Gå til innhold

cyster på eggstokken, uteblitt mens..


Mamman til Leon <3

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer prøver oss på flere barn, har enda ikke fått mensen (skulle hatt den for 5 dager siden) å har tatt3 negative tester :( Er det noen av dere som vet om at mensen er uteblitt pga cyster på eggstokkene? (vanncyster) å gjør cystene det vanskeligere å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har vært plaget av cyster på eggstokkene, riktignok bare én av gangen, og som bivirkning av hormonspiral. Når et modnet egg ikke løsner fra eggstokken, blir det dannet en slags kapsel rundt egget, den fylles med vann, og vil vokse til den sprekker. Jeg vil jo tro at uten spiral vil et egg i en slik cyste gjøre at det ikke modnes flere egg før cysten er borte? Dette bør du vel snakke med en gynekolog om?

Jeg gikk til gynekolog da jeg hadde smerter i nedre del av magen, og han fant en 5,5 cm stor vanncyste på den ene eggstokken. Det var ikke farlig, sa han, og den ville antageligvis forsvinne av seg selv, men jeg fikk time til ny kontroll et par mnd seinere.

I mellomtiden hadde jeg opplevd fryktelige smerter på samme sted, men da jeg skjønte hva det var, tok jeg 600mg ibux og 500mg. paracet og venta. Cysten hadde sprukket da jeg var til kontroll, men det hadde kommet en ny. Har hatt tre tilsammen, men de er borte nå.

Har du oppsøkt lege/gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

cyster på eggstokkene gjør d vanskeligere å bli gravid ja. de hindrer eggløsning. har du cyste bare på en eggstokk er det bare på dne siden du ikke får eggløsning. gynekologen fortalte meg at cyster gir oss svake svangerskapstegn. uten at vi er gravide. så man kan godt være litt kvalm og ha ømme pupper bare på grunn av en cyste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke fortvil! Jeg har hatt cyster på eggstokkene siden puberteten, og har lidd mye for dette. Har hatt eggleder som sprakk pga dette og blitt operert. Har en fungerende eggleder... Men... jeg venter nå barn nummer 4! På tross av at legene sa at jeg ikke ville bli gravid lett... Bare tenk positivt... går nok bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

spør legen din om hjelp. jeg hadde samme problemet og måtte på pergotime. er nå 10 eller 11 uker på vei+ har en cyste på 9x9cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Var nettop hos gynekolog! Fikk blødninger utenom mens! Trodde det var festeblødning! Mensen kom ikke, og jeg opplevde ett smertehelvette 2 uker etter uteblitt mens. Samboeren ringte legevakta. Trodde jeg skulle dø av smerte! Dette var da en fordømt cyste som hadde sprukket! Har hatt 1 før også.. Men aldri sånn smerte.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...