Gå til innhold

Spiral.... og migrene... Noen erfaringer...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får mye hodepine og migrene av å bruke prevensjon. Har prøvd alt som er og flere typer nå, bortsett fra spiral... Er det på noen måte bedre med tanke på hodepine. Og er det noen av dem som er bedre med tanke på dette? hormon eller kobberspiral?

Noen som har slitt med hodepine som har tålt å bruke spiral?? isåfall hvilken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke noe belegg for at en kobberspiral skulle påvirke migrene.

 

Hormonspiraler kan forverre migrene, og sannsynligheten for at den gjør det hos deg er absolutt til stede om det er erfaringen fra andre hormonpreparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk kobberspiral på grunn av de samme problemene. Fikk ikke hodepine/migrene av den. Men blødde masse og fikk kraftige menstrasjonssmerter. Jeg hadde ikke fått barn før jeg fikk satt inn spiralen. Det anbefalles vel egentlig at en har fått barn først. Så det kan jo ha vært årsaken til økte blødninger og smerter.

Blødde utenom menstrasjon også. Og masse under menstrasjon. Måtte bytte tampong hver time de værste dagene. Ikke så ille uten sprial. Og endelig kan jeg kjøpe hvite bukser/skjørt igjen. Turte ikke gå med det når jeg hadde spiralen. Viste aldri når jeg kunne blø.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok hormonspiral, fikk mye hodepine, og ekstremt kraftige migreneanfall så jeg måtte ta den ut! Samme skjedde søsteren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. trasig å blø så mye, det er derfor jeg ikke har så lyst på den kobberspiralen, men så leser jeg at hormonspiral kan gi migrene...

Og det vil jeg iallefall ikke ha!!!

Har to barn, og er lenge til jeg vil ha et barn til så selve spiralen er perfekt...

Er helt i villredet på hva jeg skal gjøre jeg... Kan jo teste hormonspiralen... ? Er jo noen år siden jeg var så plaga med migrene... kanskje jeg reagerer annerledes nå... Uff, vil sånn slippe blødninger i tide og i utide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, interessant lesning. Selv fikk jeg satt inn hormonspiral for 6 mnd siden, for 2 mnd siden begynte jeg å få veldig vondt i hodet, har store smerter i hodet hver dag. legen klarer ikke å finne ut hva det kan være, men kan det altså være spiralen?? Har aldri vært plaga med hodepine før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med migrene siden tenårene, brukte da p-piller. Gikk over til hormonspiral for 5 -6 år siden, og migrenen er så å si borte :)) Halleluja!!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. det har jeg ikke tenkt over, men tror faktisk hormospiralen hjelper.....

 

De siste årene har jeg hatt mindre migrene enn ellers, og har hatt spiral hele veien. Aldri lenger de 2-ukers smertene som jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk migrene en stund etter at jeg begynte med p-piller for en del år siden. Migrenen har blitt helt borte nå - det ble den da jeg byttet til Cerazette. Minipille med mindre hormoner. Fornøyd med den, selvom det tar en god stund før kroppen venner seg til den (mye småblødninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...