Gå til innhold

Hvordan får barna dine påskeegget sitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her har påskeharen vært i skogen (bor rett ved skogen) og gjemt påskeeggene.

Så etter middag skal eldste gutt (3,5 år) opp i skogen sammen med oss å lete etter påskeegg.

 

Jeg skal på forhånd snike meg ut å gjemme det ute blant hvitveisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn gjør vi det også. Jeg bare ELSKER det uttrykket til lillegutt på 3 år når jg forteller eventyret om påskeharen som er ute i skogen med påskeegg til barna. Vi skal også ut i skogen å lete etter påskeegg etter middag... han gleder seg stort - prater masse om det. Elsker den nysgjerrigheten, gleden og fantasien som svirrer rundt i barnas hode i slike anlednigner.

 

Jeg stikker også opp i skogen på forhånd og gjemmer eggene før vi går samlet ut for å lete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir de det rett i nevene selv jeg! :P Har liksom aldri gjort noen stor sak ut av det.. Men høres jo kjekkere ut å gjemme det litt da, men kan jo ikke komme nå og si det er påskeharen som kommer med det :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er er det rebusløp og påskeeggjekt i ett :) Poster med spm og oppgaver, også er det om å gjøre å finne egg på veien (småegg). Så samler vi opp alle unga, teller "poeng" og gir diplom. Mens en teller poeng legger en annen ut et digert påskeegg som unga må lete etter i samlet flokk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av tantene ga de egg i går.

 

 

Hva gjør dere om noen har tatt eggene før dere får lett etter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De blir sendt ut mens vi gjemmer lapper og egg. Så må de på skattejakt etter det. De får en 7-9 lapper hver før de til slutt kommer frem til egget. Vi sørger for å spre lappene i alle etasjer, så jakten tar fort en 15 minutter eller så. Når de er under skolealder tegner vi og setter på rødt kryss, i 1. og 2. klasse får de skriftlig beskjed om hvor neste lapp/egget er, og fra 3.klasse av gåter som fører frem til neste lapp/egg. Ungene elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier vanligvis å lage rebus med oppgaver etter alder. Påskeharen er her mens vi sover, så barna står opp, finner første lapp på senga si, og fortsetter å løse en og en oppgave helt til siste oppgave gir et hint om hvor eggene er:-) Så samles vi i stua og ser barnetv og spiser påskegodt. Har en sen frokost etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjemmes rundt forbi i hagen på hytta. Ungene går på jakt etter de. Det er kjempe stas, og regner med at de skal på jakt snart. Jeg er hjemme alene i år, så jeg regner med at de ringer så fort de har funnet egget sitt.

De har ventet ett helt år på dette, og det er kun den ene hytta de kan få påskeegg på. Hytta på fjellet skal de vist ikke ha påskeegg på, for det er helt feil hytte å få egg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...