Gå til innhold

hvorforsier alle unge mødre at de har utdannelse; barne- og ungdomsarbeider tenk!. Hehe sorry , men det er ingen utdannelse i mine øyne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du fagbrev, svennebrev eller autorisasjon har du offisielt en utdannelse. Man må ikke gå mange mange år på skole for å få en utdannelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en utdannelse? Yrkesfaglig sådan... Latterlig innlegg og latterlig forsøk på å starte krangel... Er ikke bare høyere utdannelse som er verdt noe vettu... (og det sier jeg selv om jeg selv har høyere utdannelse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker på når de skal argumentere mot de som sier de ikke er rustet nok til å bli gode foreldre ennå oga mangel på erfaring etc, og de stolt slår i bordet med at de er barne-ungdomsarbeidere. hadde blitt mer imponert om de hadde sagt de hadde fullført allmennfaglig vgs f.eks. de får dritt jobber med drittlønn, og jobber med folk som er på samme lave nivå faglig sett.

sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det blir det samme som å si at elektriker, rørlegger, snekker osv. ikke er utdannelse... Dessuten er det et helseyrke, noe som vil være den største mangelvaren innen yrker i fremtiden, så da er det vell bra at ikke alle tar universitetsutdannelse som deg(?) og meg..?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel det man kaller en ung mor, med mine 19 år. Men jeg vil også si at jeg har en utdannelse, selv om jeg kun har fagbrev. Jeg har også en utdannelse hvor jeg vet jeg hjelper mennesker, og jeg er i mine øyne glad for at jeg ikke gikk allmennfag, for å sitte på ett kontor hele dagen. Så hvis du ikke ser på barne- og ungdomsarbeider som yrke, så ser du kanskje heller ikke på mitt yrke som ordentlig heller? Jeg kjører nemlig ambulanse, og er meget stolt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes litt synd på deg som har skrevet hovedinnlegget her; hvorfor har du behov for å heve deg over disse flotte, unge mødrene, som jobber i viktige yrker samtidig som de får barn - noe som også er en veldig viktig jobb! Jeg har selv tatt lang universitetsutdannelse og kun hatt meg selv å ta hensyn til helt til jeg nå er 30 og venter mitt første barn - om alle skulle gjort som meg ville befolkningsveksten stagnert samtidig som vi ville stå uten arbeidskraft i mange av de viktigste yrkene som bidrar til vedlikehold og videre vekst av velferdsstaten vår. Stå på, unge mødre som er i jobb som barne- og ungdomsarbeidere eller tilsvarende, jeg er imponert over dere, og jeg håper dere er stolte av dere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er jo at det overhodet ikke er et viktig yrke,men derimot stillinger som helst burde vært besatt med førskolelærere, ulike pedagoger, sosionomer etc...og resten av assistentene trenger jo strengt tatt ikke ha annet en dannelse og allmennfaglig utdannelse. Heller de enn de med lave karakterer som ikke kom inn på andre linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er vell et omsorgsyrke. Og igjen så har lærere og pedagoger andre "roller" på skolen. Tenk for en viktig jobb de gjør for det enkelte barnet som trenger ekstra oppfølging på skole/barnehage. Det kan f.eks være barn med downs syndrom som faktisk ikke har behov for en lærer eller pedagog, men trenger en fast omsorgsperson de kan forholde seg til for å fungere på en skole. Viss jeg noen gang får et barn som trenger et slikt tilbud vil jeg være evig takknemlig for at ikke alle utdannet seg til leger, økonomer og advokater med høye utdanninger. For et samfunn skal kunne fungere trenger vi både jurister og søppelmenn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste innlegget jeg har lest her på forumet. Skamme deg burde du som kommer med sånne uttalelser. Er over 30 år og tok selv denne utdannelsen når jeg var 19. Det er faktisk 2 år på videregående og 2 år ute i praksis med en avsluttende eksamen som jeg vedder på at du HI ikke hadde mestret. Du skal være glad du for at det finns gode barne-og ungdomsarbeidere som tar vare på dine barn/ ungdommer! Om målet ditt var å irritere så klarte du det med glans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du tørr vedde på at jeg ikke hadde mestret det altså?

 

Hilsen HI med master og div.praksisperioder..og som fortsatt ikke er imponert over utdannelsen din fordi jeg ser på det som overflødig tidsfordriv for mindre intelligente skapninger som dessverer allikevel må sysselsettes. Er heller ikke spesielt interessert i at dere skal ta vare på mine barn, ungdommer som du sier, tar heller gladelig i mot oppfølging fra pedagoger olg. Jeg vokste opp uten å være i nærheten av bare-ungdomsarbeidere, ser rett og slett ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig du har høy utdannelse men folkeskikk har du ikke, kjenner jeg blir uvel av bedrevitere som deg som rakker ned på andre. Du er med på å lage utrolig kvalm stemning. Kommenterer ikke dette mer. Håper du får en kjempefin helg! Hilsen ho over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI, hvem er du egentlig? og hva har du master i? Håper virkelig du ikke arbeider med barn selv, hadde aldri i livet latt deg være i nærheten av min to! Du har holdninger som ikke hører hjemme i dagens samfunn. Lær deg folkeskikk og respekt for andre mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første er dette "kranglesiden", og jeg forbeholder meg derfor retten til å si det jeg vil ang. denne "utdannelsen", for det andre så vet dere svært lite om min folkeskikk olg siden det bare er basret på disse innleggene. Videre tviler jeg på at dere, anonyme som dere er, aldri slenger med leppa inne på disse forumene.'

og for orden skyld, JA jeg har også barn som endel av pasientgrunnlaget mitt, og du over her hadde sliti hvis du hadde nektet meg å være i nærheten av dine barn hvis situasjonen skulle tilsi det.Ser ikke hvorfor det skulle være i konflikt med hva jeg sier på et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg 14:40

 

Blir faktisk sjokkert over deg og dine holdninger HI, og håper du ikke jobber med barn, eller folk generelt. Tror du at en må ha en lang masterutdannelse for å bli en flink menneskekjenner? Håper du jobber aleine på et kontor der du ikke kan fornærme andre enn deg selv med dine kjepphøye meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utsagnet kan fort oppfattet som snevert og trangsynt.

Ville trodd at å velge utdanning og rettning innen for barne-og ungdomsarbeider er en posetiv innstilling i forhold til å anskaffe familie.

Valgte selv psykologi samtidig som fotografutdanning ble ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg hadde ikke kunnet unngått at mine barn skulle være i nærheten av deg hvis det ble nødvendig? Hjelpe meg..... Får virkelig håpe vi slipper det da, men jeg tror nok ikke du bor i Bodø:)

 

Og ja det er lov å si sin mening, men du må skjønne at folk reagerer! Sikkert noen som er enige med deg, men jeg er ikke en av dem. Ikke skjønner jeg hvorfor du gidder bry deg så mye med andre sin utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må gjøre disse jobbene, ikke alle hverken kan eller vil være direktørerer og oprasjonsledere eller gud vet hva. Noen må jobbe i barnehager, sfo og matvare butikker. Jeg ønsker ikke å bli en leder av ett stort firma feks. Jeg UTDANNER meg til psykiatrisk helsefag arbeider, der jeg både må ha skole (helsefag og psykiatri/psykologi) og jeg må ha eksamner og jeg må ha lærlingstid.

 

Det fins mange som ikke er unge mødre som kaller dette en utdannelse, mannen min er en type produksjonselektronikker og tjener godt, men det er jo "bare" skole og 2 års lærlingtid, men han tjener godt likevel, jeg tjener godt med det jeg jobber med, enda det er en jobb man ikke trenger noen utdannelse idet heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo le litt av argumentene dine HI.

Ærlig talt så tror jeg nok man kommer lengre med og får mer interresante jobber med et fagbrev enn med allmennfaglig vgs.

 

Du klager på unge mødre uten utdannelse, men reagerer skarpt på at andre argumenterer mot - spør du meg er det mer barnslig. Verden er nok mer kompleks enn det du prøver å argumentere for kjære deg.

 

Hilsen en med høyere utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten tro at HI her er veldig ensom og den eneste måten hun kan uttrykke seg på er å rakke ned på andre mennesker. Hun har kanskje ikke tenkt på hva er barne og ungdomsarbeider gjør?? De gjør en flott jobb i forhold til barn og unge. Kanskje dine barn en vakker dag kommer til å måtte "ha noe med en barne og ungdomsarneider å gjøre"??

 

I hvertall etter de verdiene du tydeligvis har og sannsynlig vil lære barna dine...

Er glad jeg ikke kjenner deg eller har noe som helst med deg å gjøre.

Og du hadde heller aldri fått vært i nærheten av mine to barn!!!!

 

kan nesten ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til videre med det tragiske, nedverdige livet du måtte leve!!!

 

Hilsen en STOLT barne og ungdomsarbeider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten tro at HI her er veldig ensom og den eneste måten hun kan uttrykke seg på er å rakke ned på andre mennesker. Hun har kanskje ikke tenkt på hva er barne og ungdomsarbeider gjør?? De gjør en flott jobb i forhold til barn og unge. Kanskje dine barn en vakker dag kommer til å måtte "ha noe med en barne og ungdomsarneider å gjøre"??

 

I hvertall etter de verdiene du tydeligvis har og sannsynlig vil lære barna dine...

Er glad jeg ikke kjenner deg eller har noe som helst med deg å gjøre.

Og du hadde heller aldri fått vært i nærheten av mine to barn!!!!

 

kan nesten ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til videre med det tragiske, nedverdige livet du måtte leve!!!

 

Hilsen en STOLT barne og ungdomsarbeider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...