Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Jordmor Hønefoss

• Logg inn for å svare
2 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 079 339 Innlegg:

Skrevet 15 januar 2011 - 02:43

Vill bare anbefale alle som i senere tid som har lege ved RMS i ringeriket,at ved spm om privat jordmor i regi av legesentret eller kommunal jordmor,villejeg ha anbefalt å velge kommunal. Jeg har hatt kommunal jordmor tidligere ved mitt første svangerskap, ikke i ringeriket men i Trondheim, og må si at når jeg hadde mitt møte med jordmor på RMS ble jeg utrolig skuffet. Jeg hadde en fantastisk jordmor med min førstefødte ved saupstad legesenter i trondhemin (litt skryt til dem) Men nå har jeg en travel dame,som ikke tar seg tid til å lytte, eller forklare eller noe som helst hun måler og veier, og det er det. Jeg er gravid med nr 2 ,men jeg har jo ikke vært gravid i denne kommunen før, og det er nyttsykehus osv,og jeg har masse spm. Mitt forrige svangerskap endte med opperasjon og et blodtap på 1,5 l blod, og sønnen min døde nesten, jeg er litt nervøs, for dette var på det sykehuset som regnes som noges beste innen fosterdiagnostikk, og nå skal jeg føde ved et sykehus som saksøkes titt og ofte. LIVREDD, og min jordmors svar på dette er ja ja, men ikke tenk på det du, alle svangerskap er forskjellig. Hun har ikke tatt seg 5 min til å høre på hva jeg sier. I tillegg så presterte hun å si at siden min mann var opprinnlig fra tyrkia må jeg ta heppatittessprøyte for de har ofte slike sykdommer, og fulgte opp med å si at jeg ikke hadde noe garanti for at han hadde vær trofast når jeg sa vi hadde vær sammesn i 5 år og at han har bodd i norge i 17 år. Nei hun er ikke noe særlig dere, så anbefaler henne på det sterkeste IKKE!!!!!!!! Er det mulig å skifte jordmor midt i 2 trimester, noen som har erfaring med dette???? MVH Fortvilet

Annonsebilag
Annonsebilag

• Gjest

Skrevet 06 mars 2011 - 16:59

Ja, du kan bare avbestille timen på RMS også ringer du svangerskapspoliklinikken på Ringerike Sykehus, der du forteller at du ønsker å gå til en jordmor der. Selv går jeg til ei ved navn Marit Olsen, kjempetrivelig dame, med lang erfaring og mye kunnskap

#3 Maibaby<3

Maibaby<3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 20:39

Jeg går til jordmor på Ringerike sykehus og er kjempe fornøyd!!:)
Begynte på RMS men byttet etter første time. Tror ikke du skal bekymre deg over fødeavdeling på Ringerike. Veldig bra avdeling med flinke jordmødre og barnepleiere.
Min jordmor tar seg god tid til å høre på meg og forklare meg ting!
Da jeg dette er viktig for meg. All skryt til dem!!