Gå til innhold

barnet mitt falt fra stellebordet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mini datt ned fra stellebordet isted. Er 1,5 år, og datt på siden, da han snudde seg rundt i villt sinne og falt ned. Det var ett handkle på gulvet, men det tok jo ikke så mye imot på flisene.. Men det så faktisk ut til at han prøvde å ta seg imot med handa. Så ikke ut til at noe var brekt, da jeg forsiktig prøvde å bevege på alle ledd. Satt lenge med han på fanget til han sovnet, og han virket rolig. Har ikke spydd.

 

Har selvsagt fryktelig dårlig samvittighet, og jeg VET at man alltid skal holde en hånd på ungen, så vennligst ikke kom med masse angrep på meg for dette. Jeg bare lurer på om det er noen som kan fortelle meg om de tingene man skal sjekke i ettertid i forhold til slike fall??? Jeg har jo både hørt og lest om det, men klarer ikke komme på alt nå(annet enn at kvalme er ett dårlig tegn), og ikke finner jeg noe fornuftig på nett... Noen som kan og vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig at jeg er hysterisk, men om mitt barn på 15 måneder faller ned fra stellebordet og rett i flisgulvet så ville jeg ringt legevakten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok kontaktet legevakta jeg gitt..

Grøsser når slikt skjer.. Er selv av de som har stelleputa på gulvet og sitter på huk og skifter bleie, akurat som bade balja står på gulvet.. Har skrekken for at noe skal skje, kall meg gjerne hysterisk hønemor, men heller det, enn å sitte som Hi nå...

 

Får håpe alt har gått bra med ungen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk allmenntilstanden. Husker ikke resten. Ellers så er det mulig å ringe legevakten kun for veiledning og en liten prat. Hjelper hvertfall litt på hysterien man føler.

 

 

Det er fort gjort, selv om man passer på. Skjønner godt at du har dårlig samvittighet, men det kan skje alle. Min datt uta sprinkelsenga som 6mnd. Det var ekkelt og jævlig det! Han skrek og var i fin form, verre med meg som var oppløst i tårer. Jeg ringte legevakten, som ville ha oss ned for en sjekk. (mest sannsynlig kun pga at jeg var så hysterisk). De sjekket han i alle kanter, han hadde det fint. verre med meg og samvittigheten. Men det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går stort sett bra, lurt å vekke barnet en gang annen hver time i tilfelle hjernerystelse, ellers følg med på bevegelses mønsteret.

Ellers så vil jeg råde dere om å kutte ut stellebord, stell heller barnet på et håndkle på badgulvet, eller en stellematte. Jeg kuttet selv ut stellebord da barna mine var over 6mnd og ble mer rørlige og urolige på stellebordet, skal ikke mer til en et øyeblikks uoppmerksomhet, barn er også sterkere enn vi tror og kan lett sno seg ut av et grep hvis de slår seg vrang under stellet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en sak fra en tid tilbake der en gutt falt ned fra stellebordet. Han virket fin etterpå og far gjorde ingenting. Noen dager senere ble gutten veldig dårlig og lang historie kort: Barnet ble multihandicapet og far ble idømt fengselsstraff for å ikke ha oppsøkt hjelp etter at gutten falt ned.

 

Så ring lekevakten du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten du, å få henvisning til CT/MR. Et fall kan ikke bare gi hjernerystelse men også indre blødninger i hjernen.

 

Det skumle med hodeskader er at en liten blødning ikke trenger å gi noen symptomer på timer/dager. Den lille uskyldige blødningen i hjernen er da plutselig blitt stor og kan gi alvorlig skade om den ikke oppdages tidlig.

 

Mener ikke å skremme deg, men for å være på den sikre siden, ring!

 

Håper det går bra med gutten!!

 

hilsen sykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare! Opplevde det samme da snuppa var nesten like gammel.. jeg ble skitredd..og hadde telefonen klar på 113..men hun begynte å skrike..og alt virket ok! Ringte aldri legevakten.. Men om du er usikker burde du gjøre det ja..ellers er d jo bare å se etter tegn på nedsatt allmentilstand..

 

Svimmel

Kontakt med barnet/svarer/reagerer det når du snakker til det?

Ser det rett på deg?

Kvalme

Ekstrem tretthet

Sutrete

Varm

 

Alt mulig unormalt.., jeg er av den mening at man heller drar til legen en gang for mye enn en gang for lite..men jeg dro altså ikke den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi. Ser mange gir deg svaret om å kontakte legevakt, og det holder jeg med de i!

 

Elste her datt ned fra stellebordet og på flisene (oppå baderomsmate) virket i god stand på alle måter. Ringte lagevakta, og etter en del kryss forhør, så sa de at jeg bare skulle passe på for eventuel hjernerystelse.

2 dager senere ble h*n veldig syk, og vi tok h*n til legen, han henviste til sykehuset for MR, viste seg at h*n hadde fått blødning i lillehjernen, slapp "billig" fra med lettere syns skader, men kunne gått så mye værre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med gutten vår da han var bare 9 mnd :-O

Det gikk fint, ringt legen for sikkerhetsskyld da.. Så ville nok ringt og forhørt meg med de, og kanskje fått noen til å se på henne.

 

Det de ba meg være obs på var å se til at han ikke spydde etterpå, allmenntilstand generelt, og at hvis han sovnet skulle jeg vekke han hver time til det hadde gått 6 timer etter fallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her.

 

Litt ulike råd her. Vel, min første tanke var å ringe legevakta, men siden jeg klarte å miste han også da han var 8 mnd, og ringte den gangen, så var jeg litt redd for å ringe legevakta igjen. Rare tanker om barnevernet og ting... Ja, jeg vet dette ikke handler om meg, men likevel.

 

Uansett, jeg ringte legevakta, og de ba meg vekke ham og gi han noe å drikke. Om jeg fikk god kontakt, så mente de de skulle gå bra. Jeg fikk god kontakt selv om han selvsagt er kjempetrøtt nå. Men om han begynner å spy, så må jeg komme ned. Ellers fikk jeg bare beskjed om å sjekke ham innimellom.

 

Så forøvrig at en sykepleier sa jeg skulle be om en MR/CT scanning. Høres jo fint ut, men jeg kan aldri tenke meg at jeg får dette uten videre...??

 

Ellers skal jeg finne frem stellematta mi til i morgen. Jeg holdt jo faktisk fast i beinet hans når han falt, men han vred seg bare unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer bare ikke la være, men dette er 2 gangen det skjer? HERREGUD! learning by doing flotte greier... så ville du ikke ringe pga du var redd? Fytti! Skam deg! Bra du ringte gurimalla får da være måte på.

 

Alt er sikkert bra, men man ringer da heller engang for mye enn for lite. Blir så provosert av deg! Håper du kvitter deg med stellebordet! Syntes innehjelm er hysterisk og tragisk, men du burde nok skaffe en slik en til ungen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi hun skrek så var det ingen skade skjedd..? Glimrende logikk, det har nok reddet mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du ringte legevakten!

 

Jeg har selv følt meg litt dum iblant som har vært endel hos legevakten både med meg selv og barna. Barna har blant annet ramlet og slått tennene, dettet ut av vindu, et barn ramlet på hodet til babyen, og utallige ganger har jeg ringt inn pga andre slags slag mot hodet (fall etc). Jeg ringer alltid om jeg usikker, selvom man i perioder føler det blir "mye"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.06 her, haha meldt til moderator for hva da? å si min mening? riight. har ikke gått til person angrep eller slengt dritt, skrev helt enkelt hva jeg mener om his ansvarsløshet og rådet henne til kjøp av hjelm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tydligvis noen som er hårsåre her. Slapp av, moddene gjør nok ikke mye med det du skrev. Det er klart man reagerer da noen skriver noe slikt og ikke har ringt legevakta engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Sa jeg at det var FORDI hun begynte å gråte at jeg ikke ringte?

 

Alt virket ok..i tillegg til at hun gråt.. Altså ingen besvimelser..ikke noe svimmelhet..osv..

 

Jeg anser meg som en oppegående mor..og som jeg skrev så kontakter man legen en gang for mye enn en gang for lite.. OG jeg anbefalte HI å kontakte legen om hun var bekymret..

 

Så spar meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Syntes innehjelm er hysterisk og tragisk, men du burde nok skaffe en slik en til ungen din"

 

Slik skriver man vel ikke? Man kan gi konstruktive svar..og si meningen sin uten å komme med dummheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...