Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Vi som venter på vårt første barn...del 3

• Logg inn for å svare
240 svar til dette emnet

#1 Murmelina*August-Baby i Magen*

Murmelina*August-Baby i Magen*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Skrevet 13 august 2011 - 14:51

Monibeloni: 25 år, Gravid:) Tinkasol/Aprilbarn: Gravid :) Metti: TR ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai Drømmer: 10 dpo :) 25 år og har prøvd 1 år. SA i februar 2 snart 3?: Jente 23 år, prøvd 1 år, MA i juni. Kjemisk gradviditet, venter på EL, CD 12, PCOS, begynner med akupunktur:-) Murmelina: 26 år, null EL, null TR (på10 mnd) Veeeeldig laaang syklus dette her ☹ Prøvd å bli gravide over 1 år, priv gyn i april fant ingenting galt ved meg, er igang med akupunktur... Happy87: 23 år og har prøvd i 1 år. Har PCO og får ikke el verken av meg selv eller pergo. Venter på timeinnkalling på fertilitetsklinikken. Tyrjente: 23 år, har prøvd av og på i snart 1 år (laange, ustabile sykluser) er nå på tredje enkel pergokur! mista i juli i fjor, det var en BO. Lykkelig: 26 år og bosatt i Akershus:) Sluttet med prevansjon i Sep 2010, så staks 1 års prøvetid! Syklusen er regelmessig som klokka:) Vurderer å begynne med EL-testing, men har egentlig ikke lyst da jeg er redd det skaper stress. Vårbarnet: Gift bondekjerring på 28 år. Prøvd i to år, tre graviditeter i fjor. MA i Juli, var i uke 18, hadde vært dødt siden ca uke 7, men ble ikke trodd da jeg fortalte om blødninger og vondt. SA i oktober og desember. Hos priv.gyn i januar, men fant ikke noe galt på meg. Evigoptimist: 33år, pp16, bruker pergo, Kikhulsoperasjon i oktober, snart på venteliste på IVF behandling, IKM ca25. august. Carma78: 32 år. Pp 1 etter MA i mai. Starter med pergo i dag:) Snille legen skrev det ut til meg da jeg er så utålmodig;) Yummi: 28 år, har regelmessig EL og TR. Sluttet med prevensjon i okt 2010, men begynte på ordentlig for 2 pp siden. Begynner på min 3 pp denne mnd. Aprilinho:Samboer med verdens beste mann :-) 29 år og Gravid!!Har på magefølelsen at det blir en gutt :-) Derav nicket :-)Termin i slutten av april!:-) HåperPåBabyIMagenEnDag: 27 år. prøvd i 1 år og 2 mnd, sluttet prev da, regelmessig EL og TR, nettopp hatt TR. bestilt time til gyn for utredning. Roselilly: 41 år, Buskerud. Ikm fredag - blå skyggestrek i går..... Blomstersara: 28 år, prøvd i 3 mnd, lagt inn mange odds denne EL og håper på positiv test om noen uker. LittleBeatle: 30 år, sluttet på pillen i desember 2010, men begynte ikke prøving før i april, altså i 4 pp, ikm lørdag, men... spotting nå og tror TR kommer i dag :/ Syklus er ganske ok (tror jeg), litt ustabil men ikke veldig. Her har vi alle prøvd vel og lenge med å få en liten spire i magen... begynner å bli over året på oss fleste :(   Noen har ikke el eller tr.. Noen har mistet i MA/SA.. Vi deler sorger, gleder, frustrasjon og erfaringer :) og vi har alle et felels ønske; VI SKAL BLI GRAVIDE INNEN JUL <3 Laget en ny tråd til oss jeg jenter, den begynte å blir såååå lang... *smiler* skravlejentene..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 TurboJenny87

TurboJenny87

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 13 august 2011 - 15:12

Flott med ny tråd Murmelina:-) Hvordan har du det? Roselilly: Testet noe mer? Drømmer: Kjekt på båttur? Fått mens? Lenge siden HåperPåBaby, hvordan går det med deg?:-) Her fikk jeg svakere EL test i dag:-\ Er så pissa forbanne lei av denne kroppen!!! Arrrrg#&¤#(/%¤&.. Sorry, måtte bare lufte litt. Men i kveld blir det i hvertfall vin på meg, og ikke bare et glass nei! Vet jeg burde holdt meg borte fra alkohol i tilfelle EL bestemmer seg for å komme alikevel, men jeg klarer ikke dette. Kjenner jeg er på nervesammenbruddets rand her! Å bare gå å vente på EL når jeg ikke aner når den kommer er tortur, eneste jeg tenker på (nesten verre enn å være DPO). Uff, hvis jeg skal belage meg på å ha det slik i lengre tid fremover kan jeg virkelig ikke sette livet på vent. Et hjertesukk fra meg:-)

#3 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 13 august 2011 - 15:39

Helu jenter lenge siden nå men jeg har ikke glemt dere er bare på ferie ; ) nå har vi vert fem dager i Roma mens vi i dag har vert på stranden i Pescara. Her kan de lite engelsk og menyene er på italiensk.. Noe som ikke er enkelt for to kresne folk som oss. KOstholdet mitt er helt håpløst her nede . Spagetti , pizza og mc Donald ; / men men blir kanskje bedre etterhvert ! 2 snart 3 håper virkelig el kommer til deg snart. Kan ikke være lett og være i den usikkerheten !! Krysse fingrene for deg..
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#4 TurboJenny87

TurboJenny87

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 13 august 2011 - 15:59

Så gøy å høre fra deg Metti! Kjekt at du ikke har glemt oss:-D Kan tenke meg at det Italienske kjøkken ikke er tilpasset noen diett nei... Men du er på ferie og da er det lov å kose seg:-) Håper dere klarer å koble helt ut og nyte ferien:-) Tusen takk for lykkeønskninger... Det hjelper så mye med omtenksomme BIM "venninner":-)

#5 Murmelina*August-Baby i Magen*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Skrevet 13 august 2011 - 16:19

Herlig Metti :) er man på ferie, så er man på ferie ;) da er det LOV til å skeie ut med både det ene og det andre, og bare nyte :))) Her går det ikke fremover... ingen el eller tr i sikte, så hvem vet, kanskje jeg aldri får hverken det ene eller det andre :( skjønner VELDIG godt frustrasjonen din 2 snart 3, sånn har jeg hatt det siden oktober :(( sluttet å tenke på det egentlig.. har ikke noe annet valg.. alle el-testene blir jo NESTEN positive,men aldri mer enn det så... :( det er ikke lett til tider. Vi bare legger aksjer uten å tenke på ikm og dpo, og HÅPER så inderlig at el plutselig dukker opp, og at det klaffer med aksjene :))  men å sette livet på vent har jeg droppet enn så lenge... den dagen jeg får posititv test skal jeg gjøre det :) satser fortsatt på at aku skal ordne alle problemer :))) holder ihvertfall motet oppe enn så lenge :) men om det ikke har klaffet innen jul blir det telefonterror til alle klinikker i landet om hjelp!!! Imorgen er det den teite babyshoweren til søstern til sambo... blæææhhh! har kjøpt inn til å lage kake formet som en bjørn, og konditirfarge så den skal bli baby-blå :) hihi..koser meg litt, samtidig som jeg så inderlig skulle øsmke det var meg!!!! det var VI som skulle få første barnebarnet i familien, ikke HUN!! æsj!!! må vel passe på at ihvertfall vi er de første som gifter oss da!! Hun får ikke stjele den også :( $/%$#/& måtte blåse ut litt jeg å.... Ikved får jeg besøk av en venninne, vi skal spise lasagne og kose oss :) Ha en fin lørdaskveld jenter :) Kos deg med vin(kartongen) 2 snart 3 ;)

#6 <3 drømmer <3 + <3 spire <3

<3 drømmer <3 + <3 spire <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 423 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 09:49

2 snart 3, æsj det skal liksom ikke være lett :( :( murmelina: er ikke lenge til du lager både rosa og blå bamser <3 må ikke gi opp håpet :) er så kjipt når det ikke skjer noe,men her inne har vi jo sett at det skjer :) aprilbarn ble jo gravid etter 2 år (håper jeg sier riktig nå hehe). Metti: håper du koser deg, drømmer meg tilbake til italia nå hehe :) nå er det tiden for å kose deg :) glemme alt annet :) hahaha jenter jeg må le, tok en test om fredagen. NEGATIV,ja da det viste jeg. så dro vi på båttur <3 var ute å spiste pizza og tok meg ett glass vin. nå skal det sies at jeg ikke har drukket siden februar. 2 svelger av vinglasset og det gikk trill rundt haha. samboer lurte i meg 3drinker til, herre guuuud, jeg ble som en 14åring igjen. lo og fniste haha måtte jo fortelle om dere flotte jentene. å det syntes han var koselig <3 glemte hele tanta og prøvingen,bare koste oss <3 så i går, prøvde tanta seg, å jeg ble sååå glad :) ladycompen min pep i dag tidlig, tok tempen og stilte den inn på M. gjett om jeg har ventet på det a :P står opp og flyr på badet, neeeeida,tanta er borte igjen :( men tante kvisa har kommet :S Rosalilly: jeg testa negativ 16 dager etter at tr ikke hadde kommet. å da var jeg faktisk gravid. så kan jo hende egget festet seg senere og at du produserer sen hcg :) ta en digital til tirsdagen ;)

#7 Roselilly

Roselilly

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 173 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 12:39

Her har tanta kommet for fullt i natt, Drømmer. Men jeg fulgte råd her og snek meg inn på apoteket og kjøpte meg en digital - så har jeg en til neste gang i hvert fall... Tror det må ha vært en såkalt kjemisk graviditet jeg har vært borti. Kroppen har jo vært helt på tuppa, og ikke alle symptomer man kan psyke seg til heller. Temp.kurven min har jo også vært helt anderledes denne måneden, så "noe" har nok jobbet. Jeg traff sikkert med den ene testen akkurat da egget sneiet innom livmoren, men ikke greide å holde seg fast. Rekker ikke å lese de andre innleggene igjen - jeg fikk nemlig akkurat vite at den kjekke vil kjøre halve sørnorge rundt for å stikke innom meg i kveld! Jippii!!!!!! Så nå skal jeg kaste meg over vaskebøtta!!!! ha en fin søndag, jenter! :)

#8 <3 drømmer <3 + <3 spire <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 423 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 12:46

ååå :( bedre lykke neste gang:) det var nok noe på gang se.neste gang blir den der :) veit du hva, de sier at venninner, arbeidskolleger og jenter med god kontakt får tr på nesten samme tid. så Roselilly, i kveld kan vi kose oss med akkurat hva vi vill <3 <3 nå har den kommet hit å hehe ;) nei så koselig, da er det bare å finne frem skureklut og gode lukter <3 <3 savner den følelsen litt hehe *sjalu* :) :) men nå skal han her hjemme reise bort neste helg,så da blir det litt sann når han kommer hjem igjen  <3

#9 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 14 august 2011 - 17:22

kiipt at tanta kom roselilly men neste gang så sitter den drømmer : håpe at tanta oppfører seg slik du ønsker. hehe full av lite alkohol ja. Kjenner til den for de siste årene har jeg drukket veldig lite men når jeg da først tar meg litt så går det rett til hode ... Murmelmina : her skal det også prøves akunpunktur og klinikk hausken etter ferien. Vet ikkje om noen gode akunpuntører fra stavanger men jeg får lete litt. Nok en dag på stranden ... Nyter livet og det gode været !!
Prøver i 2 år og har diagnosen PCOS. 1 MA FORSøK : 2 AIH NEG , 1 FRYS NEG OG 1 IVF KJEMISK

#10 Evigoptimisten

Evigoptimisten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 266 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 17:28

Haaaallloo jenter! Jeg har vært borte herfra i flere dager, og prøver å oppdater meg litt.. Gratulerer med graviditeten aprilinho, så gøy:o) Så bra at det popper opp mange positive tester. Hehe, merkelig her inne så gleder man seg virkelig over andre, mens de man omgås i "real life", hater vi.. Så kjedelig med deg Roselilly, hadde virkelig troen på deg altså. Vi får backe hverandre, og kjøre på videre. Kos deg med han kjekke;o) Drømmer: kjipt med tr igjen, men så moro og ta seg en real fest. Det funker vettu. 2snart 3 (?) Har el kommet eller? Metti: Høres herlig ut med Italia, var der selv i sommer, og det er fantastisk land. Kos deg!! Her overtar høstluften mer og mer.. Status på meg hmm hva skal jeg si.Håper jeg har hatt el, men jammen meg ikke sikker. Temper med Ladycompen min, men usikker. Lyser rødt enda, og tempen er noe høyere, men vet ikke om den er høy nok til å vite om el har vært. (1mnd i bruk) Er på dag 17 idag. Så vi får vel bare hoppe i høyet ikveld og noen dager til... Litt stress... jaja! Havnet også skikkelig på fylla på fredag, tror den psykiske knekken med min gravide søster som gjorde utslaget. Tålte ingenting!! hehe. Har også jobbet hele helgen, og er sliten nå.. Nå blir det pizza og film med min kjære, etterlengtet!!  
Prøver siden april 2010 - Lap - 1 SA - 3 negative AIH forsøk 12` -  1. IVF forsøk des 12`=neg  Frys febr 13`= avbrutt Frys april 13`= ?

#11 Murmelina*August-Baby i Magen*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 17:31

puh! da var alle gått.. det gikk tålelig greit denne baby showeren, men... Vi tok alle sammen ringtesten og jeg fikk greie på at jeg får tre barn, først en jente, og så tvillinger; en av hver :) så det håper jeg stemmer, og jeg gleder meg såååå mye :) vi snakket selvfølgelig om når vi andre skulle ha barn, og den gravide svigerinna mi sa at det bare var å sette igang for oss snart og, det syns hun var på tide... ja... Villebare skrike ut at vi HAR satt igang, det skjer bare ikke no!!!! vi satt igang FØR du traff kjærsten din til og med :( men jeg holdt kjeft. huff, tærer på sjela det her.. i går hadde jeg besøk av en god singel venninne, fortalte henne om hele greia og, så da har jeg fler å støtte meg til. hun forstod veldig godt situasjonen og frustrasjonen rundt den! Vet dere, idag har jeg også en del murringer, akkurat som om tanta er på vei :))) håper det!!! kanksje jeg har blitt smittet av dere, og at vi er blitt synkrone i syklusen gjennom datan ;) hihi..

#12 Murmelina*August-Baby i Magen*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 17:32

forrsten roselilly, så synd :( men da får dere tid til å være litt kjærster en måned før dere blir gravide da :) har du forresten dumpa han andre enda?

#13 TurboJenny87

TurboJenny87

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 203 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 17:44

Velkommen tilbake Evigoptimist, har savnet deg:-) Er du fornøyd med Ladycompen? Vurderer å kjøpe en slik selv, kommer aldri til å gå tilbake til p-pillen igjen og tenker at jeg kan bruke den som prevensjon senere.. Men det er litt av en pris må jeg si:-\ Jeg har enda ikke hatt EL, testene blir bare nesten positive, den forbanna PCOSen! Hehe det gjør godt å gå på "en smell" av og til. Hjernen får litt fri fra alle grubleriene (høres jeg ut som en alkoholiker?:-p )

#14 Evigoptimisten

Evigoptimisten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 266 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 17:50

Så koselig:o) Enig at man har et bilde av hverandre.. hehe Jeg kjøpte min på Finn.no, betalte "kun" 2000,-  Sjekk der! Blir jo litt frustrert, siden jeg ikke aner om el har vært, men lyser rødt, så må jo bare kjøre på. Blir nok bedre etterhvert når den blir bedre kjent med deg. Jeg tenkte også det er en fin investering for fremtiden og slippe annen prevensjon, el tester og g-tester(?) Hehe, enig at det er deilig og gi litt *f* innimellom.. Sjeldent jeg blir så dritings heldigvis. Men glad i og ta meg et glass vin og en kald øl på sommeren, spesielt. Må jo leve; o) hehe
Prøver siden april 2010 - Lap - 1 SA - 3 negative AIH forsøk 12` -  1. IVF forsøk des 12`=neg  Frys febr 13`= avbrutt Frys april 13`= ?

#15 snuppo

snuppo

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 088 Innlegg:
  • Stednord trøndelag

Skrevet 14 august 2011 - 18:12

halla jenter :-) Dere som bruker pergo, fikk dere dette av gyn eller fastlegen? noen her som har vært på utredning.? jeg fikk brev fra st.olavs skulle høre fra dem innen 2 mnd.....noen som har vært til privat? fordeler ulemper? virker ut som mange blir gravide av pergo......

#16 Murmelina*August-Baby i Magen*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 18:16

Kanskje jeg skal investere i en sånn ladycomp jeg å... hvordan fungerer den? er det bare tempmåling eller hva? skjønner ikke no av de el-testene jeg, får nesten poitivt hele tiden jeg!

#17 <3 drømmer <3 + <3 spire <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 423 Innlegg:

Skrevet 14 august 2011 - 21:55

Monibeloni: 25 år, Gravid:) Tinkasol/Aprilbarn: Gravid :) Metti: TR ... 28 år og har prøvd over 1 år, MA i mai Drømmer: 25 år og har prøvd 13pp. SA i februar 2 snart 3?: Jente 23 år, prøvd 1 år, MA i juni. Kjemisk gradviditet, venter på EL, CD 12, PCOS, begynner med akupunktur:-) Murmelina: 26 år, null EL, null TR (på10 mnd) Veeeeldig laaang syklus dette her ☹ Prøvd å bli gravide over 1 år, priv gyn i april fant ingenting galt ved meg, er igang med akupunktur... Happy87: 23 år og har prøvd i 1 år. Har PCO og får ikke el verken av meg selv eller pergo. Venter på timeinnkalling på fertilitetsklinikken. Tyrjente: 23 år, har prøvd av og på i snart 1 år (laange, ustabile sykluser) er nå på tredje enkel pergokur! mista i juli i fjor, det var en BO. Lykkelig: 26 år og bosatt i Akershus:) Sluttet med prevansjon i Sep 2010, så staks 1 års prøvetid! Syklusen er regelmessig som klokka:) Vurderer å begynne med EL-testing, men har egentlig ikke lyst da jeg er redd det skaper stress. Vårbarnet: Gift bondekjerring på 28 år. Prøvd i to år, tre graviditeter i fjor. MA i Juli, var i uke 18, hadde vært dødt siden ca uke 7, men ble ikke trodd da jeg fortalte om blødninger og vondt. SA i oktober og desember. Hos priv.gyn i januar, men fant ikke noe galt på meg. Evigoptimist: 33år, pp16, bruker pergo, Kikhulsoperasjon i oktober, snart på venteliste på IVF behandling, IKM ca25. august. Carma78: 32 år. Pp 1 etter MA i mai. Starter med pergo i dag:) Snille legen skrev det ut til meg da jeg er så utålmodig;) Yummi: 28 år, har regelmessig EL og TR. Sluttet med prevensjon i okt 2010, men begynte på ordentlig for 2 pp siden. Begynner på min 3 pp denne mnd. Aprilinho:Samboer med verdens beste mann :-) 29 år og Gravid!!Har på magefølelsen at det blir en gutt :-) Derav nicket :-)Termin i slutten av april!:-) HåperPåBabyIMagenEnDag: 27 år. prøvd i 1 år og 2 mnd, sluttet prev da, regelmessig EL og TR, nettopp hatt TR. bestilt time til gyn for utredning. Roselilly: 41 år, Buskerud. Ikm fredag - blå skyggestrek i går..... Blomstersara: 28 år, prøvd i 3 mnd, lagt inn mange odds denne EL og håper på positiv test om noen uker. LittleBeatle: 30 år, sluttet på pillen i desember 2010, men begynte ikke prøving før i april, altså i 4 pp, ikm lørdag, men... spotting nå og tror TR kommer i dag :/ Syklus er ganske ok (tror jeg), litt ustabil men ikke veldig. jeg har også kjøpt meg lady comp :) så dette blir en spennende mnd :)

#18 Evigoptimisten

Evigoptimisten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 266 Innlegg:

Skrevet 15 august 2011 - 09:26

Da blir vi jo en ladycomp gjeng her. :o) he he. Tror den er fantastisk når man er kommet igang, og den er blitt kjent med deg. Stoler ikke helt på den enda, 1.syklus. Har jo litt ustabile sykluser om dagen, og da er den jo perfekt!   Den funker slik at du tar tempen i munnen hver morgen, den brukes som en vekkerklokke, og man temper til samme tid hver dag. Den lyser grønt når det er man ikke kan bli gravid, og rødt når man er i en fruktbar periode. Hver morgen sier noe om de neste 24 timene. Holder tempen seg høyt opp etter el og helt til tr så er det tegn på at man er gravid. Jeg er ikke så god på å lese bruksanvisninger, men fant ut igår at det røde lyset BLINKER når man har el. Dvs den hadde gjort det på lørdag morgen. Jeg har jobbet og stresset sånn i helgen, og fikk ikke lagt inn aksjer fred/lørd. Kun Man-torsdag, igår og idag tidlig. Håper vi har fanget egget. Litt irritert hvis ikke! Så nå skal jeg innstille meg på at vi IKKE har klart det, så blir ikke skuffelsen så stor. Hvem har ikm denne uken? Så vi kan heie på dere..;o) Jeg trenger heiegjeng for neste uke, hehe.

#19 Metti er håpefull

Metti er håpefull

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 953 Innlegg:
  • StedRogaland

Skrevet 15 august 2011 - 09:41

jeg bruker pearly som er en enkel versjon av ladycomp ... Men jeg har tempet en stund allerede .. jeg er på dag 12 så er lenge til min ikm men jeg heier på deg neste uke. de siste dagene har det kommet ut en klump etter sex som ser ut som slim , sæd blandet med noen dråper blod. skjønner ingenting eg og kjenner eg blir bekymret

#20 Evigoptimisten

Evigoptimisten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 266 Innlegg:

Skrevet 15 august 2011 - 09:43

Her er hjemmesiden til firmaet som leverer temperne: http://pfc.no/ Anbefaler også en titt på FInn.no, de er dyre. Dag 12 Metti? Når forventer du el da? har du lange sykluser..? Kan det være el slim du har? Jeg er såå dårlig på sånne ting..