Gå til innhold

Jeg elsker Audun Lysbakken!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

- Tusen takk for alt du gjør for likestilling og mors "rett" til å komme tilbake i arbeid etter fødsel uten å få rare blikk fra omverdenen!

- Tusen takk for at du presser gamle, stivbeinte bedriftsledere til å måtte gi sine mannlige ansatte mer tid til å være sammen med barna sine!

- Tusen takk for at du gjør det like risikabelt for gamle, stivbeinte bedriftseiere og ansette unge menn som unge kvinner i sine firmaer!

- Og tusen takk for at du gir den moderne, tilstedeværende og omsorgsgivende pappaen et ansikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at den nye permisjonsordningen gir utfordringer til enkelte fedre som jobber privat eller som selvstendig næringsdrivende etc., men jeg er likevel enig i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater Audun lysbakken! Og sv for den saks skyld!

Flott for dere lavtlønnede å kunne snylte på oss andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha!

Nå var det vel strengt tatt ikke SVs skattepolitikk, men norges permisjonsordning denne diskusjonen dreide seg om.

Foreldrepermisjonen er nå engang lik for alle uansett lønn.

 

Utover det skulle jeg gjerne visst hva du mener med "dere lavtlønnede" og hvem er "oss andre"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri stemt SV men vurderer å gjøre det om Audun Lysbakken blir ny leder :) Jeg synes SV har fått til en del bra ting i regjering, og er kjempeglad for at min mann med god samvittighet kan ta en del av permisjonen og få være hjemme med barna våre. Og ikke minst, ved at jeg samtidig er på jobb får han virkelig innsikt i hvordan det er å ha det daglige ansvaret hjemme, med husarbeid og barn :) Vi er nå helt likestilt hjemme, ekteskapet er et flott partnerskap, og dette er mye takket være pappapermen.

 

Og jeg er IKKE lavtlønnet. Jeg har en god utdannelse og en godt betalt jobb, ikke det at det har noe med saken å gjøre. I tillegg betaler jeg min skatt med glede fordi vi får så utrolig mye bra igjen for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan ikke akkurat si meg enig med deg her Kl 20.38....

Ja til å la foreldre velge selv- seg imellom!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hipp, hipp hurra for Audun Lysebakken! Kunne ikke vært mer enig. Når man ser holdningene til enkelte kvinner her inne, blir jeg bare enda mer taknnemelig for at noen tar valg for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Takk til Audun Lysbakken som er mer opptatt av pappas goder enn barnets beste (ikke dermed sagt at mor kun er den rette for barnet, men i de tilfellene hvor pappapermisjonen ikke blir benyttet av diverse årsaker så er det faktisk barnet det går ut over)

-Takk til Audun Lysbakken som jobber for å fremheve menn og dermed jobber MOT likestillingen med å gi far 12 uker permisjon (i tillegg til de 2 ukene ved fødsel far allerede har) og mor 6 uker, 9 uker om hun er ekstremt heldig

-Takk til Audun Lysbakken som tror vi er en gjeng saueflokker som trenger staten til å velge hva som er best for barnet vårt og oss, både praktisk og økonomisk

-Takk til Audun Lysbakken som ødelegger en veldig fin ordning med foreldrepermisjon...

 

Hilsen en som betaler sin skatt med glede og ikke er lavlønnet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke folk her inne snart forstår hva foreldrepermisjon er klikker jeg. Tror neppe det er mange foreldre som velger å la mor kun ha seks uker også at far tar resten. Det er nettop derfor man ikke trenger mødrekvote, men fedrekvote.

 

Høyt lønnet er du nok ikke dersom du er såpass dum. Det heter dessuten lavtlønnet og ikke lavlønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier en som selv har mange skrivefeil og grammatikk feil i teksten sin...

 

Det er faktisk ikke alle som har helse til å være hjemme med små barn..., men som blir utmerkede foreldre når ungene blir større og ikke nødvendigvis trenger å bæres på /løftes på.

Skal de fratas retten til å bli foreldre, mens dem som ikke kan få barn av egen maskin skal få hjelp av staten til å klare nettopp dette?

Tror ikke at de som har dårlig rygg har noe mindre ønske av å bli foreldre enn de som av diverse årsaker ikke klarer det på egen hånd..

 

Er det rett at ungene skal straffes av staten fordi den ene parten ikke kan "være der" i babytiden?

 

Det er nettopp det som skjer når NAV er så firkantede, og ikke vil overføre pappapermisjonen med mindre far omtrent er innlagt på sykehus...

 

Eneste jeg ber om er å la oss få velge selv hvordan vi ønsker å fordele foreldrepermisjonen TIL DET BESTE FOR BARNET!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 8 uker (han ahr krav på 12) på mannen hvorav 4 er ferie vi har sammen, og 4 alene med baby.

 

Noe mer er ikke aktuelt da pappa perm blir sett på som tid til å sitte forran TV`n, gå en tur eller to om dagen, mens jeg må løpe med puppen ut og inn for å "fore" og jobbe samtidig.

 

Far en en super far i hverdagen, men permisjons tid er det ikke alle mann som takler...

 

Dette med fordeling budre folk få ta selv, for vi er alle forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ned med hele fyren og inn ed individuell frihet. Mr. trillegrupper for pappaer! Forbanna latterlig! Pupp er viktigst og han kan heller skaffe seg den vaginaen han så lenge har ønsket seg.... Kansje han holder kjeft da!

 

Fy faen for en klovn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"Hipp, hipp hurra for Audun Lysebakken! Kunne ikke vært mer enig. Når man ser holdningene til enkelte kvinner her inne, blir jeg bare enda mer taknnemelig for at noen tar valg for oss alle!"

 

Haha. Den holdningen der er grunnen til at jeg ALDRI kan stemme SV. Typisk venstresiden: "Folk er så dumme, de vet ikke sitt eget beste. Jammen godt vi har noen kloke hoder som kan bestemme over dem."

 

For en fu%&ings fantastisk tolreanse og respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stakkars meg, jeg får bare 9 måneders betalt fri i tillegg til ferie på fem uker. Buhu, så synd på meg. Og så jeg som tenkte at staten skulle betale for fullamming frem til babyen var konfirmant. Ikke fordi det er det beste for barnet, men for at jeg har så lyst. Buhuu... Stakkars meg som bor i et så grusomt regime... Buhu"

 

Jeeez!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

De menn som jeg kjenner som er syke har utenproblem fått overførs sin permisjon til mor. Tror ikke din mann er så veldig syk dersom dere ikke har fått til dette. Syk i viljen kanskje? Og du vet at permisjonen kan taes ut feks en dag i uken frem til barnet er 3år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du burde kanskje få deg litt bedre selvbilde, slik at du ikke trenger å definere din rolle som omsorgsgiver via din vagina og dine bryst...

Synest synd på kvinner som trenger så stor bekreftelse på at de er viktige, at de ikke unner menn tid og mulighet sammen med barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom jeg skal være helt enig, så synest jeg at det er ganske mange som mangler litt mellom ørene. Jeg er jo for demokrati, men det er jo litt synd at de som ikke er så smarte skal være med på å ta gode avgjørelser for oss alle...Jeg stemmer ikke på venstresiden, bare så det er klart! Hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...