Det var "IKKE" planlagt..
Skrevet 05 februar 2012 - 00:50
Snarvei til forumene
Skrevet 06 februar 2012 - 00:50
I kveld planlegger jeg SEX, IKKE graviditet!!!!
Men blir jeg mot alle odds gravid i kveld, sÅ visste jeg jo at MULIGHETEN var der!!! Jeg vet da hvordan barn blir laga;) Men i kveld skal jeg ha sex, ikke barn! SÅ blir jeg gravid, sÅ kommer jeg til Å si til deg: DET VAR IKKE PLANLAGT;)
(i SEX ligger ogsÅ intimitet, nÆrver, bekreftelse, trygghet, nytelse osv, og har ingenting med Å planlegge barn Å gjØre. Dette er noe alle par / single trenger og driver med;) SKJØNNER??)
Og nÅr allt dette er sagt, sÅ PLANLEGGER jeg, og har lyst pÅ en 2012/13 unge, og tenkte Å begynne Å prØve mars-juni en gang. DA vil jeg si at det er planlagt. PUNKTUM.
Skrevet 06 februar 2012 - 11:09
Viss du hadde gadda lest litt, så hadde du sett at de fleste blir gravid av en grunn. Altså da at de bruker "prevansjon" på riktig måte. De glemmer en pille her og en pille der, hopper av i svingen osv. Da sier det seg selv at muligheten er større for å bli gravid, og da har en på en måte "planlagt" det.
Det er da ke mange som mener at med å ha sex planlegger en å bli gravid, men viss en ikke bruker prevensjon på riktig måte, da ber en om det!!
Skrevet 06 februar 2012 - 14:22
Anonym bruker skrev 06 februar 2012 - 00:50:
I kveld planlegger jeg SEX, IKKE graviditet!!!!
Men blir jeg mot alle odds gravid i kveld, sÅ visste jeg jo at MULIGHETEN var der!!! Jeg vet da hvordan barn blir laga;) Men i kveld skal jeg ha sex, ikke barn! SÅ blir jeg gravid, sÅ kommer jeg til Å si til deg: DET VAR IKKE PLANLAGT;)
(i SEX ligger ogsÅ intimitet, nÆrver, bekreftelse, trygghet, nytelse osv, og har ingenting med Å planlegge barn Å gjØre. Dette er noe alle par / single trenger og driver med;) SKJØNNER??)
Og nÅr allt dette er sagt, sÅ PLANLEGGER jeg, og har lyst pÅ en 2012/13 unge, og tenkte Å begynne Å prØve mars-juni en gang. DA vil jeg si at det er planlagt. PUNKTUM.
Tror ikke du helt skjØnte hva jeg mente, hva jeg sku fram til, men samma det. Jeg skjØnner hva du mener, men det var ikke det som var poenget mitt.
Men morro Å provosere da. Heter ikke krangleside for ingenting.
Skrevet 20 mars 2012 - 18:48
Anonym bruker skrev 08 oktober 2011 - 22:38:
Og jeg skal si deg jeg, jeg ble fortsatt gravid, og det var SJOKKERENDE!
Og hva med de som har p-stav? venninnen min ble fortsatt gravid ved å ha den + kondomer ved en gangs tilfelle sex.
Og moren min sleit i over 10 år med å få meg, menst jeg blir gravid på 123!! Har gått på flere typer ppiller og fortsatt blitt gravid uten å ha ønsket det!!
Men denne gangen valgte jeg å beholde det, ettersom at det skjedde enda jeg var presis på mine piller app og till kondomer i ny og ne!!!
Skrevet 20 mars 2012 - 18:51
Kattla skrev 05 februar 2012 - 00:50:
Stoppet fristelsen av sex deg? før du ville ha barn!! hmm
Skrevet 20 mars 2012 - 22:48
Skrevet 21 mars 2012 - 08:24
Skrevet 21 mars 2012 - 13:17
Ikke planlagt? Går man på prevansjon og blir gravid er det vell ikke noe mer å si om den saken!
blir man voltatt å ender opp gravid er det vell heller ikke planlagt`?
for guds skyld håpe de eier egen leilighet isåfall!!!!
Regner med det er minimalt med jenter der ute som bevist blir gravide for så å ta abort!
Mange slurver med prevansjonen, men leser mye her at ungene er hjertlig hvelkommen uansett så da er det ikke noe galt!
De som slurver å tar abort, slurver sikkert ikke etter det!
Men Du som startet denne samtalen :
Viss du hadde FAKTISK blitt gravid MED prevansjon når du IKKE var FERDIG utdannet, ville du da uten å blunke tatt abort?
For folk er forskjelli, heldigvis!
Skrevet 22 mars 2012 - 09:47
Skrevet 22 mars 2012 - 16:35
Skrevet 22 mars 2012 - 22:25
www.frkberge.blogspot.com
Skrevet 25 mars 2012 - 21:36
Skrevet 26 mars 2012 - 10:47
MEN, vi hoppet av i svingen og visste selvsagt at muligheten var der.. og dersom det skulle skje var det helt greit! Vi hadde gode jobber, egen bolig og var i ett stabilt forhold!
Hoppe av i svingen fungerte lenge det, men plutselig så var han her! Vi sier at han var ikke planlagt, men ikke DIREKTE uplanlagt heller - ettersom vi visste at muligheten var tilstede! Hadde det vært helt uaktuelt med barn, hadde vi selvsagt ikke brukt denne prevansjonsmetoden!
Skrevet 29 mars 2012 - 09:56
Jeg ser på den vesla jenta mi som et personlig mirakel. Jeg hadde egentlig en livssituasjon der barn var uaktuelt, men takket være et hardt tak i meg selv, og en fantastisk støttende familie, så har vi det i dag helt flott!
Hun var langt i fra planlagt, jeg var heller ikke uforsiktig mht prevensjon. Men.. prevensjon er jo ikke 100%. Derfor valgte jeg å ta konsekvensene, så snart jeg så at jeg kunne tilrettelegge situasjonen på en bra måte for barnet.
Skrevet 07 april 2012 - 20:52
I mellomtiden tror jeg bare vi blei litt slappe i forhold til prevansjon, og brukte alle unnskyldninger i boka for å unngå det. (Det er mange som må prøve leeeeeeeeenge,vi er så gamle, så vi må sikkert ha prøverør etc....), antagelig hadde vi mer lyst på barn en ikke lyst på barn begge to, dessuten var jeg helt sikker på at jeg hadde lyst på, mens mannen var usikker.
Denne slappheten i forhold til prevansjon førte til baby på intet mindre enn en sommerferie, så regner med at alt var som det skulle likevell, og at vi er mye mer fruktbare en vi trodde.
Mannen blei superglad når han fikk høre nyhetene, og enormt lettet over å slippe å ta en så stor avgjørelse, så alt i alt har jo dette gått kjempebra. Selv blei jeg ganske satt ut og skjønte ingenting, for jeg trodde virkelig ikke at vi var særlig fruktbare. (forrige svangerskap hadde vi nesten ett år med intens prøving før det slo til, + at mange av mine venninner må ty til prøverør) Så jeg trengte mye mer tid på å bearbeide nyheten.
Skrevet 10 desember 2012 - 17:29
Skrevet 26 desember 2012 - 11:41
Faktum er at prevansjon er bare 98% sikker, og dermed 2 % sansynlighet for å bli gravid selv om du bruker noe.
Jeg ble gravid til tross for at eksperter mente jeg måtte ha assistert befruktning (operert 2 ganger for endometriose samt en tett eggleder), i tillegg til dette brukte jeg prevansjon, men gravid ble jeg.
Så kan ikke si at jeg er planlagt gravid nei.
Men ja jeg tar ansvaret selvsagt.
Skrevet 04 januar 2013 - 18:59
Selv om grunnen til graviditeten kanskje var at jeg kastet opp en p-pille, kan ingen komme å fortelle meg at jeg planla å bli gravid som 16 år og elev
Men klart, bare meg jeg snakker om!
Skrevet 12 januar 2013 - 16:17