Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

hvorforsier alle unge mødre at de har utdannelse; barne- og ungdomsarbeider tenk!. Hehe sorry , men det er ingen utdannelse i mine øyne...

• Logg inn for å svare
114 svar til dette emnet

#21 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 10 september 2011 - 08:23

Så jeg hadde ikke kunnet unngått at mine barn skulle være i nærheten av deg hvis det ble nødvendig? Hjelpe meg..... Får virkelig håpe vi slipper det da, men jeg tror nok ikke du bor i Bodø:) Og ja det er lov å si sin mening, men du må skjønne at folk reagerer! Sikkert noen som er enige med deg, men jeg er ikke en av dem. Ikke skjønner jeg hvorfor du gidder bry deg så mye med andre sin utdannelse.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 10 september 2011 - 12:43

Noen må gjøre disse jobbene, ikke alle hverken kan eller vil være direktørerer og oprasjonsledere eller gud vet hva. Noen må jobbe i barnehager, sfo og matvare butikker. Jeg ønsker ikke å bli en leder av ett stort firma feks. Jeg UTDANNER meg til psykiatrisk helsefag arbeider, der jeg både må ha skole (helsefag og psykiatri/psykologi) og jeg må ha eksamner og jeg må ha lærlingstid. Det fins mange som ikke er unge mødre som kaller dette en utdannelse, mannen min er en type produksjonselektronikker og tjener godt, men det er jo "bare" skole og 2 års lærlingtid, men han tjener godt likevel, jeg tjener godt med det jeg jobber med, enda det er en jobb man ikke trenger noen utdannelse idet heletatt.

#23 tingeling71

tingeling71

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 10 september 2011 - 22:30

Jeg må jo le litt av argumentene dine HI. Ærlig talt så tror jeg nok man kommer lengre med og får mer interresante jobber med et fagbrev enn med allmennfaglig vgs. Du klager på unge mødre uten utdannelse, men reagerer skarpt på at andre argumenterer mot - spør du meg er det mer barnslig. Verden er nok mer kompleks enn det du prøver å argumentere for kjære deg. Hilsen en med høyere utdannelse.

#24 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 14 september 2011 - 10:30

Jeg vil nesten tro at HI her er veldig ensom og den eneste måten hun kan uttrykke seg på er å rakke ned på andre mennesker. Hun har kanskje ikke tenkt på hva er barne og ungdomsarbeider gjør?? De gjør en flott jobb i forhold til barn og unge. Kanskje dine barn en vakker dag kommer til å måtte "ha noe med en barne og ungdomsarneider å gjøre"?? I hvertall etter de verdiene du tydeligvis har og sannsynlig vil lære barna dine... Er glad jeg ikke kjenner deg eller har noe som helst med deg å gjøre. Og du hadde heller aldri fått vært i nærheten av mine to barn!!!! kan nesten ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til videre med det tragiske, nedverdige livet du måtte leve!!! Hilsen en STOLT barne og ungdomsarbeider :)

#25 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 14 september 2011 - 10:31

Jeg vil nesten tro at HI her er veldig ensom og den eneste måten hun kan uttrykke seg på er å rakke ned på andre mennesker. Hun har kanskje ikke tenkt på hva er barne og ungdomsarbeider gjør?? De gjør en flott jobb i forhold til barn og unge. Kanskje dine barn en vakker dag kommer til å måtte "ha noe med en barne og ungdomsarneider å gjøre"?? I hvertall etter de verdiene du tydeligvis har og sannsynlig vil lære barna dine... Er glad jeg ikke kjenner deg eller har noe som helst med deg å gjøre. Og du hadde heller aldri fått vært i nærheten av mine to barn!!!! kan nesten ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til videre med det tragiske, nedverdige livet du måtte leve!!! Hilsen en STOLT barne og ungdomsarbeider :)

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 14 september 2011 - 20:22

huff, for et nek du er, HI :-p

#27 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 14 september 2011 - 20:25

Ok at det ikke er en utdannelse i dine øyne, HI. Men en utdannelse er det nå uansett :) hehe.. Hva var egentlig poenget ditt med innlegget? At småbarnsmødre sier de har en "lavmål" utdannelse som du kaller det? Jeg ville nå heller kalle det et solid springbrett for etterutdannelse. Mange veier å ta herfra :)
  • Lexi_ liker dette

#28 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 14 september 2011 - 20:43

For ja, tenk -jeg er ung mor og har utdannelse og fagbrev i barne og ungdomsarbeiderfaget :) Elsker jobben min. Jeg begynte som vikar, helt på sparket i en bhg for mange år siden. I denne bhg gikk det en gutt som hadde autisme. Ganske kjapt fikk jeg veldig god kontakt med denne fantastiske gutten og etter 3 mnd jobbet jeg 1:1 med han til han begynte på skolen. (3år) Da hadde jeg ingen utdannelse. Huff, tenk det du, da sto jeg nok jaggu meg lavt i dine øyne :) Hadde oppfølging med veileder og spess.ped 1 gang i mnd og fikk masse skryt. Å jobbe med og se denne guttens utvikling ga meg så UTROLIG mye glede og motivasjon at jeg seinere utdanna meg til BogUA. Aldri har jeg angret på det. Den dag i dag har jeg fortsatt kontakt med gutten og har han på avlasting hos meg 1 helg i mnd. Syns det helt fantastisk jeg å få så mye skryt og tillit av foreldre som syns du gjør en strålende jobb :) Dette gjør ihvertfall min hverdag bedre og veldig motiverende. Syns egentlig det var litt trist å lese at du ikke syns vi gjør en god jobb fordi vi unge har valgt dette yrket? Jeg er 25, har 2 barn og jobber som sagt som BogUA.
  • Lexi_, Nostalgia, BABY-JENTE og 3 andre liker dette

#29 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 15 september 2011 - 12:38

jeg har vanskelig for å tro at ingen andre er enig her...men sånn er dib i perioder, masse skinnhellige folk.

#30 Starlip

Starlip

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 16 september 2011 - 19:32

Jeg er utdannet og autorisert hjelpepleier. Mener du at jeg er uviktig og ikke har en utdannelse med mine 3 år med helsefag? Bare vent til du eller noen du kjenner blir syke, så skal du se hvor moro det er når det kun er ufaglærte er på jobb!
  • Nostalgia, BABY-JENTE, #aaaa# og en annen liker dette

#31 Starlip

Starlip

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 16 september 2011 - 20:25

Må bare legge til at jeg også har jobbet på kirurgisk avdeling på sykehus, og der får man ikke jobb uten utdanning!

#32 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 16 september 2011 - 20:59

nei, no må du slutt å tull.. yrkesutdanning, med fagbrev, er en utdanning! , jeg går, 3 år, på univeritet, skal bli sykepleier.. ca 340 000,- i året.. samb, har gådd yrkesfag, prosessopratør.. å tjener 650 000,- i året.. såå førde om jeg er høgskoleutdannet, bachlor grad.. å han har gådd 2 år videregående + lærling.. så kan ikke jeg akkurat kalle meg mer utdannet enn han...

#33 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 20 september 2011 - 12:09

Med så mange skrivefeil så kan vel ikke du ha noen høy utdanning. Jeg er helsefagarbeider. Har ikke kommet inn der fordi jeg hadde dårlige karakterer, jeg hadde toppkarakterer i alle fag og beste karakter da jeg gikk ut som lærling + at jeg tok mesteparten av skolen mens datteren min var liten. Så i mine øyne er jeg en vinner som har fullført dette. Dessverre er det mange flinke ungdommer og unge småbarnsmødre som ramler av og aldri får fullført videregående utdanning. Og en annen ting er at jeg har tatt helsearbeiderfaget fordi det er noe som interesser meg og jeg har ikke planer om å ta høyskole heller. Dessverre så finnes det noen som er som deg som har en nedverdigende oppførsel og lite folkeskikk mot andre som ikke er like "bra" i dine øyne. Stakkars dine unger som skal vokse opp med slike holdninger og manglende respekt for de som kanskje utfører de viktigste jobbene her i landet. Hilsen en som merkelig nok har stor sympati for deg og dine uvitende holdninger.
  • Lexi_ liker dette

#34 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 20 september 2011 - 15:49

hjelpepleiere får ikke lenger jobb på sykehus...kun de som allerede er der.

#35 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 20 september 2011 - 16:47

Stor forskjell på ordfeil og tastaturfeil... Ikke hi,men skjønner jo ikke helt hvorfor du med sååå gode karakterer ikke tok deg en bedre utdannelse?

#36 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 20 september 2011 - 21:32

Bedre utdannelse? Det er jo ikke det det er snakk om for min del, det handler om å finne det yrket man trives i. Jeg har realisert målet mitt og har ingen indre uro fordi jeg ikke har tatt høyere utdannelse. Men du må gjerne fortelle meg hvorfor jeg skal ta høyere utdanning når jeg ikke har lyst til det? Hva er poenget med det, gjør det at jeg som menneske er mer verdt og møter mer respekt i samfunnet vårt med høyere utdanning? Er jeg mindre intelligent i alle sammenhenger siden jeg ikke har gått høyskole? Å grunnen til at jeg nevnte dette med at jeg har gode karakterer er fordi noen andre her hadde skrevet at visse utdannelser/utdanningsretninger ikke krever høyt snitt når det gjelder inntak. Det var ikke ment for å skryte at jeg nevnte det, men det var for å få fram et poeng. Også er det jo utrolig nydelig å sitte igjen med null kroner i studiegjeld :o) Folk må få velge de utdanningene de ønsker her i livet, og fortsatt bli respektert for det! Vi trenger alle yrkesgruppene, hver enkelt har viktig betydning for samfunnet vårt.
  • Lexi_ og Catteklatt liker dette

#37 Mamman til Stella og Håkon

Mamman til Stella og Håkon

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 26 september 2011 - 14:17

Sikkert samme drittkjærringa som starta den andre tråden om unge mødre. som sakt, æ e ung mor 18 år å vente nr 2 å æ ha en utdannelse, æ e utdanna barne og ungdomsarbeider å e STOLT av det. å folk burde itj rakk ned på oss, for kor ellers ska du gjør av ungan din mens du e på jobb?
  • Lexi_ og Moden mamma til 3 :) liker dette
www.mariannehansens.blogg.no - Alenemamma, Tennåring og gravid igjenn! :D

#38 30kg opp, 2,5kg baby ut..

30kg opp, 2,5kg baby ut..

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 110 Innlegg:

Skrevet 26 september 2011 - 18:37

du bare understreker jo hi's poeng her 15:17;)

#39 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 28 september 2011 - 15:13

Haha, hi.. Selvfølgelig er det utdannelse! Få deg en utdannelse selv du!

#40 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 282 237 Innlegg:

Skrevet 28 september 2011 - 16:53

Altså, jeg har også kun fagbrev eller autorisasjon. Jeg er utdannet hjelpepleier! Var ferdig på skolen 19 år gammel og er 24 år nå! skal ha min første jeg også. Er ikke dette en utdannelse da? Jeg ønsket ikke å bli sykepleier, da jeg ville jobbe med mennesker og ikke så mye med det ansvaret en sykepleier har med medisiner osv. Må jo si at det er flott at man har en utdannelse og kan tjene penger. Og syns det er flott at ungdommer på 18-19 år har en utdannelse, enn å ikke ha det og heve "lønna" si på nav. Og nå er det desverre ikke alle som har mulighet eller råd til å ta høyskole utdannelse! Jeg har sterke lese og skrive vansker. Så jeg klarer desverre ikke å ta en høyere utdannelse! Drømmen var en gang jordmor, men ved å sitte 5 timer vær dag med pensum og lekser for å bli hjelpepleier, så sier det seg selv at den drømmen ikke var så lett å realisere! Så selvom det her blir brukt ungdommer i overskriften, så drar du faktisk de litt eldre med deg også! Det viktigste er at man får seg en utdannelse og kan jobbe med noe man trives i! Samme hva det måtte være!