Gå til innhold

Hvordan finne en dom fra Tingretten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har saksnr og alt. Men på lovdata.no er det kun dommer fra Lagmannsretten og Høyesterett. Hvordan finne en dom fra Nordhordland Tingrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google saksnummeret med feks navn på den som saksøkes eller saksøkes. Må lete litt, men jeg har funnet en dom slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen treff på saksnummer. Vil det si at jeg faktisk må ned på tinghuset å be om saken? Såvidt jeg vet er jo alle dommer offentlige?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Vi hadde en sak mot et forsikringsselskap en gang, og da lette jeg etter lignende saker i de forskjellige tingrettene i Norge. Jeg ringte alle, og spurte om å få tilsendt saker hvor dette forsikringsselskapet var en av partene. Stort sett alle var veldig behjelpelige, og hadde dommene på mail i løpet av kort tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er offentlig betyr at du har rett til å se den. Det betyr ikke nødvendigvis at den er lagt ut på internett. Du kan bare jo ringe å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har brukernavn og passord til Lovdata får man tilgang til alle dommer som ligger der. Jeg kan sikkert hjelpe deg hvis du vil?

 

Ellers kan du også bare ringe Nordhordland tingrett og be dem maile deg dommen.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passord: men fant den ikke likevel. Gjelder denne saken:

10-039982TVI-NOHO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle tingrettsdommer som blir lagt ut på Lovdata. Ring tingretten så får du nok hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer innlegget over. Veldig få dommer fra tingretten som blir lagt ut på lovdata. Kontakt tingretten!

 

Hilsen en advokat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ligger den muligens ikke ute. Har passord på jobb, men prøver å søke i morgen. Men om du ringer tingretten får du den altså. :-)

 

Anonym 21:09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få dommer fra tingretten? Har funnet en del tingrettsdommer der, jeg.

 

Men når jeg ser saksnummeret, så er jo dette en ganske ny sak? Er det nettopp avsagt dom? Da har den uansett ikke rukket å bli lagt ut på Lovdata enda.

 

Hilsen advokatsekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til Tingretten og håper å få den på mail fort fort. Kan ha store betydning for en sak vi holder på med. På tross av at det bare er en tingrettssak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ligger en del dommer ute. Men tingrettsdommer blir ikke sendt til Lovdata automatisk, slik lagmannsrettsdommer og høyesterettsdommer blir. Men noen tingretter (for eksempel Oslo, som avsier veldig mange dommer) sender alle sine dommer til Lovdata. En kan altså finne en del tingrettsdommer der, men langt fra alle.

 

Selv om de aller fleste dommer er offentlige, så er det likevel ikke alle som er det. Barnefordelingssaker er vel det beste eksempelet, disse vil du uansett ikke finne på nettet (eller få utlevert fra tingretten).

 

21:17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...