Gå til innhold

Gi meg ditt beste råd for å få ørevoks ut på en forsvarlig måte......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv å skyll øret med sånn man kjøper på apoteket. Men rart at legen ikke fjernet det, de har jo utsty til det. Vet ikke om man kan bruke ørelysing på barn, men til voksene er det ihvertfall effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørelys !!!

 

Kjøpes på helsekost. Gud bedre hvor mye som kommer ut.

Tok det på 3 åringen min for en stund siden. Store, harde klumper.

 

Det virker som om det var en lettelse, og nå hører han bedre også virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge legen min er det ingen vits i å bruke øreskyll fra apoteket.Det må større sprøyter og trykk til for å rense ordentlig og det klarer man ikke alene. På legekontoret mitt gjør legesekritæren dette på 5 min.Koster 40 kr eller noe.Skikkelig deilig etterpå.

Aldri bruk q tips hvertfall,det ender bare i betennelse før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk matolje først for å bløtgjøre. Hver morgen og kveld legger du barnet på siden og har i ettpar dråper matolje (raps, solsikke, soya). La det virke ett minutt og snu og gjenta i andre øret. Legg bomull på øret for å fange opp overflødig. Etter to dager bruker du ørelys som kjøpes på helsekosten. Dersom dette ikke hjelper gjør du det samme med matolja, før du bestiller time til øreskylling på legekontoret. Ofte er det sykepleier/helsesekretær som gjør dette. Øreskylle-sett man kjøper på apotek har ingen virkning fordi man ikke får til å treffe riktig, og ikke får nok trykk til å skylle ut.

 

MERK: ikke gjør NOE av dette dersom det er mistanke om at barnet har hull i trommehinnen. I så tilfelle skal barnet på øre-nese-halsvad på sykehus for å få renset ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matolje, helt vanlig matolje... Par dråper inn løser opp voksen, kan gjentas par dager på rad, har ikke voksen kommet ut kan man da skylle øret med en slik ballong som man kan kjøpe på apoteket. Noen blir svimmel og uggen av å skylle ørene, obs... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ØREYS! Kan ikke få skrytt nok av dette produktet!

utrolig hva som kommer utav ørene etter å bruke dette, skikkelig behagelig er det også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt med ekstremt mye ørevoks som ikke kommer ut av seg selv..

 

Var på øre nese hals på sykehuset, og der fikk jeg vite at vi kunne få komme inn, så suger de voksen ut. Mye bedre enn å skylle ørene med vann! (For det er ganske traumatisk for ett lite barn, og sprøyter de vannet inn for kraftig, så er ikke det bra for trommhinden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ørelege er helt imot vann i øret.

Det kan komme bak trommehinnen, og en får fort sopp i øret.

Forsvarlig? Gå til ørelegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen din sier det, så syns jeg det er fryktelig rart at legen min skyldte med vann i øret mitt for å få ut ørevoks. Hvorfor fikk ikke jeg beskjed om det? Hva annet kan man skylle med? NOen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet legene henger igjen på dette.

Ikke noe som er mindre en albuen din skal inn i øret.

Du skal ikke skylle. En ørelege suger ørevoksen ut lett som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ØNH spesialisten er ganske klar på at det er bedre å suge ut voksen enn å skylle den ut, og er du heldig har du en spesialist i nærheta der du ikke trenger vente i 4 mnd på ørerens. Matolje kan du dryppe inn der for å bløte opp ørevoksen, for det meste kommer voksen ut selv da. Sier ØNH legen, sådetså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...