Gå til innhold

tenke tenke :)


3blå<3

Anbefalte innlegg

tenker og tenker,min mann har tre gutter fra før og vi har tre gutter i tillegg alså 6gutter:) kjempeflotte gutter alle sammen..men har så lyst på en jente...har kjøpt genselection kit baby girl.har begynt å tempe og diett.noe som skal gjøres i 6uker før evt prøving...

 

problemet er nå at jeg er så redd før ikke og få jente..at jeg har nestn gitt opp...dette blir siste barnet og ønsket er så sterkt.tenker på det hver dag,.går litt i surr i hodet mitt,men kjenner jeg blir så sjalu når jeg ser andre som har små jenter de kan pynte og stæsje..har alltid selv vært pynte jente med rosa rosa dilla...høres sikkert ut som jeg syter men er bare ett så enormt ønske fra begge sider..som jeg ikke vet om jeg tør og gjøre noe med ...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Forstår godt at dere ønsker en liten jente også i familien. Allikevel er det ca 50% sjanse for at det blir enda en gutt. Hvordan tror du at du og din mann vil reagere om det blir en gutt til? Ville dere egentlig ikke ha fått flere om dere visste at det ble en liten gutt? Ville ha tenkt nøye gjennom disse tingene før jeg bestemte meg for å få et barn til. Om dere forsøker ønsker jeg dere masse lykke til og håper at dere får en liten jente denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Jeg venter min tredje jente og har et stort ønske om å få en gutt en gang..skjønner tankene dine veldig godt..helt normale og naturlige tanker.. Eneste metoden som er 100% sikker i resultatet, er vel PGD..noe som ikke er lov i norge..

vi er fire søsken, og jeg har alltid kunne tenke meg 3-4 unger..kjempegøy å være en stor søskenflokk!! :-) For min del har det ikke noe å si om jeg skulle ende opp med en 4.jente..blir like glad!

Vil bare si at skjønner deg veldig godt, og ønsker deg lykke til om du skulle prøve..men greit å være forberedt på at det er 50/50 uansett..

Men jeg kommer til å kjøpe det et sånt kit neste gang, da har jeg iallefall prøvd..hehe;-) (ikke prøvd noen kjerringråd med noen av jentene..bare kjærlighetsbarn;-)

 

lykke til:-))) hold oss oppdatert :-)))

Lenke til kommentar

ja det er det store spørsmålet,er så fiksert på den jente greia nå at d kverner i hodet mitt hele tiden..for mannen er det ikke så viktig,men han skjønner at jeg ønsker meg det.han er godt fornøyd med di barna han har,men han vet mitt ønske om en liten pike.

 

ja har sett at PGD metoden er den sikkreste..men regner med det koster litt..må prøve det jente kite,så må jeg vel samtidig prøve kjærringårdene å i samsvar med det kinesiske karte så jeg gjort alt :)

Lenke til kommentar

ja, da har du iallefall prøvd ;-) og visst det likevel blir en gutt, så var det meninga hele tiden ;-) må si fra åssn det går da, håper det går veien!!! :-)))

 

Lenke til kommentar

ja får håpe det,men skal tenke meg godt om før jeg bestemmer meg,å forberede meg på at d nokk blir gutt i såfall..så skal bruke noen mnd med meg selv for og tenke over ting :) tusn takk for svar,ska holde deg informert hihi om hva som skjer :)

 

Lenke til kommentar

Annonse

ja du burde tenke deg godt om for ifølge statistisk vil dere nok få enda en gutt... er større å større sjans for å få gutt etter hver gutt du får!!

 

Vi skal til utlandet å utføre PGD og regner med å bruke ca 60 000 pr forsøk!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar

hvordan går mann frem da?for å finne klinikkene?har tenkt å komme i gang nå før jul så om vi går for PGD må jeg vel ta kontakt,pengene har vi så det er bare og finne klinikken som tar i mot og som er bra:)

Lenke til kommentar

Hei! Vi er i samme båt, vi har også kjøpt Girl kit på geneselect :) Så her går det i temping og diett. Hvor lenge har dere holdt på? Jeg er i pp2 og er ganske utålmodig. Må vel regne med at det kan ta lengre tid siden man må slutte med sex 3 dager før el. I tillegg var jeg så dum å prøvde bidronning gele denne mnd og det har rotet til syklusen helt... 2 mnd siden mens nå og ikke funnet el denne syklusen :( Så mange el tester og en mnd med kosttilskudd bortkastet. Har nå kun for en mnd til. Hvor mange mnd. kjøpte du for? :-)

Lenke til kommentar

samme her er i 2pp:) så er litt spent nå,tenkte ikke å slåå til før 17,18okt så stemmer det med kinesiske kartet,chinagold..her skal alt taes i bruk.kjøpte du jente sette?kjøpte for 3mnd..skjønner meg ikke helt på mine sykluser heller..gå inn på www.fertilityfriend.com det er en kjempeside.sånn chart/kalender så kan si sånn ca i forhold til mensen når eggløsning/forventet eggløsning vil komme..jeg måler å tester hver morgen så fører jeg på kartet :)

Lenke til kommentar

Håper anonym kan informere litt ang PGD???

Hvor reiser dere??? Vurderer det selv...men aner ikke hvor jeg kan finne informasjon om det..?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å gå inn på siden www.ingender.com

Her står det meste du trenger å vite om PGD, framgangsmåter og klinikker.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Annonse

3blå: hovedinnlegget ditt var som om jeg har skulla skrevet det selv. jeg har to gutter og er heeelt syk på en jente. Det var såvidt jeg fikk overtalt mannen på å prøve en gang til på jente, det var kun fordi jeg ønsker det så sterkt at han er villig til å prøve en siste gang. Så uansett utfall blir dette mitt siste barn, trist å tenke at neste spire blir siste gang jeg er gravid...

 

Men oddsen er imot oss også, min mann er en av fire brødre og der er det 7 nevøer og ei jente. Blir nesten redd for å prøve, da jeg ikke vet om jeg blir skuffa. Vet jo av erfaring at man blir litt skuffa med det samme, men når man lærer barna å kjenne så har jeg jo IKKE villa byttet dem mot noen jenter i hele tatt hehe

 

Lenke til kommentar

huff ja skjønner den,har kjøpt girl kit på genselection på nette før tre mnd..d skal vist hjelpe med den dietten og tabeletten helt naturlige midler..men når mener du at man skal ha sex før el for jente?har til og med sjekket med det "ekte kinesiske kartet"vært koselig å hadd mer kontakt med deg så kunne vi oppdatert hverandre:)når skal dere prøve?

 

Lenke til kommentar

hmm etter å ha søkt litt grundigere om emnet så har jeg fått opp mye forskjellig. men det som tydligviser helt sant og vitenskapelig bevist. Er at guttespermen er større, raskere, men mere sårbar (lever ikke like lenge). Jentespermen er mindre i størrelse, men mere hardfør og lever lenger.

Er sikkert derfor de fleste snakker om diett skifte når man skal "velge" kjønn, og kanskje gjøre miljøet der nede vanskelige for guttesperm, mens jentene kommer fram uansett......

Her er masse forskjellig info, også noe fakta om sånne girl/boy kit.

 

 

 

http://www.babycenter.com/0_choosing-your-babys-sex-what-the-scientists-say_2915.bc?page=5

 

 

 

You're more likely to conceive a boy if...

 

• You have sex on the day of ovulation, as male sperm are thought to swim faster and reach the egg first

 

• you reach orgasm before your partner, as this releases an alkaline fluid, thought to be more male-sperm friendly than the vagina's natural acidity

 

• you have deep penetration during sex, such as from behind (doggie-style)

 

• your partner has a high sperm count. This is because male sperm are not as strong as female sperm, and so the higher the count, the more chance there is of a male sperm reaching the egg first

 

• you avoid sex for a week before ovulation and then only have sex once on ovulation day, to keep the sperm count high

 

• your partner keeps his genitals cool by wearing boxer shorts and loose-fitting trousers

 

• you eat salty food, plenty of meat, fish, white flour, pasta, fresh fruit, certain vegetables, but avoid milk and dairy products, such as yoghurt and cheese, nuts, chocolate, shellfish and wholemeal bread.

 

 

 

 

 

You're more likely to conceive a girl if...

 

• You have sex earlier on in your cycle, a few days before your day of ovulation. This is because female sperm are thought to be stronger and therefore last longer than male sperm, who will die off before reaching the egg

 

• your partner reaches orgasm before you

 

• you have sex frequently to lower your partner's sperm count, and so increase the chances of the female sperm reaching the egg first

 

• you keep penetration shallow

 

• you stop having unprotected sex four to five days before ovulation, to minimise the chances of the male sperm reaching the egg first

 

• your partner keeps his genitals warm by wearing close-fitting underwear and tight trousers (although this isn't likely to do his general fertility any good!)

 

• you drink plenty of milk and eat dairy products such as cheese and yoghurt, unsalted foods, rice, pasta, certain vegetables, mineral water, limited amounts of meat and potatoes, but avoid salt and any salty foods, wine and beer, fresh fruit, spinach, tomatoes and mushrooms, chocolate, coffee and tea.

 

Some of these techniques are recommended as part of the Shettles method of sex selection. Find out What the scientists say about this and other methods.

 

Reviewed March 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/chooseagirl.htm

 

 

Shettles Method

 

Dr. Landrum Shettles is known for his popular book on how to use low tech ways to conceive a baby of a particular sex, but particularly baby girls. This was true for girl or boy. The theory behind this girl getting Shettles method is that Y bearing sperm are faster but die more quickly. Therefore the goal is to stack the deck and have more X bearing sperm near the ovum at the time of conception. Following the "rules" of Shettles would mean that by the time the egg is released you have mostly the X bearing sperm left to impregnate the ovum. The basics are as follows:

 

First you must know your menstrual cycle and chart it using your basal body temperature (BBT) charts.

Once you have done this for a few months you can more accurately pinpoint ovulation.

You will begin to have unprotected intercourse after your period ends.

You should have sex once a day.

Stop having marital relations about three days before you expect ovulation.

For added optimism for a girl, you will want to choose sexual positions that place the sperm close to the entrance to the vagina, making the sperm have to swim further. An example would be the missionary position. (Note: If you're having trouble conceiving at all, this is not recommended.)

Women should avoid orgasm during sex during conception attempts, this is to prevent the vaginal environment from being more alkaline, which supposedly is not favorable to baby girls.

 

Previously Shettles recommended certain douches to deal with the alkalinity issue, but has since backed off that because of the risk of infection.

 

The Girl Diet

 

There are some who say that what you eat will determine whether your baby is a girl or a boy. Here are some foods to stock in your pantry if you're trying to have a baby girl:

 

Chocolate

Fresh vegetables

Fish

Sweets, general

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei,

dette kunne jeg har skrevet selv. Jeg har to gutter, og etter mange år med tenke tenke har vi da endelig bestemt oss for et barn til. Denne gangen ønsket jeg meg så gjerne en jente, at jeg ofte lurte på om jeg ønsket meg et barn til, eller egentlig kun en jente.

 

Med mange runder med meg selv (og mannen) og mange timer på nettet bestemte vi oss for å prøve, og fant jeg 'oppskriften'. Jeg har gått på 'jente diett' i 6 uker, og har følgt syklussen i 5 mnd.

 

Så kom det en dag at jeg tenkte 'now or never'. Nå er jeg gravid, men det er for tidlig å vite hva det er.

 

Dietten var følgende: mye funlight siden det har aspartam som gjør at man får en lav PH. Mye melk, kalsium og magnesium tabletter, tranebær, lite salt, en kopp kaffe om dagen, ingen tomater, poteter, grønnsaker, frukt.

 

Ellers brukte jeg denne siden:

 

http://www.ovulation-calendar.net/

 

den forteller deg når du skal ha samleie for å lage en jente. Det ble 3,5 dag før EL hos meg.

 

Som sagt, vi vet ikke enda, men gjett om jeg er spent. Tenker på det hele tiden. MEN jeg tenkte også på det hele tiden før vi endelig bestemte oss. Jeg vet akkurat hvordan det er å tenke på det hele tiden. Så slitsomt.

Jeg er glad for at vi endelig 'turte'. Det hadde vært fantastisk hvis det viser seg at det er en jente, men samtidig har jeg gjort alt 'riktig'. Hvis det er en gutt, da vet jeg i hvertfall at jeg har gjort det jeg kunne. Og uansett blir jeg superglad i ham.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei alle dere:)

Jeg kjenner meg sååå godt ijen her så det er tydeligvis flere av oss.

Selv har jeg 4 gutter og hadde ikke tenkt å få flere.men jeg klarer dessverre heller ikke gi slipp på ønsket om en jente.minstemann er akkurat 1 år så jeg kommer til å vente litt uansett,men vi har vel egentlig bestemt oss for en til:) gruer meg allerede til å fortelle familie og venner om dette,de synes vi har mer enn nok.

Tenkte også å kjøpe jente kite på genselect.

Hvordan går det med dere og prøvingen?:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

vet ikke om det virker heller,for jeg prøvde det aldri :/ det jeg gjorde denne gang var og prøve og time eggløsning,trodde ikke jeg hadde blitt gravid engang,siden mannen ikke vær hjemme på el dagen,så tror vi hadde sex noen dager før og noen dager etter,og sånn det ser ut nå så har den festet seg ETTER el. har mer tro på basisk og surt miljø i skjeden.sprøyte inn sitron eller eddik vann,før samleie ;)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
På 8.8.2011 den 17.04, Anonym bruker skrev:

ja du burde tenke deg godt om for ifølge statistisk vil dere nok få enda en gutt... er større å større sjans for å få gutt etter hver gutt du får!!

 

Vi skal til utlandet å utføre PGD og regner med å bruke ca 60 000 pr forsøk!!

 

Lykke til!!

 

På 27.1.2012 den 10.51, ariel 78 skrev:

Hei alle dere:)

Jeg kjenner meg sååå godt ijen her så det er tydeligvis flere av oss.

Selv har jeg 4 gutter og hadde ikke tenkt å få flere.men jeg klarer dessverre heller ikke gi slipp på ønsket om en jente.minstemann er akkurat 1 år så jeg kommer til å vente litt uansett,men vi har vel egentlig bestemt oss for en til:) gruer meg allerede til å fortelle familie og venner om dette,de synes vi har mer enn nok.

Tenkte også å kjøpe jente kite på genselect.

Hvordan går det med dere og prøvingen?:)

Hei hvordan gikk det med 5 barn? Æ har mottatt jeg har jenter ønsker meg gutt ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...