Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:

• Logg inn for å svare
314 svar til dette emnet

#141 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 26 februar 2011 - 23:02

22:38 Jeg skjønner at du ikke orker å le, men kan jeg det? Du burde gi ut bok! :D

Annonsebilag
Annonsebilag

#142 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 00:17

Gniar’n Folk e so slepphendt me pengane sine, no skal dei høyra korleis eg spara mine. Eg slepp å ta lodd for eg ser når dei kjem, då slokkje eg lyset å e kvitt et problem Kaffi å te drikk eg gratis på jobben I lunsjen så et eg opp nistå t tobben Presangar t sjefen e lett å begrensa, når han har jebursdag har eg influensa Men ingen ska seia at eg e ein gniar, sjøl om eg kvir meg t å spretta ein tiar Eg tar longe steg før å spara på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona. Trallalalala tralalalala I fjor var dei på døre me julanek, eg sa det so da va: at eg et ikkje slek Det e’kje t deg, da e d t fuglane vell Skulle eg settja dei i takknemlighetsgjeld ? Eg huskar ho Hilde, det forbanande svine, so bere va ute itte pengane mine du har vel kondom, har du kjøpt sa ho hilde Kjøpt? Skal liksom eg betala heila gilde? Men ingen ska seia at eg e ein gniar, sjøl om eg kvir meg t å spretta ein tiar Eg tar longe steg før å spara på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona. Trallalalalalala tralalalalala I ferien ligg eg hjå venna å slekt. Då slår eg meg laus, og går opp i vekt Prisane har jo itte kvert vårte stive, Men ein må jo unna seg litt her i livet. ”Hallo onkel Sverre, her e eg igjen” ”Ja eg ser at du e her, men kor skal du henn?” ”Men onkel då! Koffer e du’kje bli, sommar e jo ein so herlig ti!” Men ingen ska seia at eg e ein gniar, sjøl om eg kvir meg t å spretta ein tiar Eg tar longe steg før å spara på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona. Trallalalalalala tralalalalala Når det ein gang e slutt, og eg skal herifrå Har eg tatt fatt henn på ein grav og på den skal da stå ”her vilar ein mann, som fekk ein heilt ny idee. For halv pris så står han her rett opp å ner. Få kvila i fred” Før ingen skal seia at eg va ein gniar, sjøl om eg kvei meg t å spretta ein tiar. Eg tok longe steg før å spara på skona, kve reinaste dag gjekk eg inn vel ei krona. Trallalalalalala tralalalalala Trallalalalalala tralalalalala

#143 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 00:20

Jeg syns den presangen var litt morsom. Kan jo hende han ville gi dere noe som dere hadde bruk for ? Men burde vel gitt dere en sekk eller to med ved også da :-)

#144 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 00:34

Grøss og gru! Det der kan ikke være lett å skulle omgåes med hele tiden...! Men må si at det var artig lesning, selv om det nok ikke er artig for deg som faktisk må forholde deg til mannnen.. God foretningside forresten ;) skal jeg huske på til når jeg mister alt håret etter fødsel (gjorde i hvertfall nesten det sist..) :P haha!

#145 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 00:41

Svigerfaren til 22:38 er jammen en innbitt gnier, av verste slag får man vel si.

#146 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 00:51

"Har ho betalt for en pose på Rema, men ikke brukt den, tar ho den med hjem.." - Ei som skriver om svigermora.. Hahaha, det der gjør jo jeg og samboeren min og, vi betaler gjerne for fem poser men bruker bare en og tar med alle - for vi trenger posene vi, til søppel og div! :-D

#147 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 01:43

Syns nå forsatt at når man inviterer seg selv på ferie hjem til oss, så er det gjerigt å ikke bidra med noe annet enn 4 spisebrikker i plast. Og det snopet de hadde med, og satt fram., - gjemmer de på rommet, når de fant ut at vi likte det. Koster nå litt å ha en tretteåring og en 40 åring på besøk, - som bruker innholdet i skap/kjøleskap som det var deres eget. Ja, de fikk frokost middag og kvelds, men jeg tar ikke øl/brus og annet snacks fra skapene til dem vi besøker..
  • Mirakelbabypåvei liker dette

#148 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 01:57

Et par som skulle gifte seg sendte brev ut venner og bekjente for å fortelle den gode nyheten. De skulle gifte seg i utlandet og skulle derfor ikke ha feiring, men oppfordret likevel alle til å bidra til deres flotte dag ved å sette inn penger på kontoen deres.... :)

#149 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 02:40

Jeg har jobbet i kiosk i mange år, og sett mange folk gjøre nettopp dette. Har dere noen gang veid en smågodt pose eller? Den registreres ikke engang på vekten, og om den hadde gjort det så er det snakk om et par øre. Smågodten deres blir også uansett rundet opp til nærmeste halve krone, så, sorry to break it to you, men dere sparer ikke en drit på det der, dere fremstår bare som ytterst tåpelige.

#150 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 03:30

Ja, for du er vel ikke så kjip venninne at du ikke unner dem en praktfull ferie og en flott bryllupsdag? Man vil nødig gå glipp av gavene selv om man gifter seg i utlandet... Åh, denne tråden er ubetalelig. Keep it running! Han svigerfaren som pisser i hagen leder foreløpig. Hun med fuglekvitter på kassett er også høyt oppe.

#151 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 08:14

Vil vel tro at nære venner og familie unner dem dette og sikkert bidrar, men dette brevet gikk også til ut til perifere bekjente...

#152 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 08:28

Har ekstremt gjerrig mamma og mormor.. Mormor døde noen uker før 30års dagen min.. i 30 års gave fra mamma fikk jeg en gulnet, gammel krølltang etter mormor (jeg har så kort hår at det klippes med maskin....) og er lysestake som hadde masse voks oppi ig knust i ene hjørnet... Det var HELE bursdagsgaven til 30 års dagen :P

#153 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 10:08

Herlig tråd;) svigerfar som tisser i hagen og hun med fuglelydene burde introduseres for hverandre..hadde sikkert vært kjærlighet ved første blikk;p

#154 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 10:40

Vi var en gjeng med venner på tur til Danmark, midt i turen hadde ene kompisen ikke mer penger igjen og det var ikke noe problem for oss å låne ham penger. Men på turen skulle han liksom ha alt mulig, jeg vil ha den genseren, jeg vil ha ditt og datt.. Noen dager etter vi kom hjem fikk jeg melding om at han hadde kjøpt den nyeste macbook pro og var så stolt av det for han hadde spart så lenge til den!!?! Men fikk vi tilbake pengene vi lånte ham? NEI..

#155 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 13:14

dytt

#156 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 13:50

DYTT!

#157 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 14:01

Min onkel og tante er skikkelig gjerrige med gaver. De kjøper gjerne en bok til 10 kroner etter mammutsalget er ferdig, altså aller siste rest. Så leser de den selv, og sparer på den til jul for å gi den som julegave. De ga også ett år et glass med rognebær i. Den forsto jeg aldri helt og den endte i søpla til slutt. Vet ikke om det skulle være pynt, mat, eller hva det nå var... Tante skulle handle i sverige en gang, og siden barna hennes var blitt gamle nok tvang hun dem til å være med så hun fikk handle mer alkohol. Altså så hun kune benytte deres kvoter også. De ville ikke være med, men måtte altså. Fikk i ettertid høre at de hadde måttet spleise på bensin siden "de også hadde vært på handletur. For hadde de kanskje ikke kjøpt seg både godteri og brus?" Tenke seg til.. deres egen mor! Jeg synes det er skikkelig urettferdig. En gang i barndommen var jeg med min far til noen vi ikke kjente. Tror han skulle kjøpe noe hos dem som han hadde sett i en avisanonse. Den delen av historien er litt uklar, men jeg glemmer ALDRI dette: Etter vi kom inn i stua sier mannen til kona at hun må gå og sette på en kanne kaffe. Sitat: "Det er kanskje litt kaffe igjen på den gruggen i kanna. Se om det blir til en kopp. Vi må jo by gjestene på noe." Min far takket høflig nei, selv om de fortsatte å insistere. Til slutt satte de likevel en liten hvit kopp med litt lyyyysebrunt i forran han. Så ut som skikkelig tynn te. Eller bare litt skittent vann. Sitat: Du tar vel en halv kopp da i det minste!" Trenger vel neppe si at han ikke rørte kaffen. Men han sa da takk. hehe Vi kom oss ganske fort ut derfra. Jeg aner ikke om han kjøpte det han kom for. Sansynligvis ikke. :) En kar jeg kjenner låner alltid penger her og der for å få kjøpt seg det han trenger for å overleve. Han spiser kun et par skiver med leverpostei hver dag, og drikker en cola. Penger har han aldri. Plutselig en dag fyllte han opp tanken på lastebilen sin (gammel fancy en, slik som i smokey and the bandit) og kjørte seg en hyggetur til Italia. Kjenner også noen som hver jul tar godt vare på gaver de får, holder dem i innpakningen, og gir det videre til noen andre neste jul, eller til bursdager. Åpner de gaven forsiktig kan de til og med gjenbruke gavepapiret.

#158 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 14:26

Jeg prøvde å være ironisk asså. Jeg syns IKKE de kan forvente verken pengegaver eller andre gaver om de gifter seg uten selskap. Det er faktisk prisen de betaler for å stikke seg bort med bryllupet. Å sende ut et sånt brev er bare grådig og frekt.

#159 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 14:31

Ja, min bestemor hadde alltid en konfekteske på lur, ferdig innpakket, for når hun fikk en, spiste hun den aldri selv. Det var usunt, og dessuten var det jo fint å ha en gave å gi hvis man var i beit. En gang fikk jeg også en fleecejakke til bursdagen min, som hun selv hadde fått i gave, og faktisk hadde brukt... Jeg tror hun syntes den var for varm eller noe.Men det må sies at vanligvis kjøpte hun fine gaver til oss, hun klarte bare ikke å se at noe fint gikk til spille eller ble hengende i skapet.

#160 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 286 228 Innlegg:

Skrevet 27 februar 2011 - 17:09

Dytt