Tina Marina skrev 24 februar 2012 - 23:12:
Det siste året vi hadde sammen 3-4, var jeg litt usikker på om jeg skulle takke ja til bhg plass, men heldigvis utsatte jeg det enda ett år. Vi hadde noken utrolig fine år, stort sett hver dag gikk vi i åpen bhg (da jeg hadde fri). Jeg er glad i tradisjoner, og er så glad for at jeg fikk dele alle opplevelser sammen med han, også at det var jeg som fikk lære han om våre tradisjoner, og se gleden i hverdagen hans hver dag, og oppleve hvordan han for første gang fikk være med på alt som skjedde og ikkje minst all utvilkingen som skjer så altfor raskt de første årene! Jeg er også opptatt av å gi han den oppdragelsen som jeg synes er riktig og god, jeg vil overføre mine holdninger, meninger, moral osv...
Leser flere steder at foreldre Må ut i jobb, og det skjønner jeg...litt, men hvis man VIL kan det prioriteres. Jeg valgte å vente med bil, setvikat og hus, og leide en billig leilighet. Jeg klarte meg derfor med å jobbe 50% i helsevesenet, noe som gav meg mye fri til å prioritere min sønn.
I dag venter jeg barn nr 2, og jeg vil også denne gangen vurdere alternative løsninger for å kunne være lenger hjemme. Vi bygger hus i dag, og uansett er det vi som velger om vi vil bygge ett hus til 3-6 millioner...
Om barnehage er "skadelig" kan diskuteres, og det kan vel argumenteres både for og i imot, og i hvor stor grad, og alderen/personlighet på barnet spiller stor rolle.
Uansett;
Det jeg ønsker å få fram i dette innlegget, er at det går an å finne løsninger på hvordan man kan velge å være lenger hjemme.Så slipper man å gå glipp av alle de utrolig fine øyeblikkene! Jeg kommer aldri til å angre på at jeg valgte vekk "goder", minnene er mer verd for meg!
Hus og karriere kan jeg ta meg av siden!
Det er ikke alltid så "lett" som du får det til å høres ut med å velge å ikke jobbe så mye og å bo billigere o.l. Du har vært heldig som har fått til det, men det er desverre ikke sånn at det er billige boliger til alle, alle kan ikke velge å jobbe mindre heller, det kommer veldig ann på hva slags yrke de har. Jeg kunne gjerne tenkt meg å være hjemme hvertfall et par år med mitt kommende barn, men skal jeg beholde jobben min kan jeg ikke bare gjøre som jeg selv vil, og jeg vil jo gjerne at barnet mitt skal vokse opp med en stabil økonomi.