Gå til innhold

Hvordan få 3 åring til å slutte med smokk?????


sola26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg bare tok alle sammen og kastet og ferdig med det hehe:) holder ut den hylinga di dagene det tar, spes når de skal sove. men det går over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) hvis dere skal til dyreparken i kristiansand snart er det kjempelurt og levere den til kaptein sabeltann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også sende den i posten til Kaptein Sabeltann, så får han kort tilbake! Hos Yes-Vi Leker har de også en sånn smokkeboks, og så får ungene en premie om de legger smokken oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt lite pedagogisk, men jeg bare tok den og sa at nå var hun stor jente , og store jenter brukte ikke tutt....

Var uten forvarsel også, så hun ble nok litt sint og var ikke helt klar.... angret litt etterpå at jeg ikke hadde tenkt det ut litt bedre hvordan jeg skulle gjøre det...

Hu skreik 3 kvelder , så var det over..... var der med henne hele tiden slik at jeg var god trøst siden hun ikke fikk trøste seg med tutten....

 

Men det er jo mange ting man kan prøve...

Gi til en annen beibi, putte den oppi postkassen og si at postmannen skal få den og gi den til beibiene...

gi den til søppelmannen...

gi den i tutterøret på lekebutikken...

henge den på en snor og henge den på et tre i skogen....

kaste den i vannet/sjøen

 

huske på å samle sammen alle tuttene og bli kvitt alle sammen samtidig...

finner han en så er det til å begynne på ny...

 

Lureste er faktisk å slutte i en alderen 2 år....

3årnger er mye mer knyttet til tutten, de begynner å bli så store at de har mye mer vett og vet mer hva de vil, men det var egentlig ikke vits i å si det når du har en 3 åring... men til en annen gang..hehe..

 

Ikke lett det med tutteslutt om de ikke er klar for det selv.. men prøv å gjør det på en gøy måte kanskje....

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet den i stykker når han sov og sa at han selv hadde bitt den i stykker på natta. Han ble jo fryktelig lei seg, men det funka det..

Det var en natt til søndag, så da var jo selvfølgelig alle butikker stengte ;-)

Sikkert ikke pedagogisk riktig, men det funka iallafall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei veninne som en dag brøt ut i desprasjon over smokke sutring... "Skulle ønske du bare kunne bli stor og ikke sutre etter den smokken lengere..." Da svaret jenta på 3,5 år "Men jeg er jo stor mamma, så jeg kan slutte jeg"... Vips så var det gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi klippet bare et lite hull i tutten slik at når barnet suger på det så kommer det bare luft igjennom, og sa at flua beit hål i den.. var på sommeren og fluene er over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte 4 mnd før 3 årsdagen og snakket mye om at når hun ble 3 år skulle nissen få tyttene, poengterte mye at da ble det ikke tytt når hun skulle sove heller

 

3 årsdagen kom, og vi la alle tyttene i en konvolutt sammen og et brev oppi som fortalte at når var hun blitt 3 år og nå skulle hun slutte med tytt

 

Ca en mnd senere fikk hun brev tilbake fra julenissen med diplom. Det var stas, Der står det at smånissene brukte tytten i ørene, og det syntes hun var veldig arti.

 

Hun gråt ikke en eneste kveld, slet kanskje litt med å få sove, men var så sliten på bursdagen likevel...

 

Slå opp på julenissen på gule sider og du finner adressen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 3 barn har heldigvis aldri brukt smukk, annet enn de 3 dagene vi lå på føden. Jeg brukte de kun under de værste suttebehovene da jeg var enda på føden. Heldigvis slapp jeg unna etter det. Håper det blir slikt denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter fortalte at Peder i barnehagen hadde sluttet med smokk. Jeg og barnefaren klappet for Peder og sa "flinke Peder som har slutta med smokk!" I det øyeblikket ville vår datter også slutte. "Jeg også vil slutte med smokk!" sa hun og kastet smokkene sine i søpla. Så noen ganger er man bare heldig. Hun maste ikke etter dem én gang. Hadde ikke snakket noe særlig om det på forhånd heller, og hun var tydeligvis klar for det selv. En applaus var det eneste hun ønsket seg:)

 

Lykke til med smokkslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En til 2011 <3

Da mini var 20 mnd tok vi smokken,å den kom aldri tilbake :) En uke med litt sutter, men det gikk strålende. Å avenne barna litt å litt tror jeg bare skaper frustrasjon. Hvorfor får jeg ha den når jeg sover ? når jeg er trist eller kjøre bil, men ikke ellers ?? Venner man barnet på å sove med tutten å kun da, blir jo tutten extra spesiell å da knytter di seg enda mer til den og blir max urolig når den så skal lære seg å være uten den...

 

Tror på total kutt, uten tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerte her var å forberede datteren vår litt på forhånd med å snakke om hvor stor hun hadde blitt og at store jenter brukte ikke smokk. Vi holdt på hver kveld en uke hvor vi sa at nå er det bare 3 dager igjen osv. Så kom "dommedagen" og vi kom jo selvsagt ikke unna sutring vi heller men bare vi snakket med henne forstod hun at vi hadde sluttet med smokken..

Og for å få henne til å se fremover fikk hun velge en premie selv siden hun da var blitt så stor og ønske hennes var en kjærlighet på pinne og en is så for all del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde vi nedtelling til vi skulle sende smokkene til kaptein Sabeltann. Vi var på internett og så bilde av alle smokkene han hadde fått fra andre barn, og bestemte oss for å sende de dit. Vi gikk sammen på postkontoret og sendte høytidelig smokkene avgårde ;) (forresten, ser noen skrev at man får kort tilbake, det har ikke vi fått!?).

Det ble noen kvelder med "jeg savner smokken min", men det gikk veldig greit altså, ikke masse grining osv - og han var veldig avhengig av smokken.

Jeg innbiller meg at det er greit å sette en frist og forklare at han har blitt stor gutt og så bli enige om hvem som skal få smokkene. Så har han litt tid å forberede seg på. Funket iallfall veldig bra her, men det å slutte cold turkey kan jo funke fint det og, for all del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...