Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bruker alltid få merkelige julepresanger fra onkel, men dette tar vel kaka??

 

Til jul i fjor hadde vi fått oss ny vedovn og samboeren min klagde over at han synes veden er dyr, men det er jo en selvfølgelighet at vi har det nå som vi fikk oss ny ovn! Dette har da min onkel snappet opp slik at han fra han fikk vi en eske med opptenningsved og ex antall gamle aviser og pappesker som var pent brettet og rullet inn i julepapir!

 

Gud som vi lo den julaften! Og ja han er gjerrig, mamma fikk en strømpebukse str 12/14 år somhan hadde kjøpt på fretex til 5 kroner ii julepresang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen min bruker alltid handle sine klær på Kappahl for det har de åpent kjøpt i 30 dager. da bruker hun plagget noen ganger også fester hun prislappen på plagget igjen og leverer det alltid tilbake før det er gått 30 dager! da har hun ifølge henne selv hatt gratis klesplagg i 30 dager og kan få pengene tilbake og ikke er hun gått lei klærne heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk ren svindel....

 

En dame jeg vet om, om hun ikke er gjerrig, så er hun i alle fall original. HUn vandrer rundt på stranda, og når hun finner noen pene steiner, tar hun dem hjem. Så får barnebarna dem i julegave, innpakket i papir.... Ett barnebarn fikk en fin, krokete kjepp hun hadde funnet i skogen. I bursdagsgave. Og datteren fikk en kassett med fuglelyder hun hadde tatt opp ute i hagen sin. Toppen av lykke var da den eldste datteren ble 40, da fikk hun to planker pakket inn i papir. Damen hadde gått forbi et sagbruk, og så syntes hun det nysagde treverket luktet så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var drøy altså. Og ønske seg gaver i tillegg.

Jeg hadde ei venninne som kjøpte billigste pizzaen på butikken bare fordi den var billig, selv om den ikke var god. Samme dama lager alltid et høylytt nummer ut av det å spare penger på et kjøp, gratis skyss fremfor bussbillett etc. Fryder seg på en tåpelig og umoden måte. Ikke er hun blakk heller. Langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sydentur sammen med ei venninne. Hun ville ikke leie solstoler på stranda, men ligge på håndkle. Første dagen lå vi på håndklær. Neste dag foreslo hun at vi skulle kjøpe luftmadrasser. God idè tenkte jeg og ble med på butikken. Vi tok hver vår luftmadrass og stilte oss i kø. Hun lot meg betale først. Når jeg hadde betalt ville hun plutselig ikke ha madrassen lenger, og la den tilbake på plass. Vi gikk tilbake til stranden. Hun lå på håndkleet sitt og jeg på den nye luftmadrassen. Allerede første gang jeg reiset meg fra la hun seg ned på den, og når jeg påpekte det så mente hun at "vi måtte jo dele på den"!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers er veldig trivelige folk, godt med penger har de også, selv om det selvfølgelig ble litt mindre å rutte med når svigerfar gikk av med pensjon.

 

Men de sitter i timesvis foran PCen for å sikre seg en kjempedeal på Netthandelen, og hver gang vi har kjøpt noe nytt (vi pusser opp), så er sprøsmålet "hvor mye måtte dere gi for det da", og når vi svarer, så kommer det "Den har de på netthandelen, du hadde sikkert fått den 300 kr billigere!" Mannen min fikk nok og svarte til slutt at frakt og ekspedisjonsgebyr ville nok blitt enda dyrere.. Men gnålinga fortsetter..

 

Mannen min hadde bursdag for en stund siden, han fikk en gave fra min mor som var verdt dobbelt så mye som det han fikk fra svigers, deres egen sønn.. Til og med broren min ga ham en gave som var dyrere.. Liker ikke å tenke sånn, men jeg så på mannen min at han nesten syntes det var flaut(han hadde ønsket seg det han fikk av min mor, så han visste prisen på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av Spaniabryllupet kom jeg på at jeg selv har vært i et bryllup i utlandet.

Var midt i høysesong så flybillettene var sykt dyre og alt som ble servert var en eneste kake. Joda, det ble spist middag, men hver og en fikk regning etterpå.

Og ønskeliste var det selvfølgelig.

Det var den ferien ja, måtte droppe alt annet det året.

Sitter fremdeles i sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet en gjerrigknark som inviterte ei på date, for å kun sitte på en parkbenk og snakke. På tur hjem igjen mente han hun burde betale halve bensinkostnaden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerrige fins det vel nok av.. Her kommer noen av mine historier:

 

Eksen min var ekstremt gjerrig. Jeg jobbet(hadde kun det jeg tjente i mnd), han student (men med over 100 000kr på sparekonto og rike foreldre). Vi bodde ca 5 timers kjøretur unna hans foreldre, og måtte ta to ferjer og innom endel bomstasjoner (dyre). Så når vi dro til dem, så var det alltid jeg som betalte for bensin på bilen (bil jeg disponerte, far min eide), ferjene og bompengeringene (ikke autopass den gang), og dette ble en ganske dyr sum tur/retur (1000kr). Hver gang vi skulle reise derfra så fikk jeg beskjed om å gå ut i bilen, så skulle han bare si hade og komme etter, men det som egentlig skjedde da, var at mor hans ga han penger (reisepenger). At det var reisepenger han fikk, fikk jeg ikke greie på før 2 år ut i forholdet, og først da begynte han å betale for reisen..

 

Jeg skulle også på en lengre reise en gang (studietur gjennom en organisasjon vi begge var medlem i), og da hadde mor hans sendt penger til hans konto som jeg skulle få med som lommepenger (dette fant jeg ut etter at jeg kom hjem, dvs jeg såg aldri noe til disse pengene heller).

 

Men det som topper kaken kommer her.. Vi slo opp (dvs meg) tidlig høst, etter 3,5 år i forholdet. Sommeren samme året var vi en uke til syden, der jeg hadde betalt for reisen, og så skulle han betale for ting vi gjorde/spiste der nede. Som sagt, så gjort.

Og så gjorde vi det slutt, og da skulle han ha tilbake hver krone og øre han hadde brukt i syden på meg :/. Jeg hadde betalt reisen, og sa at det gikk sikkert opp i opp, men neida, jeg skyldte han fremdeles bla bla bla og 50 øre...

 

 

Har også en svigermor som er litt gjerrig, og som skal ha det hun har betalt for.. Har ho betalt for en pose på Rema, men ikke brukt den, tar ho den med hjem.. En gang var vi på restaurant, og der fikk vi brød før middagen kom, og da vi ikke spiste opp alt, pakket hun det inn i en serviett og tok det med..og på samme restaurant ble hun snurt fordi hun ikke fikk is som barna fikk, for ho hadde jo også vært flink å spist opp maten sin :/.

Min svigermor har to barn, min mann og en datter, og kan vel si at datteren/min svigerinne også er en smule spesiell..

Svigerinna mi kjøpe veldig ofte ubrukelige leker/ting til barna til jul/bursdag, om det i det hele tatt kommer noe da..

 

Min datter har bursdag om høsten, tanten ringte henne på dagen og sa til min datter at hun skulle ut å kjøpe gave, og sende i posten...Nå 5mnd etterpå har min datter enda ikke mottatt gaven..

 

Vi prøver så godt vi kan å være hyggelige mot dem, og jeg er en person som liker å kjøpe gaver/ting selv om jeg ikke får noe igjen, men forventer en takk (noe min svigerinne sjelden sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som irriterer meg fremdeles, flere år senere, er en episode med broren til min mann. De holdt på å bygge hus, og vi hadde satt av en helg for å hjelpe til med egeninnsatsen. De ringte oss før vi kjørte hjemmefra og spurte om vi kunne stoppe diverse steder for å kjøpe ting de hadde glemt. Det gjorde vi selvfølgelig. Da vi sendte sms med sum og kontonummer noen dager senere fikk vi til svar at de hadde bare fått kvittering for den ene butikken, så det var den summen de kom til å overføre Da var jeg ikke mye blid altså, ikke bare brukte vi en hel helg på å hjelpe dem, vi måtte betale for det i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigerfar tisser i hagen fordi det er så dyrt med vann. Han slikker også av tallerkenen istedet for å skylle den og bruker den mange ganger før han vasker den, vann er jo så dyrt! Av samme grunn dusjer han ca en gang i måneden og vasker seg heller aldri på hendene.

 

jeg vasket gulvet og skulle helle ut det skitne vannet, da fikk jeg kjeft, for det kunne jeg jo spare til noen måtte bæsje. Da kunne man helle det i do istede for å trekke ned.

 

han stjeler fruktposer i butikken og bruker de som søppelposer. han kan jo ikke kjøpe vanlige handleposer i butikken, de er jo så dyre, så han tar av seg jakken, legger matvarene han har kjøpt i jakken, bretter jakken sammen og bærer alt ut.

 

bøyde spikere kastes ikke. Det rettes ut igjen og kan brukes. Veldig fint tidsfordriv for barn og barnebarn.

 

dersom han har hatt gjester og han (som han sjelden gjør) serverer de kaffe samler han opp kaffeslumpene etter de har gått og drikker det.

 

da hans svigerfar døde arvet han alle klærne hans, inkludert trusene hans (!), og han bruker de. Ingen andre ville ha de, men han tok de gladelig imot.

 

da jeg gikk på gravidsvømming lurte han på hvorfor jeg valgte og dusje hjemme (det var fire dusjer der fordelt på 15 damer, og jeg bor 5 min gange fra basenget), om jeg hadde dusjet der hadde jeg jo spart masse penger på varmtvann, dessuten er det alltid noen som glemmer igjen såpa si på slike steder, og da kunne jeg tjent mange penger!

 

han mener alle kvinner som bruker sminke like gjerne kunne kastet pengene sine ut av vinduet.

 

han bremser ikke i svinger fordi da bruker man mer bensin når man må gasse etter svingen (vi sitter ikke på med han!)

 

jeg kappet av ca 15 cm av et lite metallrør og kastet det, svigerfar ringte gubben på jobben og fortalte hvilket uøkonomisk nek han hadde giftet seg med, jeg kunne jo for svarte helvete støpt metallet inn i noe. ikke det at vi noen gang har støpt noe... slikt må man ta vare på!

 

da vi malte stua kjøpte jeg en rørepinne for å røre i malingen i til 2 kr. da fløy han omtrent i flint, for var det ikke en skog 15 min gange fra huset vårt?!

 

han stoppet en gang på motorveien fordi det lå en kvist langs veien, det var fin opptenningsved!

 

om høstet kan han finne på å spise KUN poteter til de fleste måltider fordi han dyrker det selv, og da er det gratis. en gang fikk vi smelta smør på, men ikke noe mer.

 

Dersom skolissa hans ryker tar han vare på den, for flere ødelagte skolisser blir en hel når man knyter de sammen.

 

Om naboen kaster en stor søppelsekk går han gjennom den om natten, for det kan jo være noe fint der! Det skal sies at han har to dobbeltgarasjer, en utebod og en gigantisk kjeller fyllt med skrot som han "sikkert får brukt for en dag".

 

ingen får noengang gaver til jul eller bursdag bortsett fra i fjor. da fikk gubben gave; en genser i str XXL, gubben er str M. jeg spurte om vi kunne bytte str, men nei. Han var klar over at genseren var for stor, men den var jo på salg, så da gjorde det ingenting at den var stor. Forklarte at gubben ikke kunne bruke den, svigerfar ble irritert, han hadde jo brukt 30 kroner på den! men han kunne jo bruke den selv, han var likevel irritert, han trengte jo ikke ny genser, for han hadde jo flere gensere etter sin svigerfar som døde for 15 år siden!

 

og slik kan jeg fortsette i det uendelige. Jeg skulle ønske jeg kunne le av det, men det er slitsomt å leve med en slik svigerfar som ikke liker meg fordi jeg i hans øyne er uøkonomisk. sist ble han oppgitt fordi han hadde kommet på den perfekte forretningsideen til meg som jeg ikke ville være med på: jeg kunne samle alt håret jeg mistet i en pose og selge det til en parykkmaker. jeg har nemlig så fint langt hår og ekte hår er visst veldig dyrt, det hadde han sett på TV, og han hadde sett at jeg mistet hår, det lå nemlig et par i sofaen som han hadde tatt vare på til meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gniar’n

 

Folk e so slepphendt me pengane sine,

no skal dei høyra korleis eg spara mine.

Eg slepp å ta lodd for eg ser når dei kjem,

då slokkje eg lyset å e kvitt et problem

Kaffi å te drikk eg gratis på jobben

I lunsjen så et eg opp nistå t tobben

Presangar t sjefen e lett å begrensa,

når han har jebursdag har eg influensa

 

Men ingen ska seia at eg e ein gniar, sjøl om eg kvir meg t å spretta ein tiar

Eg tar longe steg før å spara på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona.

Trallalalala tralalalala

 

I fjor var dei på døre me julanek,

eg sa det so da va: at eg et ikkje slek

Det e’kje t deg, da e d t fuglane vell

Skulle eg settja dei i takknemlighetsgjeld ?

 

Eg huskar ho Hilde, det forbanande svine,

so bere va ute itte pengane mine

du har vel kondom, har du kjøpt sa ho hilde

Kjøpt? Skal liksom eg betala heila gilde?

 

Men ingen ska seia at eg e ein gniar, sjøl om eg kvir meg t å spretta ein tiar

Eg tar longe steg før å spara på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona.

Trallalalalalala tralalalalala

 

I ferien ligg eg hjå venna å slekt.

Då slår eg meg laus, og går opp i vekt

Prisane har jo itte kvert vårte stive,

Men ein må jo unna seg litt her i livet.

”Hallo onkel Sverre, her e eg igjen”

”Ja eg ser at du e her, men kor skal du henn?”

”Men onkel då! Koffer e du’kje bli, sommar e jo ein so herlig ti!”

 

Men ingen ska seia at eg e ein gniar, sjøl om eg kvir meg t å spretta ein tiar

Eg tar longe steg før å spara på skona, kver einaste dag går eg inn vel ei krona.

Trallalalalalala tralalalalala

 

Når det ein gang e slutt, og eg skal herifrå

Har eg tatt fatt henn på ein grav og på den skal da stå

”her vilar ein mann, som fekk ein heilt ny idee.

For halv pris så står han her rett opp å ner. Få kvila i fred”

 

Før ingen skal seia at eg va ein gniar, sjøl om eg kvei meg t å spretta ein tiar.

Eg tok longe steg før å spara på skona, kve reinaste dag gjekk eg inn vel ei krona.

Trallalalalalala tralalalalala Trallalalalalala tralalalalala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den presangen var litt morsom. Kan jo hende han ville gi dere noe som dere hadde bruk for ? Men burde vel gitt dere en sekk eller to med ved også da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru! Det der kan ikke være lett å skulle omgåes med hele tiden...! Men må si at det var artig lesning, selv om det nok ikke er artig for deg som faktisk må forholde deg til mannnen.. God foretningside forresten ;) skal jeg huske på til når jeg mister alt håret etter fødsel (gjorde i hvertfall nesten det sist..) :P haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har ho betalt for en pose på Rema, men ikke brukt den, tar ho den med hjem.." - Ei som skriver om svigermora.. Hahaha, det der gjør jo jeg og samboeren min og, vi betaler gjerne for fem poser men bruker bare en og tar med alle - for vi trenger posene vi, til søppel og div! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå forsatt at når man inviterer seg selv på ferie hjem til oss, så er det gjerigt å ikke bidra med noe annet enn 4 spisebrikker i plast. Og det snopet de hadde med, og satt fram., - gjemmer de på rommet, når de fant ut at vi likte det.

Koster nå litt å ha en tretteåring og en 40 åring på besøk, - som bruker innholdet i skap/kjøleskap som det var deres eget. Ja, de fikk frokost middag og kvelds, men jeg tar ikke øl/brus og annet snacks fra skapene til dem vi besøker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par som skulle gifte seg sendte brev ut venner og bekjente for å fortelle den gode nyheten. De skulle gifte seg i utlandet og skulle derfor ikke ha feiring, men oppfordret likevel alle til å bidra til deres flotte dag ved å sette inn penger på kontoen deres.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i kiosk i mange år, og sett mange folk gjøre nettopp dette. Har dere noen gang veid en smågodt pose eller? Den registreres ikke engang på vekten, og om den hadde gjort det så er det snakk om et par øre. Smågodten deres blir også uansett rundet opp til nærmeste halve krone, så, sorry to break it to you, men dere sparer ikke en drit på det der, dere fremstår bare som ytterst tåpelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du er vel ikke så kjip venninne at du ikke unner dem en praktfull ferie og en flott bryllupsdag? Man vil nødig gå glipp av gavene selv om man gifter seg i utlandet...

 

Åh, denne tråden er ubetalelig. Keep it running! Han svigerfaren som pisser i hagen leder foreløpig. Hun med fuglekvitter på kassett er også høyt oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...