merket forandring bare i helgen! Gud så nydelige produkter!!!!

 

Dette var ett godt tips Linnea2010+prinsesse2012!

 

TUSEN TAKK <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk varene mine på fredag, og har virkelig merket forandring bare i helgen! Gud så nydelige produkter!!!!

 

Dette var ett godt tips Linnea2010+prinsesse2012!

 

TUSEN TAKK <3

 

Bare hyggelig :) Godt dette kan hjelpe andre også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tipse om A-Derma og Avène fra Apoteket. Dette er preparater som er egnet til de med sensitiv og/eller oversensitiv hud, rødhet, atopisk eksem m.m. A-Derma er basert på havre, så du må tåle gluten for å bruke den. Renseproduktene inneholder ikke såpe eller alkalier og supergod. Jeg bruker en stor flaske med creme som er superdrøy og god. Har ikke mye lukt. Avène er også for atopisk, sensitiv hud. Den er basert på mineraler, og er også supergod. Ligger i prisklassen som hudpleieprodukter, og kanskje litt under. Kan anbefales:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, disse har jeg lett etter lenge! Var på ferie i LA med noen venninner for en stund tilbake, og da kjøpte jeg med noe derfra. Kjempe produkter!

 

Ringte akkurat med de nå, og FY og BILLIG! De kan ikke tjene noe særlig på og selge det heller. I LA kostet det jo 1200 kr for en fuktighetskrem, de her tok bare 360 kr for den. Og mud masken kostet jo også bare 360 kr!!!!! Jeg betalte 1500 for den i USA.

 

Jeg skal reise innom de til uka hvis jeg får tid, eller så sender de meg produktene! LYKKELIG :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg varene mine! Så deilig :)

Bestilte mud maske og har akkurat vasket den av meg og smurt meg inn med ansiktsserum og fuktighetskrem! Gud å herlig! Føler meg så opplagt og fin igjen :) Neste gang skal jeg teste den magnet masken de har, den virker så spennende. Er det noen her som har prøvd den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg skryte litt jeg altså! :) Så hyggelig dame som jobber med Obey your body! Ringte henne for og få litt mer info om den magnet masken de har, og så hjelpsom å flink! Dette er jeg virkelig fornøyd med. 10+++ i karakter fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min bestilling på fredag, og har hatt en helt fantastisk helg! Disse produktene er virkelig noe jeg også skal anbefale alle mine venninner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt og se at det er flere som er like fornøyd :)

 

Det er jo helt grusomt og gå rundt og ikke føle seg vell, spesielt i ansiktet som alle ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si jeg er kjempe fornøyd med servicen selv! Jeg har ikke hatt noen problemer, men har hatt en del ting jeg har lurt på og de har svart meg med en gang. :) Dette er nok ett firma med god kunnskap og erfaring! :) Ei venninne av meg bestilte i går og fikk beskjed om at varene var sendt allerede i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Så flinke i jobben sin, og selger deg det du trenger å ikke alt mulig bare for og selge! Kjempe god service og mega nydelige produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sliter også med kviser nå når jeg er gravid (og jeg pleier ikke å ha noen ellers). Noen som vet om disse produktene inneholder parabener eller andre "fystoffer"? Jeg har blitt ekstra nøye med å unngå det nå som jeg er gravid. Vil ikke risikere å "hormonbehandle" den lille allerede før fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle produktene er fri for parabener og fystoffer! Derfor de er så gode og bruke når man er gravid, og ellers! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kun rene vitaminer og mineraler :-) mammamø, hvem produkter har du kjøpt? Har du magnet masken? Lurer litt på om jeg skal kjøpe den, men den koster litt mer og da lurer jeg på om den er verdt pengene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...