Gå til innhold

Det var "IKKE" planlagt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer så fælt på hvordan så mange kan si at det ikke var planlagt. Ærli talt! Det er gjerne ikke direkte planlagt, men en vet da for pokker når muligheten for å bli gravid er der. Har en glemt en p-pille, javel da er muligheten stor for å bli gravid. Hopper en av i svingen, javel da er muligheten også stor osv.

Kjenner jeg blir forbannet når 9 av 10 sier at det kom helt uventet at de ble gravide.

Med tanke på at all mulig prevansjon er over 99% sikkert, så er det jammen rart at de fleste unger kommer "ut av det blå".

 

Når jeg nå fortalte det til "alle" at jeg var gravid, så er selvfølgelig første spørsmål: "var det planlagt?" Visst pokker var det planlagt!!!

 

Og så er det alle disse som tester seg med den ene testen etter den andre flere dager før de forventer mens. I tillegg maser de å tyter her inne om "symptomer", og om det kan tenkes at de er gravide nå. Ta en test for helvette! Og ja, det holder med en eller to tester. En trenger ikke teste tre ganger hver dag i en uke før en er sikker på at det er rett.

 

Det er også helt lov å lese litt selv, eller ta et søk om det en lurer på, så slipper jeg å lese det samme forbanna spørsmålet 10 ganger i løpet av en uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SIGNERER denne jeg oxo!!!!!

 

Mine 4 har også vært planlagte og testet samme sag som jeg skulle hatt mens pga kvalme m.m

 

OG ja- SLO UT med en enda gang :o)

 

Den siste her, slet vi ett år med å lage, men testet ikke 6 ganger hver mnd. Når en virkelig er gravid- så skjønner kroppen ig en selv det, med èn gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... tenkte meg at det var mange som kom til å være enige :P

Kanskje de hysteriske ikke er inne på denne siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke tid vettu...... Tester seg for 7 gang denne dagen og leter etter skygger på strimmelen, som kan minne om en strek eller to ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he!!! Vel vår nr to var ikke planlagt. Hadde ikke fått igjen mensen (bare tre mnd siden 1.mann kom-full ammet osv) Så jeg sier den ikke var planlagt. Og jeg forstår de som sliter med å bli gravide som klamrer seg til håpet om at testen "viste feil" og tester om og om igjen. Det finnes jo de som har mensen i 7 mndr før de plutselig oppdager at de er gravide. (ikke skjønner jeg hvor magan er i mellom tiden,men så blir jeg fort stor da.)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he ak den ser jeg lix :) Har ei venninne som gikk nesten 18 uker føre huskjønte at det var noen der inne. Hadde ak født og ble jammen 10 mndr forskjell på nr 4 og 5 .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18:09: Du har ikke tenkt på at en ikke trenger få mensen først for å kunne bli gravid? Hva kommer først? Eggløsning eller mensen?

Altså burde du visst at muligheten var der viss du ikke brukte prevensjon ;)

Trenger ikke være direkte planlagt av den grunn, men en bør i det minste ha hatt iq nok til å fatte at sannsynligheten blir en del større :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er alltid en sjangse for boller i ovnen, selvom det i mang tilfeller skal myyyyye til for at det skal skje. Som hun som ble gravid og hevdet det var Gud som hadde gjort henne gravid, det kunne umulig være mannen for han hadde så liten tiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg, og noe av det som provoserer meg mest, det er de som sitter å vurderer abort fordi de har tre fra før å vet ikke om huset er stort nok, også var det jo ikke planlagt! Nei, så da er det helt i orden å ta livet av et lite vesen, fordi man selv ikke GIDDER å bruke prevansjon! Åh, jeg koker over av slike utsagn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er jeg helt enig i! Man får følge med såpass at slikt ikke skjer. Ikke minst provoserende for de som strever med å bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sliker tilfeller hvor man bruker kondom fordi det ikke passer, og den ikevel sprekker, så kan man jo ta en angrepille, så egget ikke fester seg. Altså blir man ikke gravid. Lar man være, fordi man kanskje er i en såkalt sikker periode derimot, og så blir gravid, da er man bare uansvarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jøss. Det skal JEG liksom bry meg om, at mine litt...vel, la oss si "overraskende" graviditeter ikke er resultat av lang planlegging og årelang prøving?

 

Er det provoserende at noen blir lett gravide? Det er uflaks at andre ikke blir det når de ønsker det selv, men det kan da UMULIG være provoserende at min kropp er ulik din. Hvis du har krøller, noe jeg alltid har ønska meg, er det provoserende fordi jeg har glatt hår? Skal jeg la meg provosere av at andre kjøper rettetang og glatter ut krøllene, fordi JEG ønsker meg krøller?

 

Eller kanskje er du tjukk og jeg mager, skal jeg bli sur på at du slanker deg, fordi jeg sjøl strever med å legge på meg? Det innlegget ga null mening, 1435.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har missforstått..

 

Når man bommer med prevensjonen og så blir gravid er ikke ungen planlagt, men det betyr ikke at man ikke visste at man kunne blir gravid.

 

Når man planlegger graviditet, så PRØVER man å få barn, dvs dropper prevensjon. Skjønner du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til så mange sier at det "ikke var planlagt" er fordi i veldig mange stadier her i livet er det "ikke akseptert" å få barn i vårt samfunn. Vi skal ha en perfekt utdanning og jobb, vi skal ha et 100 % stabilt forhold, huset skal være på plass osv.. Viss du planlegger å få barn når du er ung og under utdanning blir du rett og slett stemplet som dum og uansvarlig.

 

Jeg er 20 år og gravid, og det var planlagt ned til en minste detalje av meg og min også unge partner. Men bare han og min mor veit at det var planlagt. Grunnen til det var planlagt er at jeg mest sannsynlig ikke vil kunne få barn når jeg blir eldre (akkurat som min mor). At jeg snart vil bli ufruktbar er noe jeg rett og slett ikke vil snakke om med andre!

Jeg gidder rett og slett ikke å forsvare det "dumme" valget jeg og min partner har tatt ovenfor besteforeldre og alle andre som sier at vi burde venta til hus og utdanning var i boks, derfor blir det enklest å si at det ikke var planlagt.

 

Videre synes jeg det er direkte frekt at alle spør om det var planlagt. Hva har de egentlig med det? Spiller det egentlig noen rolle for dem at det var planlagt eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Stå på jenta mi :)

 

Var samma styret med meg den gangen jeg fikk min første. Altså 21.... og samma spør f*** i meg folk nå, nå som jeg er 39 år med ny mann.

 

Selvsagt like planlagt. Med de 2 første tok jeg utdannelsen mens ungene var små og videreutdannet meg med nr 3....

 

Folk har seriøse problemer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er da rar og da. Tror du folk ville sett rarere på deg om du sa at det var planlagt enn hvis du sier det ikke var planlagt? Det er nok omvendt, folk ser litt ned på folk som i en så ung alder ikke greier dette med prevensjon og bare blir gravide, men hva kan de si? Hvorfor ikke si det som det er at dere ville ha barn og lagde ett? Noen annen grunn enn det trenger da ingen få??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en av de som mener at det er uansvarlig å planlegge unger før en er ferdig utdannet, har en skikkelig jobb og eier egen leilighet/hus. Er det så vanskelig å forstå at en skal ta seg av et barn øknomisk?

Verste jeg vet er folk som ikke eier nåla i veggen og som popper ut den ene ungen etter den andre. UANSVARLIG!

At en planlegger unge tidlig pga fertilitetsproblemer er noe helt annet, og faller naturligvis ikke inn under dette.

 

Og for de som faktisk gidder å lese hva jeg skrev i første innlegg, så skriver jeg at en kan gjerne ikke kalle det direkte planlagt. Men når en vet at en ikke bruker prevansjon, hva i h... vil en kalle det da?

Noen er rett og slett så utrolig uvitende!

 

Jeg har alltid sagt at jeg skal være ferdig utdannet, ha hus, en skikkelig jobb og et stabilt forhold før jeg får unger. Nå er jeg 28 år, og jeg har overholdt dette. Trenger ikke være i nærheten av min alder for å ha fått til dette. Jeg har hatt alt unntatt et stabilt forhold i mange år. Så det har i grunn ikke så mye med alder å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var ikke planlagt. Hadde fått beskjed fra legene at jeg ikke kunne bli gravid og har ikke blitt gravid på 12 år uten prevansjon. Så nei, det var ikke planlagt. Tror du jeg gidder å stappe i meg en haug på hormoner når legene har sagt jeg ikke kan bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16:22 Så det er uansvarlig å få unge når man leier leilighet da? Betyr at de fleste i europa er uansvarlige det da. I sverige feks er det ikke like vanlig å eie bolig som å leie, det er bare i norge det er sånn.

 

Gud så jævla perfekt besserwisser kaller man sånne som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde vært på luksusfellen du da viss du søren ikke har råd til å eie eget?

 

Og takk, ja jeg føler meg veldig perfekt! ;) I tillegg vet jeg alt her i verden, så godt noen endelig fatta det.

 

Rart hvordan egne meninger gjør at en vet alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...