Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ei kollega skulle holde en jobbfest/lønningspils. Og det var tydelig gjort klart at man tok med sin egen alkohol. Vi to hadde spleiset på rom og kahlua til noen drinker. Også var det en kollega som tok med den samme romen, en halvfull flaske som han satt inne. Han drakk av vår så vi kunne ta av hans når vår var tom. Den ble tom på slutten av kvelden så vi ville ha litt av hans, noe han bare snakket bort. Så vi begynte på det andre vi hadde kjøpt.

Dagen etter så kom han faktisk innom for å hente resten av den. Fikk litt sjokk da altså.

 

Har ei bekjent som tar med seg tomflasker hjem etter fest. Også hvis man inviterer hun på besøk så vil hun ha 7 kr. Halve bompenge beløpet. Siden det var vi som inviterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha:) Hadde et vennepar på besøk en gang. De er litt rare :)

Jeg og min samboer lagde deilig mat, biff m tilbehør. Vi handlet også inn masse vin.

Vårt kjære vennepar hadde med seg en pose med chips og en pose med sjokolade som vi satt i skåler på bordet.

 

Da de skulle dra måtte vi finne sånne fryseposer til dem. Siden ikke chipsen og sjokoladen var oppspist ville de ta det med seg hjem igjen. Så da tok de å helte restene av chipsen og sjokoladen oppi fryse/brødposer og tok med seg hjem :)

 

Gjett om meg og samboer fikk oss en latter da de hadde dratt. Er det mulig.

Ta med seg hjem chips-smulene liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye rare folk!

 

Har en venninne som er litt sånn. Vi skulle grille ute en dag, og alle hadde fått et par ting hver de skulle kjøpe med. Plutselig kom vi på at vi hadde glemt ketchup, og ringte venninnen min for å høre om hun kunne ta det med (ettersom hun ikke hadde reist hjemmefra enda). Hun tok med seg resten av flasken hun hadde stående hjemme, og det var helt greit for begge parter. Men mot slutten av kvelden ble hun sittende og regne på hvor mye vi skylte henne for flasken. Dvs hun trakk fra hva de hadde brukt før hun tok med den, og regnet på kroner og ører på oss fem andre som var der skulle betale.

Trodde jeg skulle dø av latter, men hun ble bare sur når jeg ga henne en 20-kroning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som vil spise meg ut av huset hver gang hun er her. Det er aldri snakk om å bli invitert tilbake.

Jeg har også en venninne som sendte inn en klage til et reiseselskap. Hun hadde vært på tur i Marokko - og synst ikke noe om maten, så hun ville ha hele reisebeløpet tilbake. Hun trengte penger hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen slektninger som tilbringer sommeren med å reise fra slektning til slektning og feriere.

 

De legger ikke fem øre i matkassen, forventer maten på bordet (spiser deg ut av huset), sengetøy og håndklær, bruker timevis på badet og bruker diverse familiemedlemmers hjem som utgangspunkt for diverse ferieopplevelser. Det er aldri snakk om å by med seg barna i huset eller noen andre hvis de for eksempel skal i fornøyelsespark eller dyrehage.

 

Jeg har sagt til min mor at jeg bryter all forbindelse med henne hvis hun avslører min nye adresse for dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner skulle være med å grille, vi var vel 4 stk og bestemte oss for å handle inn og spleise på maten (studenter).

 

Men da vi gikk fra butikken fikk hun plutselig panikk for at det ble litt for dyrt(?) så hun sa at hun skulle jo bare ha en kvart maiskolbe og 1/3 karbonade og to salatblad og en skive tomat osv. Så hun regnet i kroner og øre hvor mye hun skulle betale.

 

Jeg fikk sjokk og sa fint i fra at skulle hun være med å spleise så var hun med likt som alle andre, altså vi delte totalbeløpet på oss 4. Så kunne vi spise hvor mye vi ville.

 

Ærlig talt, det var latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som var med på hyttetur hadde "glemt" å ta med seg vin til turen. Studenter alle sammen. Vi skulle stoppe å handle til middage og var enige om å dele beløpet på 4 (potetgutt, til frokost osv) Hun satte på 3 six pack på båndet og gikk fort ut i bilen, for hun hadde glemt kortet sitt. Hun så sitt snitt til at resten av gjengen skulle spleise på hennes drikkevarer. Synes det var merkelig...

 

Samme "venninne" dukker opp dagen derpå, ikke for å tilby hjep til rydding, men for å hente tomflaskene sine. Og har prestert å ta med seg resten av potetgullet hjem etter filmkveld. Skjønner ikke sånt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, for noen år siden var jeg og to andre venninner på besøk hos en fjerde venninne som bor et godt stykke unna. Vi skulle bli der hele helgen.

 

Som takk for invitasjonen hadde vi kjøpt blomster, vin og sjokolade til henne i tillegg til at vi spanderte på henne når vi var ute og spiste middag og tok et par drinker på lørdag kveld. Vi betalte også for taxi så kvelden ble helt gratis for henne. Når vi kom på fredagen hadde hun laget taco, dette pluss frokost lørdag og søndag var de eneste måltidene vi spiste hjemme hos henne.

 

Når vi skulle hjem søndag ettermiddag ble vi presentert for regningen! Det høres ut som en spøk - jeg vet - men det er det altså ikke. Tror det var 134,50 pr hode.

Det er f... ikke mulig?!! Men joda, hun fikk pengene sine - og femtiøringen også.

Har ikke vært på besøk hos henne siden.

 

Det hører også med til historien at hun har en god jobb og tjener fett. Hadde hun vært fattig student skulle jeg KANSKJE sett gjennom fingrene med det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har en venninne som er nazi på at man skal betale hu tilbake om vi fks har lå¨nt 100 kr ( Hun er student) Forrige gang jeg så henne bet. hun for to taxiturer ( skyldte henne da 150 kr) og hun maste i ettertid; DU SKYLDER MEG PENGER ALTSÅ! Når jeg fikk lønn ante jeg ikke hvor mye jeg skyldte henne, så overførte 500 kr. Sa det til henne og da hun ; Du skyldte meg sikkert bare 150 kr eller noe. Sa da til henne at 500 kr når man er student kommer godt med, og da sa hun at pengene ikke kom til å gå til noe fornuftig.. hun skulle da ta seg en tur til frisøren. Hun har ofte så lite penger at hun ikke har råd til mat!

 

Samme dama og en venninne til skulle først på Valen show.. Betalte billettene hennes for rundt 500 kr uten å forlange penger tilbake. Vi spleisa senere på mat ( Dvs hun betalte for et par varer) og begynte å mase om at jeg skyldte henne penger.. Det var max snakk om 100 kr. Foreslo å invitere en venninne av meg til middag, men det var GALT iflg henne for da skulle denne dama ihvertfall kjøpe sin egen biff!!

 

Blir helt matt av denne egenskapen hennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterte to kollegaer på vinkveld hjemme hos meg. De hadde begge med hver sin flaske vin, men siden jeg allerede hadde en dunk som var åpnet så drakk vi alle av den.

Dagen etter kom hun ene kollegaen innom (og hun bor 30min. med bil unna) bare for å hente sin flaske med vin (den var uåpnet). Utrolig snålt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venninne som bodde i nærheten av meg en periode. Vi bar en del av en gjeng som ofte gikk ut sammen. Siden vi bodde et par gater unna hverandre falt det seg slik at vi skulle spleise på taxi hjem en kveld. Siden jeg bodde nærmest der vi kom fra, så slapp taxien av meg først. Da sto taxameteret på ca 150,-.

 

Vi ble enige om at hun skulle legge ut, og at jeg skulle sette inn penger på kontoen hennes. Dagen etter sa hun at taxien kom på ca 200,-. Da setter jeg inn 100,-på kontoen din, sa jeg. Men neida. Hun mente at jeg skulle betale fra byen og hjem til meg, og at hun bare skulle betale fra meg og hjem til seg...selv om taxien hadde kjørt rett forbi huset mitt uansett. Hun lagde så mye bråk at jeg tilslutt ga meg, men delte aldri taxi med henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro innom en venninne etter jobb en dag for å levere tilbake en bok. Hun satt og spiste middag, Grandiosa, da jeg kom og lurte på om jeg ville ha et stykke for hun var mett. Jeg takket ja til det og da jeg dro ville hun ha 10,- for Grandiosa-stykket jeg hadde spist.

Hahaha! Er det mulig??

 

(ps. hun har spist hos meg mange ganger og jeg er ikke gniten mot andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle møte noen slektninger et år på Tusenfryd. De bor like utenfor Oslo så vi hadde bare avtalt og møtes ved inngangen. Først betaler vi for oss og ungene, deretter skal de vi drar sammens med betale, men da blir minibankortet avist:( Først prøver mannen 3-4 ganger og prøver og overbevise dama i kassen om at det må være noe galt med kortet etc.. Etter og ha stått og prøvd kortet i 15 minutter sier mannen min at de kan låne penger av oss og tilbakebetale i morgen eller føre over til kontoen hans. Mannen min betaler inngang for 4 personer, 2 voksne og 2 barn.

Når vi skal spise omsider så sier de at de bare kan ta noen glass vann og spise når de kommer hjem, dette synes min mann er for galt så han tilbyr seg og låne penger til mat siden vi skal være i parken hele dagen.

 

Vi drar hjem til hotellet vårt etter endt parkdag, og skal møte dem igjen dagen etter at vi har vært i parken, mannen min spør om han har med pengene som de skylder etter parkdagen, var vel ca 2000 kroner, mannen skylder på at kortet ble avist pga at det var avmagnetisert.

 

Vi drar videre på ferie og ikke en krone kommer inn på konto, mannen bytter til hemmelig nummer så han ikke er og få tak i. Dermed betalte vi for at andre skulle kose seg med oss og ungene i en fornøyelsespark, vi gjør aldri noe lignende igjen, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang mamma var på middag hos svigermor, ble de servert fårikål. Under måltidet fikk hun beskjed om å suge godt av pepperkornene og legge dem til side, for det skulle bli brukt om igjen X-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he mange gode her! Min venninne skrur alltid av ovnene om vinteren når hun får besøk, så sparer hun strøm når rommet er fullt av folk som genererer varme... Og hun har flere mobiltelefoner med forskjellige abonnementer, sånn at hun bruker det som passer ift de hun ringer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei skikkelig gjerrig kjiip venninne, når vi skulle ha vinkveld og skravle om jenteting ba hun alltid meg og dra innom polet for og handle, men aldri fikk jeg hverken penger eller at hun kjøpte vin til neste gang vi skulle møtes.

 

Hun stjal også engang 500 kroner av meg, da jeg tok det opp med henne påstod hun at hun hadde økonomiske problemer og at jeg skulle få pengene når hun fikk lønn. Dette er nå minst 3 år siden og jeg har hverken sett noe til pengene eller flere vinflasker:(

 

Vi er ikke venner nå, er såvidt jeg hilser på henne, og jeg har advart flere som jeg vet har forsøkt og bli kjent med henne. Orker ikke slike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner kunne ikke kjøre sin bil til et shoppingsenter et par timer unna pga km,standen på bilen. Hun hadde heller ikke penger til å spleise på bensin. Men hun kjøpte seg mat og mange nye plagg på shoppingsenteret. Hun er en sånn som er "blakk" fordi hun har satt for mye penger inn på sparekontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen direkte gjerrige venner, men har ei venninne som alltid er blakk og alltid maser om skyss og bommer penger, kaffe osv.

 

En dag foreslo hun at vi skulle dra på cafè, ok sa jeg, men jeg har dårlig råd så jeg orker ikke noe shopping eller lunsj på den dyreste kaffe-baren i by`n, det har jeg ikke råd til akkurat nå midt i regnings-raset på nyåret, neida, ikke noe problem sa hun. Vel framme på cafèn så kom det: Har du penger til en cafè-latte og et kakestykke å låne meg? Da rakna det nesten, da hadde jegt gått med på å bli med, men sagt at jeg hadde dårlig råd selv, så forventa hun at JEG skulle spandere på henne?? En ting om det var jeg som inviterte og hun som sa at hun ikke hadde råd, da spanderer jeg gjerne, men jeg synes det er for ille å betale nesten en 100lapp for andre når jeg selv nesten er raka fant selv og ikke engang hadde tenkt meg på cafè i utgangspunktet. Å nei, jeg spanderte ikke mer enn en vanlig kaffe på henne, sa rett ut at det fikk jaggu være grenser og at jeg ikke hadde råd til mer selv.

Etterpå måtte jeg kjøre henne hjem, en omvei på 2 mil! På veien klagde hun på tomme matskap og at det var synd jeg også var blakk og ikke kunne låne henne, snakker om at man da skjønte hvorfor hun hadde invitert meg med ut på by-tur, var vel for å prøve å bomme penger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svoger har nettopp vært på besøk noen dager med fammilie. Det er hyggelig, men litt irriterende at de fikk parkeringsbot med vår bil som de bare leverte til min mann for at han skulle klage og eventuelt betale boten. De betalte heller ikke for noe annet, heller ikke bompaseringer, bensin, mat, flytoget! eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne bodde i bofellesskap når hun var student, delte leilighet med 2 andre jenter.

En av de andre jentene insisterte på at alle 3 skulle kjøpe inn dopapir hver for seg og ha hver sin rull på toalettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...