Gå til innhold

Vekt og kommentarar...


maa82

Anbefalte innlegg

Er det ikkje ganske frekt å kommentere ei gravid dame sin størrelse og vekt? Dette er mitt tredje svangerskap og eg har blitt fort stor... Eg synes ikkje det er hyggeleg med kommentarar som "er du sikker på at det berre er ein inni der?". Når ein er i veke 25 og for lengst har vært på ultralyd er vel det rimeleg sikkert ja! Grrrr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heeelt enig med deg!!! jeg venter nr 2 og blitt fort stor jeg også og er nå i uke 28, og fikk spørsmålet senest for to dager siden.. Sikker på at det er bare en der inne?

Hva er vitsen liksom?! Og det teiteste er jo at de ikke en gang visste hvor langt jeg var på vei...

En annen ting som også provoserer meg er når dem kommer med, i dems øyne, morsomme kommentarer som: Tjukka, spist noe du ikke tåler eller og den mest irriterende av dem alle... Skal jeg anbefale en personlig trener?

Og jeg er egentlig ikke stor en gang, bare magen som er stor, vekta er jo mormal!! ARRGH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått direkte spørsmål selv om jeg venter tvillinger, feide det bort med et nei, jeg gjør ikke det.. Sikker?? JA! 3 mnd igjen... Og er FØRSTE! OG jeg trener 5 ganger i uka og spiser sunt.

4 UL som har bekreftet at det kun er èn.

 

Trodde folk kunne ha litt folkeskikk, jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg å... Har jeg en god dag, så tåler jeg mer, men kjenner jeg innimellom får lyst til å slå... Spesielt hvis jeg har "stått" opp på feil bein... Nå skal det sies at jeg venter to da, meeeeeen, behøver vel ikke å spørre om jeg er på overtid?? De får jo helt lattis når jeg sier at jeg har termin i februar. Kjenner jeg blir en smule irritert på samboeren også som hele tiden vil se magen i profil, for så å sitte og le seg halvt ihjel... IKKE GØY! Er så lei disse kommentarene og etterlikningene av måten jeg går på.. Blæh.... Bare for å sutre litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt omvendt av dere... Elsker å få kommentarer om at magen har blitt stor!!! På jobben blir jeg kalt "bolla" og kolleger kommenterer størrelsen titt og ofte, og jeg nyter det!

Kan ha noe med at jeg hadde en SA tidligere i år, så nå er jeg innmari glad for absolutt alle tegn på at babyen vokser og har det bra, selv kommentarer om at jeg har blitt tjukk tar jeg som et gledelig tegn :)

Kan legge til at jeg er ganske stor fra før og til vanlig er veldig sår på kommentarer ang størrelse og vekt, men det føles helt annerledes nå som jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så eeeniiig! Det kan liksom ødelegge hele dagen min om jeg får en slik kommentar - selv om jeg også får mange komplimenter samme dagen. Jeg la på meg en del overflødig første gang, og er svært bevisst denne gangen på trening ,kosthold og vekt - og synes selv jeg har vært flink! Også kommer disse idiotiske kommentarene og ødelegger. folk er tankeløse..og heg synes det er frekt. de hadde liksom ikke sagt det samme om jeg IKKE var gravig liksom?? Hørt disse? : " Nå må du ikke bli større , da sprekker du!" -. 7 uker før termin "Tvillingkommentaren med påfølgende " Du er jo bra framtung, er du heeelt sikker på der bare er en? " 14 uker før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg har også fått noen " da er du svær, sikker på at.det ikke er to" siste var forrige uke for en butikkekspeditør spurte meg om det var julebarn hvorfpå jeg svarte " nei, skuddårsbarn".gjett om dama ble lang i maska,hehe Jeg prøver bare heve meg over det og sier som svar at jeg ble fort stor men at det nå har stabilisert seg. Om det er sant eller ei, så virker det som om det går opp rt lys hos folk at alle er forskjellige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt enig!!!

 

Dritt lei av dårlige komentarer. Går med nr to og JA jeg også ser at jeg ble raskere stor denne gangen (dvs magen). Alt er jo tøyd fra før og kroppen vet hva den går til denne gangen. Alt er større. Fått enorme bryster (sist var de "bare" store), magen kom etter knappe to mnd osv..

 

Fler som har spurt om jeg er sikker på at det ikke er to.

Måtte spørre jordmor sist jeg var på sykehuset om jeg var veldig stor?? langtifra sa hun, helt der jeg skal være. Faktisk var baby 4% under gjenomsnitt i vekt (helt normalt)

 

Gleder meg sååå til å få tilbake kroppen min, for nå er ikke ryggen god mer og sure oppstøt hele tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja, jeg er så enig!

Sånne kommentarer er utrolig sårende! Jeg har lagt på meg mye...Og fort også.

 

Så i går for eksempel...Fikk jeg besøk av farmor og farfar.. Så sier farfar "Hei tjukka" (hei til deg også din jævla kødd hadde jeg lyst å si).

 

å en gang så spurte farmora mi hvor mye jeg hadde lagt på meg. å jeg hadde ikke noe problem med å si det til familie før.. Men nå har det gått litt over stokk og stein med den vekta. Sa det til farmor.. regner jo med RESPEKT fra familie.. Og har hørt at mamma har sagt at farmor var ganske så stooor da hun var gravid og hadde pappa i magen. Regna med at hun hadde litt EKSTRA respekt kanskje. å det hun svarte var " ååååJ! Såpass myyye!" Såååå koselig med besøk av sånne forbanna mennesker. Da sa jeg rett ut... At alle legger på seg forskjellig.. å der ehar i hvertfall IKKE lagt på dere! For dere er jo over gjennomsnittelig sykelig tynne! (å det er de.. veldig opptatt av vekt)... ALT for tynne dere!.. Da holdt de kjeft å så litt på seg selv hehe.. Blir de alvorlig syke og ikke får i seg mat.. Så er det ikke håp en gang.. så tynne er de.

 

 

S L E M M E FOOOOOOOOOOOOLK er noen ganger :(!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,jeg føler med dere! Bare jeg er motsatt, alle sier magen min er så liten ,du får en liten baby du daa... Så tør de nesten ikke si mer... Er lei av å biortforklare at jeg har gått ned ti kg pga hypermesis og sliter med mat.. trodde alltid jeg skulle få stor mage for jeg er så lag å trodde virkelig ikke jeg hadde plass inni meg så trodde den skulle bule mer utover.. jeg elsker store gravid mager , det er så fiiiint :) men kan tenke meg det er slitsomt.. jeg er dødssliten av å ha den lille bollemagen min liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...