Gå til innhold

Skjønner ikke hvorfor samboere med barn gifter seg...Barn er jo mer forpliktende enn ekteskap.. De har jo allerede sagt til hverandre at de vil leve sammen resten av livet i og med at de har fått barn. Hvorfor er det nødvendig å si dette til hver


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du misforstår. Det LILLE feltet er til overskrift og det STORE feltet er til avhandlingen. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..Ja så at den ble lang gitt :-)

 

"Igjen" er det eneste ordet som ikke kom med i den korte overskriften :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi (som er samboere med barn) gifter oss snart så er det for å sikre hverandre med tanke på arv og mulighet til å sitte i uskiftet bo dersom den ene skulle dø. Reglene for dette er noe endret, men fortsatt er det en større trygghet å være gift.

 

Med andre ord har vi svært lite romantiske motiver for å gifte oss, men samtidig er det jo en hyggelig anledning til å ha en fest med venner og familie og markere at det er vi som hører sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud,kan ikke folk få gifte seg om de vil det? Er jo mange grunner til at folk gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at jeg skal leve sammen med mannen min resten av livet når jeg får barn med han!!! Jeg ved ikke hva du sa under fødselen, men akkurat de ordene tenkte jeg ikke på... Jeg skjønner jo hva du mener og jeg er helt enig i at barn er forpliktende. Men det er ved en vigsel at vi blir rette ektefolk og hvor vi sier ja til å leve sammen "til døden skiller oss ad"!!!

 

I dag er det strengt tatt ikke nødvendig å gifte seg når man har barn i og med at reglene ble endret i fjor, men juridisk sett er det fortsatt slik at det er en fordel å være gift fremfor å være samboer. Og for mange, meg inkludert, så er det en "mental greie" (dog giftet jeg meg før jeg fikk barn da)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi giftet oss fordi vi fikk lyst til det, selv om vi hadde fått alle de barna vi ønsket oss, kjøpt hus sammen og var enige om at vi skal begge jobbe for et god liv sammen til vi blir gamle og en gang skal dø. Giftemålet, ekteskapet og alt rundt det var en markering og feiring av dette. I tillegg gjør det arv og den slags litt enklere. Når det gjelder bryllup så ønsket vi begge å prioritere andre ting før vi kom så langt, så vi giftet oss etter vi hadde kjøpt oss hus, fått barn, kjøpt ny bil og hadde en god økonomi i bunn, da hadde vi råd til å koste på oss en skikkelig feiring til glede for venner og familie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at også en tilfeldig knull på byen som resulterer i barn forplikter like mye som ekteskap? Kanskje i din verden.

 

For meg kommer forpliktelsen overfor meg først, dvs ekteskap først. Når det er gjort og vi har skaffet trygg ramme, også økonomisk, så kan vi stifte familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barn er så forpliktende er det rart med alle familiene med "mine, dine og våre barn".

Det er nok så at barn oppleves som veldig forpliktende i begynnelsen, for de fleste iallfall. Men mor og far skiller seg ofte likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du dette innlegget da? Da er jo du en av de som har tenkt å gifte seg til tross for at dere har fått barn? Hva er vitsen med det da? "Du har jo allerede sagt ja ved at du fikk barn....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gifte meg fordi samboeren min har en jobb som inbefatter endel risiko. Hvis han skulle forulykke, ville det blitt utrolig kjipt at den halve millionen han har på konto skulle bli overlatt til overformynderiet inntil ungene er 18. Med de pengene kunne jeg ha beholdt huset, sånn at ungene og jeg slapp å flytte fra hjemmet vårt i tillegg til å ha mista pappa og samboer.

 

Bare sånne ting, syns ikke det er bagateller.

Egentlig utrolig dumt at vi ikke bare gifter oss - dessverre er det uenighet om måten det skal gjøres på som gjør at det drøyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg giftet meg med min mann etter å ha fått et barn. vi gjorde dette fordi vi forlovet oss 2 år før vi fikk barn og hadde lenge ønsket dette.

vi sikrer hverandre arv og slike ting.

 

er utrolig koselig å gifte seg, å få en dag som handler om meg og mannen. hvor vi er i fokus. hadde masse gjester og stor koste oss.

 

er også veldig greit å ha giftet seg for er mye lettere å ordne ting for min mann og han for meg. som samboer får man ikke det. men er man gift så er det mange som er villig til å prate med den andre. om eier av noe ikke kan ringe.

 

barn er ikke veldig forpliktelse, man kan skille seg uansett om man er gift eller ikke. like lett. barn pleier ikke være noe hinder for å gå fra hverandre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...