Gå til innhold

Jeg elsker Audun Lysbakken!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

veldig bra at noen lager ordninger som er til det beste for samfunnet som helhet, slik at hver enkelt ikke kan sitte i sinn lille hule og gjøre som de har lyst til, og bare ta imot goder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Audun Lysbakken i mitt <3 Virker som de fleste ser på far som en ønødig onde i denne barneproduksjonen, som kun skal klages og hakkes på i etterkant. Og permisjonen er til for at mor skal kunne gå på cafè og få masse penger i ett år.. Pappa betaler skatt han også, pappa har lagd barnet like mye som mamma, pappa elsker barnet sitt akkurat like mye som mamma. Tenker det er mange fedre der ute som går slukøret på jobb, vel vitende om at de ikke får høre det første ordet, se det første smilet, det første skrittet og den første tanna.. Fordi mor mener det er HENNES rett å være hjemme, hele tiden. Gudameg. Jeg hadde vært så STOLT om jeg kunne jobbet og vært mer fleksibel, for så å komme hjem til en fornøyd baby og en enda mer fornøyd pappa. Det er fars barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som argumenterer mot pappapermisjonen, har dere noen konkret forskning å henvise til med tanke på hvor mange fedre som liker/ikke liker å være hjemme med barna sine? Eller fordeler/ulemper for selve barnet? Eller fordeler/ulemper for kampen om likestilling og holdningsendring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være for likestilling og det å få fedre mer tilsyne men det er ikke alle dette passer for! Jeg er ei arbeidssom kvinne selv som er glad i å jobbe og tjene til livets opphold men syns likevel det er teit at staten skal utelukkende bestemme hvordan fordelingen mellom foreldrene skal være!

Det er ikke alle mødre som kan ta ut så og så mye permisjon men da får heller ikke hun skrive det over på far, eller visa versa at faren kan ta ut så mange uker permisjon...

Og jeg syns det også er ganske fånyttes som mamma å måtte ta meg 2-3 timer fri fra jobb midt på dagen fordi jeg må hjem og amme spedbarnet mitt, jobbe 2 timer, fri 2-3 timer og jobbe 2 timer til Lønner seg alldeles ikke!

Potet Norge i et nøtteskall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Audun Lysbakken er det verste som har skjedd norsk politikk. Hva er det som feiler den mannen? Overformynder og bezzerwizzer! Foreldre må selv få velge hvordan de vil fordele permisjonen seg imellom. Jeg mener at barnet har det best med mamma minst det første året. Ja til amming og ja til kontantstøtte til barna er 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Og jeg har 6 års universitetsutdannelse og tjener langt over gjennomsnittet, takk. Håper kommunistpartiet SV og den ufattelig dårlige familiepolitikken deres tørker inn og forsvinner snarest. Og hvorfor skal permisjonen tas fra mor? Dersom menn skal få mer permisjon, så kan den vel gis i tillegg til mors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke folk her inne snart forstår hva foreldrepermisjon er klikker jeg. Tror neppe det er mange foreldre som velger å la mor kun ha seks uker også at far tar resten. Det er nettop derfor man ikke trenger mødrekvote, men fedrekvote. Høyt lønnet er du nok ikke dersom du er såpass dum. Det heter dessuten lavtlønnet og ikke lavlønnet.

 

å tro at noen er dum eller klok ut ifra enn lønnslipp virker heller tilbakestående spør du meg! Beklager om det ble noe kvast men synes måten du uttrykker deg på er svært nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stakkars meg, jeg får bare 9 måneders betalt fri i tillegg til ferie på fem uker. Buhu, så synd på meg. Og så jeg som tenkte at staten skulle betale for fullamming frem til babyen var konfirmant. Ikke fordi det er det beste for barnet, men for at jeg har så lyst. Buhuu... Stakkars meg som bor i et så grusomt regime... Buhu"Jeeez!

 

Bra du klarer å se at andre sitter med andre behov enn akkurat deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Audun Lysbakken og jeg liker ikke den nye tvangsfordelingen av permisjonen. Jeg holder sterkt til at foreldre skal kunne klare å ta avgjørelser selv ut ifra hva som er best for egen familie. Ser en del her nærmest kaller de som er imot den nye permisjonsordningen for dumme. Da må jeg bare spørre om man er veldig mye klokere om man trenger noen til å bestemme for seg hvordan en permisjon skal fordeles. Hadde man ikke evnet dette selv om man var så smart? Mor og far hadde en gang ganske like rettigheter. Da er det opp til hver og en å bruke sin rettighet. Slik det er i dag sitter far med flere rettigheter enn mor.

 

Ja, vi er privilegerte som har betalt . Men så er også samfunnet vårt bygd opp etter de godene vi også har. (Les om indeks). Derfor vil det for mange være helt umulig å leve på en lønn over tid. Ammepolitikken i Norge har vært fremtredende og tydelig. Da blir det svært selvmotsigende at politikere tvinger frem en slik fordeling som nok vil gjøre at flere velger bort ammingen, enten helt eller mye tidligere. Ja, barn vokser til på flaske også, det vet jeg som slet med ammingen, men man vet ved forskning at morsmelken har unike egenskaper. Ja, det kan også forebygge kreft sies det nå, så da må det jo gagne alle om mor får amme lengst mulig? Færre kreftsyke har mange fordeler. Til tross for ammepauser på jobben er det nemlig umulig for mange å fortsette ammingen etter å begynt i jobb etter permisjon.

 

Hva er så galt med å la foreldre bestemme fordelingen av det gitte år med permisjon selv? Er det fordi menn er for svake til å kreve sin rett? Ser de fleste helt fint klarer å hevde sin rett i lønnskamper så hvorfor ikke når det gjelder tid med eget barn? Det er ikke lenger uvanlig at pappa tar full del i hjemmelivet, så at det skal være gammeldagse holdninger som gjør dette nødvendig kjøper jeg ikke. Er det forkastelig og skrekkelig at kvinne og mann har biologiske ulike egenskaper og derfor gjør at vi ofte velger ulike oppgaver og ansvarsområder? Er det forkastelig at vi som mennesker er ulike og ønsker å ta ulike valg?

 

Hvor mye lønn jeg har forteller lite om hvor klok jeg er, derfor kan dere jo bare spekulere i hvor mye jeg tjener, om jeg er en "samfunnsnylter" eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For all del. De som HAR LYST til å ha denne ordningen skal få ha det. Men jeg mener HVER ENKELT familie må for pokker få bestemme selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig for mange av dere å forstå hvorfor staten (ikke Lysabakken alene) setter disse premissene for permisjon? Tror dere at de bare gjør det for å utøve makt og plage de som vil være lenge hjemme med barna sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanskelig for mange av dere å forstå hvorfor staten (ikke Lysabakken alene) setter disse premissene for permisjon? Tror dere at de bare gjør det for å utøve makt og plage de som vil være lenge hjemme med barna sine?

 

Nei, fortell!! Hva oppnår Lysbakken med dette? Tror du virkelig han får de fedrene som definitivt ikke vil eller ikke kan pga lønn, til å være hjemme i tre mnd? Nei, det jeg tror han oppnår er at flere barn må begynne i bhg før de fyller ett år, eller at flere mødre tar ulønnet perm for å forhindre at barna får en så tidlig start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som argumenterer mot pappapermisjonen, har dere noen konkret forskning å henvise til med tanke på hvor mange fedre som liker/ikke liker å være hjemme med barna sine? Eller fordeler/ulemper for selve barnet? Eller fordeler/ulemper for kampen om likestilling og holdningsendring?

 

Nei, har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun Lysbakken er mannen som vil ta på seg rollen som samfunnets store overformynder og frata alle friheten til selv å bestemme hva som er best for egen familie. Da er det jo utrolig at mannen setter seg over alle samfunnets lover og regler og anser statens penger som sine egne lommepenger, som han fritt kan disponere som han vil og ønsker. Det er tydeligvis forskjell på liv og lære.

Hadde dette vært i vanlig norsk arbeidsliv hadde mannen fått sin tilmålte straff, helt utrolig at han sitter fremdeles. Et hån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Og så fikk vi endelig en etterlengtet utgang på hele saken i og med at Audun Lysbakken går av som statsråd! En gledens dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hver enkelt familie må få bestemme dette selv. Det er ikke staten som vet hva som er best for den enkelte familie. Hver familie er jo unik, og da burde man få bestemme selv. Vi er da alle voksne mennesker. Og hos oss tok far ut full permisjon, mens jeg var ute i jobb med nr 1. Ble derfor bare 6 ukers permisjon på meg første gang, siden hun ble født 4 uker for tidlig. Permisjon nr 2, ble delt som "vanlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...