Gå til innhold

Fostervannsemboli..vi overlevde..


Littlelady81

Anbefalte innlegg

Min datter og jeg overlevde fostervannsemboli for tre mnd siden, regner ikke med å finne mange i min situasjon da dødligheten er svært høy.. Noen andre som har vært nær døden under fødsel? Hvordan har dere det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Kjenner ei som fødte en gutt i 2008, der overlevde begge.

Var nok litt flaks at barnet var noen uker prematur så de ble overflyttet til riksen fra et mindre sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei:)

 

Fikk tips gjennom en venn at hun hadde funnet en som fortalte om en overlevende i 2008 med gutt:)

 

Det er nok meg:) Fødte nyttårsaften 2008 6uker før termin og ble flyttet fra bærum sykehus til riksen.

 

Hadde vært veldig spennende og hørt hvordan ting er med deg.for dette er faktisk det eneste jeg ikke kunne delt en opplevelse med andre om.

 

Hadde bare kjempeflaks og en skikkelig fighterinnstilling.

 

Håper vi kan få kontakt?

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde? Og hvordan overlevde dere? Min søster og hennes sønn døde av fostervannsemboli.

Kondolerer så mye<3 Hadde selv aldri hørt om dette før det skjedde meg.Hos meg gikk det 24sekunder og da begynte det.tror jeg overlevde takket være dyktige leger v riksen.Iløpet av kort stund hadde jeg leger av forskjellige slag på rommet.Hvorfor noen overlever og noen desverre dør visste ikke engang de.Utrolig trist at du og din famile mistet både mor&barn.Har så medfølelse for dere.Kan bare si fra min opplevelse at man selv ikke får med seg mye av det som skjer.det skjer enormt fort som du sikkert vet.Var kun ved bevisthet 3-4 ganger med korte øyeblikk før operasjonsbordet ventet.Heldigvis er dette ikke smertefull diagnose.Og tenkte kun på sorgen hvis jeg forlatte de 3barna mine.Håper dere har tatt godt vare på hverandre etter dette!Dette unner jeg ingen å bli utsatt for.Ta veldig godt vare på deg og dine<3

 

Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei.

Jeg fødte en vellskapt gutt for fire og en halv måned siden. Dette er mitt tredje barn. Bare sekunder etter at han hadde kommet ut til denne verden kollapset kroppen min og jeg fikk ikke puste. Jeg hadde ingen smerter og legene som kom skjønte ikke hva som var galt. Det skjedde mye i disse minuttene og videre timer.... Da jeg våknet opp etter operasjon fikk jeg høre alt som hadde skjedd og alt de hadde gjort med kroppen min mens jeg var i narkose for å prøve å stabilisere meg. Jeg mistet 4 liter blod og takket være en ny teknikk så klarte de å stoppe blødningen. Det var så vanvittig skremmende. Og det gikk mere og mere opp for meg hvor alvorlig det var. De sa at det var fostervannsemboli og at det ikke var sikkert at jeg hadde våknet opp igjen. Og hvis ikke gutten hadde kommet ut da han gjorde var det ikke sikkert noen av oss hadde overlevd. De var veldig ærlige og det er jeg glad for. Det er bedre å vite enn ikke å vite. selv om det er det mest skremmende jeg har opplevd. Jeg kan ikke skrive alt her men dagene og ukene etter denne hendelsen har vært knalltøffe. Jeg griner mye og har virkelig fått øynene opp for hvor skjørt livet er. Jeg tenker på alle mine barn og min kjære samboer som satt i over 3 timer med den nyfødte lille i armene uten å vite hvordan det skulle gå med meg. Det har vært og er fremdeles kjempetøft for hele familien. Men mest meg selv tror jeg. Fysisk er jeg jo helt frisk. Det er tankene som er vanskelige. Går nå til samtale med en psykolog for å prøve å sortere tankene. Jeg tenker mye "tenk hvis.." selv og jeg burde fokusert på at det gikk bra så er det vanskelig. Det er flere tilfeldigheter som gjør at det gikk som det gjorde. 

Hvordan går det med deg idag? Du opplevde jo det samme. Har du flere barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Min datter og jeg overlevde fostervannsemboli for tre mnd siden, regner ikke med å finne mange i min situasjon da dødligheten er svært høy.. Noen andre som har vært nær døden under fødsel? Hvordan har dere det nå?

Heisann, jeg født i 1995 en gutt og vi overlevde begge to. Har aldri fått delt dette med noen andre som har opplevd det samme.Den gang søkte jeg på nettet og fant aldri noe om tema og gjorde dette bare tilfeldig i dag. Ser det er lenge siden du skrev om dette men håper du fortsatt er interessert i å komme i kontakt med noen som har opplevd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette var tøff lesing.. Hva skjer i kroppen ved fostervannsemboli?

 

Jeg fødte for tre mnd siden, og endte opp med livmorruptur, dvs at livmoren revnet. Det sto om sekunder, men takket være gode rutiner og flinke leger gikk det bra. Babyen var ute på 11 min fra det ble oppdaget. Kjenner meg igjen i at det fysiske går veldig greit, men det er ofte mye som kverner oppi topplokket.. Om at, hvis osv....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...