Skrevet 27 juni 2011 - 11:27
Her nytter det visst ikke å si noen ting,dere er nøyaktig like lukket som barne"vernet"! Søk opp barnevern på nettet dere så får dere se hva som står om dem! Det er KUN vi som har vært borti dem som VIRKELIG vet hvordan dem går fram!
Jeg har ALDRI gitt bort barnet frivillig,MEN jeg visste at jeg måtte siden vi tapte saken i nemnda og da gjorde jeg det uten problemer! Alt til det beste for barnet! Jeg har innsikt,mer enn noen gang! Man kan faktisk forandre seg! Og jeg vet det er mange som sier det ikke var noen grunn,men at de ikke har noen innsikt! Slik er IKKE jeg! Hadde dere kjent meg så hadde dere sett det!
Jeg var stokk dum som ikke kastet han ut mye før ja,det er jeg fullt enig i! Jeg angrer mer enn noen kan ane! Han kastet jeg ut for over 1 år siden,og han kommer ikke til å få flere sjanser! ALT for barnet! Ungen betyr mye mer for meg enn noe annet på denne jord!
Og feilfri?? Hvem er det?? Er dere perfekte alle sammen?? Er forskjell på å ha alvorlige feil og småfeil,ting som man kan få hjelp av hjelpetiltak for!
Jeg sier jo ting som det er,det var han som var samboeren min som er det største problemet,men barnevernet sier jo ting om meg,som at jeg liksom skal ha kraftig sosial angst! Og så lenge barnevernet sier det,så betyr det altså at det ALLTID stemmer??? Hvert bidige ord?? Jeg gjør absolutt ALT som normale friske personer gjør,går på kafe`,tar bussen,går på butikken alene,og til og med snakker med villt fremmede folk ansikt til ansikt! Snakker med dem som om jeg ikke har gjort annet! Skulle JEG da ha kraftig sosial angst??? Da jeg var i fylkesnemnda i januar så trekte barnevernsadvokaten dette,fordi både han og ei av damene i nemnda selv hadde sett meg stå i kø og skulle kjøpe mat i kantina i matpausen uten problemer! Han ble helt rar da han sa det at jeg hadde det visst ikke likevel! Og hvis jeg skulle hatt sosial angst,hvorfor går jeg da ikke til psykolog for det?? Hvorfor sier ikke legen noe om det??
Som jeg sa,det er mange grunner for at folk mister barna sine,mange som er meget gode og mange som er dårlige! MIN var dessverre god! Men i mange saker så forandrer ting seg etter hvert! Ikke bare i min sak,men i mange andre sin også! Folk flest blir voksne etter hvert!
Men om gutten min ikke får flytte hjem igjen,skulle ha da MÅTTE NØDT til å adopteres for det?? Det skal VELDIG alvorlige grunner til for å adoptere bort et barn! F.eks om jeg hadde misbrukt han eller mishandlet han,DA hadde det vært VELDIG god grunn mener jeg! Det er INGEN god grunn KUN fordi han har bodd der siden han var nyfødt og skal bo der til han blir 18,og at han skal bli fratatt gleden ved å bli kjent med foreldrene sine! Ta fra et barn IDENTITETEN,som det står klart og tydelig i barnekonvensjonen at man IKKE skal gjøre! Da skal det være en MEGET god grunn til! Og det er heller ingen god grunn å adoptere bort barnet fordi de synes synd i fosterforeldrene for at de ikke kan lage barn selv! Det er BARNET man skal tenke på,INGEN andre!!