Posted 09 October 2011 - 18:44
Er sikkert lurt å innstille seg på en ny måned med prøving, men om du testet torsdag, så var vel det kanskje et par-tre dager før IKM, slik at det kan nok være lurt å ta en test til om du ikke får ordentlig mensen!
Er litt usikker på denne gyn-timen. Jeg beklaget meg til fastlegen sist jeg var hos der, fordi jeg måtte vente så lenge på utredningen. Så da sa legen at jeg kunne bli henvist til gyn mens jeg venter, selv om jeg fortalte at jeg hadde bestilt privat time også. Tror ikke han gjør noe mer enn den private, men er vel verdt et forsøk. Virket som ul-apparatet hans var eldre enn til hun private (kanskje ikke så overraskende:) slik at jeg tviler på om han kan se noe mer. Tror fastlegen egentlig gjorde det for at jeg skulle få resept på pergotime fra ham, men det har jeg jo allerede tatt i en måned... Men, kanskje er det jo noe annet han sjekker :)
Det med kontrastvæsken er nok ikkeno vitenskapelig bevist. Det var bare sykepleieren som påpekte at det virket som det hjalp for en del. Så pergoen begynte jeg på før jeg var der.
Så rart med annenhver måned med forskjellig mens? Jeg merker at den varierer en del. Noen måneder har jeg blødd forferdelig mye, mens jeg like før sommeren hadde en periode der jeg blødde veldig mye mindre enn vanlig. Men det varierer over mye lengre perioder enn fra måned til måned.. Jeg har ikke hørt noe om at det kan være system som tetter seg til, men hva vet jeg... Jeg har også hatt vondt i bare den ene siden det siste året, og spurte fastlegen om det. Fikk til svar at det kunne hende at jeg bare slapp egg på den ene siden, men at det ikke nødvendigvis gjør noe for det er mange som blir gravide likevel. Selv om jeg liker legen veldig godt så synes jeg sånne svar er veldig irriterende: jeg blir jo ikke gravid, så det hjelper meg jo ikke at det går fint for veldig mange :P Menmen. Det trenger altså ikke nødvendigvis å ha noe å si...