Gå til innhold

flere som tar bidronning gele og wild yam denne runden? :)


vår første 19 mnd prøving

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på bidronning gele i dag, skal gå på det til EL og deretter ta wild yam etter EL , håper dette gjør så det endelig klaffer for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det :) Sist jeg gjorde det ble jeg gravid, men det gikk ikke bra (MA i uke 11) Venter EL mandag eller tirsdag og min kjære kommer hjem fra øvelse i morgen. Krysser fingrene for at det funker denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så artig å lese at det funket for dere :D håper det funker for oss og ! Jeg er helt ny på dette her så hvordan tar du det? Tar du bidronning gele 1 tablett frem til positiv EL test også deretter begynner du med wild yam et par dager etter EL og 1 uke fremover? Og hvilket merke bruker du på wild yam'en? :) takker og bukker for svar :D Har en god følelse inni meg denne runden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har el denne helgen, har ikke tatt noe frem til el, men begynner på Wild yam på tirsdag. :) tenkte å ta 2x2 i en uke, så trappe ned frem til 12 dpo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 2 bidronningkapsler på morgenen frem til el, så 2+2 av wild yam frem til positiv test:)

 

Blir spennende å se om det funker igjen... Forrige gang tok jeg slimløsende hostesaft noen dager før el. Det har jeg ikke husket å kjøpe denne gangen.

 

Wild jam er kjøpt på urtesenteret http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så man kan ta 2 kapsler per dag selvom det bare er anbefalt en på esken/boksen? både av bidronning gele og wild yam. Jeg tar bare 1 kapsel hver morgen. det burde vell holde det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal jeg? MA

 

Jeg tar bare èn bidronning gele kapsel hver morgen, tror du ikke det holder? Det står at det bare er anbefalt èn per dag på pakken ? Og tok du 4 wild yam per dag? Jeg skal kjøpe inn grapefruktjuice å ta 1 uke før EL :) aner ikke hvordan det smaker, men vist det funker er det verdt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke svare på :) Sist så fulgte jeg en anbefaling her inne og det funket. Når det gjelder Wild Yam så står det 2-3 kapsler 2 ganger daglig, så jeg holdt meg innenfor anbefalingene på den:)

 

Vi har max på fertilitetsmonitoren i dag og mest trolig i morgen og min kjære kom igjen nå i kveld, så jeg krysser fingrene og begynner på Wild Yam så fort monitoren er nede på høy:)

 

Lykke til!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg følger bare det anbefalte på pakken da :) Kan ikke være bra å ta for mye :) Så spennende at du har max på fertilitetsmonitoren i dag, lykke til! Håper du blir gravid! Jeg har aldri prøvd fertilitetsmonitor, mulig jeg prøver det neste runde vist spiren ikke sitter nå heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar to kapsler med bidronninggele nå, og drikker grapefruktjuice. Mange synes juicen smaker pyton, men jeg liker den heldigvis :)

 

Jeg har egentlig ikke tenkt å ta wild yam, har hørt så mye rart om det. Men skal tenke på det fram til el, som er ventet til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å ta bidronninggele og wild yam denne runden :) Jeg må bare få pakken fra Helseshoppen eller hvor det var jeg bestilte fra... Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar?

 

Jeg har også hørt mye rart om wild yam og har tidligere avventet det i håp om å slippe. Men nå er desperasjonen så stor at nå går jeg for alt :P Hvordan planlegger dere andre å gjøre det med wild yam? Jeg har tenkt å starte ca to dager etter EL, men er usikker på hvor mange hvor lenge og hvordan ifht. nedtrapping som jeg ser noen skriver om..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med wild yam i dag, 2 dpo. Tok 2 kapsler nå på morgningen, og tar 2 før jeg legger meg i kveld. Tenker å fortsette slik til 8-9 dpo, deretter gå ned til 1 på morgning og 1 på kveld frem til 12 dpo.. Har lest en del jeg også, både positive og negative sider.. men de sier wild yam er bra mot PMS, så om det ikke gir noen spire bør det ihvertfall gi meg mindre pms-smerter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere dette? Har de det på helsekost, eller må det bestilles på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte det på utresenteret.no. De har rask levering. Tror jeg fikk det to dager etter at jeg betilte. I dag er monitoren nede på høy og el er over, så jeg kommer til å starte med Wild Yam i dag. Det er viktig at en er sikker på at el er over før en starter p.g.a. at den, etter det jeg har lest, hemmer el om en starter før. Kommer nok til å begynne en nedtrapping etter en uke jeg også. Tester er positivt skal en slutte, da en ikke skal ta Wild Yam under graviditet.

 

Lykke til!

 

Prinsesse 08 <3 ønsker spire, vi ligger jo helt likt i løpet, blir spennende å se om det funker:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende!! :) når har du ikm? jeg har ikm 2-3 juli. Syklusen min bytter på mellom 28-29 dager. Er veldig spent på om jeg vil merke noe til wild yam´en.. har du forsøkt det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM ca 4. juli :) Jeg har forsøkt bidronningkapsler og wild yam en gang før, da ble vi gravide med minstet i uke 11(MA) Dette er tredje pp etter MA. Men vi har vært uheldige og ikke truffet el direkte de forrige periodene. Min kjære har reist på jobb 3-4 dager før el, og det har jo ikke akkurat gjort det enklere. Klar svømmerne kan overleve det, men lite trolig. Denne gangen kom han hjem samme dag som monitoren gikk på max og fikk med oss begge dagene;) Så vi krysser fingrene her i huset. Tror han til tider føler seg som en avlsokse, med dertil høye forventninger denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Prinsesse 08 <3 ønsker spire!

 

Ett spørsmål til: Når begynner dere med bidronninggeleen? Første dag i mensen eller første dag etter mensen? Jeg har fortsatt ikke fått de jeg bestilte fra helseshoppen.no - og nå er det snart en uke siden :( Regner med mensen kommer mellom i dag og neste onsdag en gang og vil jo gjerne være klar da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør jeg som deg ♥(¯`°•.¸Skal jeg? 1MA¸.•°´¯)♥! Venter bare på TR nå, har ingen tro på at det har klaffet denne md så venter bare utålmodig på at den skal dukke opp :)

 

Jeg har kjøpt den samme som ♥(¯`°•.¸Skal jeg? 1MA¸.•°´¯)♥, bare at jeg kjøpte fra helseshoppen.no. Jeg bestilte den den 14. juni og fikk den i dag - synes det var i overkant lenge å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare 1 kapsel bidronning gele om morgen :) og folat. er på dag 7 i syklusen min nå, så enda en stund til EL er ventet. Ca 2 Juli regner jeg med. Skal kjøpe inn tran og multivitaminer, grapefruktjuice, tester til både EL og Graviditet og sist men ikke minst wild yam. Har prøvd å være aktiv å gå mye tur med hunden og spiser sunt. Drikker også et glass melk hver dag :) Håper dette gjør susen! Aldri prøvd noe av dette før :)

 

Jeg kjøpte bidronning gelen på helsekost butikken og tenker å gjøre det samme med wild yam, da den ikke er så forferdelig dyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si det, jeg føler meg mye kvikkere og full av energi, har mer sexlyst i tillegg etter jeg begynte med denne livsstilen ;) bidronning gelen har ihvertfall gjort susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 4 dpo, og 3 dagen med wild yam. Har noen stikkninger i puppene (er plaget av PMS, og pleier å få det uansett, bare ikke så tidlig..). Det kjenners ut som om det jobbes noe i livmoren, så håper det er wild yam´en som setter inn støtet.. :)

Noen av dere andre som merker noe til wild yamen?

skal på jentekveld på lørdag, veldig usikker på om jeg tør ta noe vin, eller om det ødelegger hele opplegget mitt.... hm..Hva ville dere gjort?

 

Ellers bruker jeg samme merke på wild yam som blir vist på den linken over; solaray. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke bruker dere på bidronnonggelen? Og når begynner dere å ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...