Gå til innhold

****oss over 30**** Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


gry*a

Anbefalte innlegg

Har dere noen formening om hvor lenge hcg er i urinen etter en sa? Hvis det er det dette er....synes det er sp rart med positiv test så lenge før ikm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener på at jeg hadde hcg i systemet et par uker eller tre etter sa'en, men husker ikke eksakt hvor lenge! Krysser fingrene og håper på at det ikke er noe galt og at blødningen stopper og alt viser seg å være bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har mistet i uke 6 har HCGen vært ute av urinen etter kun få dager. Har endel vondt i ryggen da, men det kan være forskjell fra person til person.

Har hørt mange solskinnshistorier også, så jeg krysser enda fingrene for deg..:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, vemodig, lykke og alt på en gang :P Jeg blir jo nervøs på dine vegne tussemor :) Håper det beste for dere!

 

Her har jeg enda ikke tatt kontakt med noen... og er fryktelig utålmodig når det kommer til symptomer... vil ha mange Nå!!!

 

uke 5+3 nå (hahaha, latterlig kort til å ha så mye forventninger :P ) Hverdagslivet går som vanlig, jobber og dirigerer og har mine søte små og ta vare på, og innimellom er jeg deppa og redd for å oppleve det samme som sist :(

 

Måtte bare skrive litt, blir en stund mellom hver gang...

 

Lykke til tussemor og Rime, og dere andre. :) Er ded forresten noen som hører noe fra "sågla"? er veeeeeldig lenge siden hun har gitt lyd fra seg... Håper hun har det bra.

 

Ha en fin uke alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så ondt på v side av ryggen og litt i magen...blør greit nå, så følelsene er i ett evig kaos og virrvarr...tror d blir lege i morgen om dette ikke gir seg...har dog klart meg uten smertestillende hittil i dag...er bare så jævli forvirra nå. Kjennes ut som om magen har økt 10 cm i diameter...sukk...unnskyld at det blir mye meg og mitt nå, men tror dere har forståelse for kaoset mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at smertene flytter litt på seg, men har stort sett holdt seg på v side store deler av dagen...måtte få gubben til å ta en test bare for å sjekke at de virker...er jo helt uforståelig at jeg har 2 postive tester, når jeg strengt tatt ikke hadde tenkt å teste før 6 april...så, tusen takk tigerlise ;)

 

Nå skal jeg lese meg opp på nyrebekken betennelse å se om det kan være no der, selv om det vel ganske sikkert er en abort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en tur til legen tussemor, om ikke annet så for å avkrefte ex.u. Håper alt er som det skal og at smertene gir seg snart. Stooor tiger-kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer!! Rygg smertene er foreløpig borte. Litt øm nederst i magen, også blør jeg jo fremdeles da....spørsmålet mitt nå er hvorvidt det er lurt å gå på jobb el ikke. Har lest at ganske mange er sykemeldt første uka e en sa...jeg er jo egentlig ikke så veldig trist, bare veldig glad for at vi faktisk har klart å bli gravid :P og dette "svangerskapet" er/ var jo så tidlig at jeg ikke hadde merket det før nå....tusen takk for klemmene....de gjør kjempe godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor - det høres ut som en mulig kjemisk/tidlig sa. Har hatt det noen ganger, og aldri vært hjemme fra jobb (har ikke hatt vondt, og ikke mer en litt trist, da) - du finner selv ut hva som er rett for deg. Jeg tenker sånn at når det går galt så tidlig, så er det en grunn til det - og kroppen rydder opp av seg selv.

 

Hvis du har smerter, eller du blør mye lengre enn normalt, ville jeg ringt legen.

 

OG: Jeg ville investert i to CB digital med ukeindikator. Ta en test i dag - og en test om ei uke, så vet du om HCGen stiger eller synker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med najaden! Det er jo trist, men som du sier kanskje bedre det skjer med en gang hvis det ikke skal bli noe, så slipper det liksom å sige inn skikkelig at man er gravid for så å miste! Klem igjen fra meg og håper alt står bra til, til tross for det som har hendt!

 

Jeg har et spørsmål til dere som jeg håper dere kan hjelpe meg med, nesten flaut å spørre for jeg burde skjønne det selv, men har lest meg ihjel på det her, rødme, rødme! Vi skal jo til utredning no 16 april og sambo skal levere sædprøve, dette er sef når neste eggløsning er ventet, og på brevet fra sjukhuset står det: Det bør være minst 2 og ikke mer enn 5 dager siden siste sædavgang.

Hehe, av en eller annen grunn klare jeg ikke tolke dette, og føler meg ekstremt dum, men kan vi ha sex fram til vi skal på sjukhuset, eller må vi unngå det de 2 siste dagene før vi skal dit?

Håper dokker skjønne det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med najaden! Det er jo trist, men som du sier kanskje bedre det skjer med en gang hvis det ikke skal bli noe, så slipper det liksom å sige inn skikkelig at man er gravid for så å miste! Klem igjen fra meg og håper alt står bra til, til tross for det som har hendt!

 

Jeg har et spørsmål til dere som jeg håper dere kan hjelpe meg med, nesten flaut å spørre for jeg burde skjønne det selv, men har lest meg ihjel på det her, rødme, rødme! Vi skal jo til utredning no 16 april og sambo skal levere sædprøve, dette er sef når neste eggløsning er ventet, og på brevet fra sjukhuset står det: Det bør være minst 2 og ikke mer enn 5 dager siden siste sædavgang.

Hehe, av en eller annen grunn klare jeg ikke tolke dette, og føler meg ekstremt dum, men kan vi ha sex fram til vi skal på sjukhuset, eller må vi unngå det de 2 siste dagene før vi skal dit?

Håper dokker skjønne det! :)

Jeg tolker det som du :) Ikke sex minimum 2, max 5 dager før dere skal inn ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rime: Jeg oppfatter det slik at det bare er å kose seg glugg til dere skal på sykehuset...Slik jeg oppfatter det...han må værtfall ha sædavgang senest 5 dager før dere skal dit ;-)

 

Jeg synes også det er greit at en SA kommer tidlig når den først skal inntreffe, men jeg må innrømme at når man har jobbet så hardt og så lenge (2 år) for denne berømmelige graviditeten, så er det ett ganske hardt slag i trynet. For min del var det først en stor overraskelse at jeg begynte å blø så tidlig (i forhold til forrige mens), for så å finne ut at jeg var gravid, for så igjen å skjønne at dette faktisk er en SA...det ble litt mye på en gang, (for min del) for først nå begynner det å gå opp for meg at vi må vente enda lengre på dette etterlengtede nurket ( og nei, det er ikke mer trist for meg enn noen annen, men jeg velger å være litt egoist akkurat disse dagene for å ta sorgen med meg videre på ett fornuftig vis ( og det er lite rom for sorgen hjemme, derfor går det desverre ut over dere her...sorry!!!!!)MEN nå skal jeg bruke helgen til å sørge og forbanne disse helvettes blødningene (les: jeg har tatt på meg bleie på jobb for å slippe noe søl :-P ser ut som ei kalvbeint ku når jeg beveger meg...hohohoho)og når mandagen kommer, arbeidshelga er over og påskeferien starter, DA, skal blødninger få være blødninger, SA få være SA, og sorgen skal få være der, men jeg skal nyte ungene og gjøre alt jeg kan for at vi skal ha det deilig og godt i påskeferien, også skal vi bruke tiden til å glede oss tilblødningene stopper og vi kan gå i gang med fertilitetsmonitoren og prøvinga igjen....Jeg tror at det aller meste skjer for en grunn...dette også,

 

Ha en god kveld mine kjære damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikke klokere! Hehe!

 

Åhhh Tussemor, jeg håper virkelig ikke du tok ille opp det jeg skrev, det var ikke sånn jeg mente det! :( Klart sorgen er like stor uansett, jeg mente bare at man slipper å gå lenge å vite at man er gravid før man eventuelt mister, nei huff no virket det også merkelig skrevet, så no slutter jeg! Jeg synes det er veldig, veldig trist at du mistet, og jeg vet selv hvor ergelig det er etter å ha prøvd så lenge, sambo og jeg har jo holdt på i 2 1/2 år med en ma og en sa, og vi har ikke barn fra før, så jeg vet, jeg vet! Og sorgen kommer uansett om man har vist det i 2 min eller i 10 uker eller annet. Sa er sa uansett, og det gjør vondt! God god trøsteklem, og så håper jeg du nå blir fort gravid igjen. Dem sier jo at man er mer fruktbar etter å ha mistet! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære gode Rime, tok det ikke så ille opp, men har litt dårlig samvittighet for at jeg har pøst ut alt her også er jeg litt unormalt skjør akkurat nå...Det er mye rundt denne greia her jeg ikke forstår...snakket med legen på avd her i stad som også klødde seg i hodet over en del ting...Sorgen min kom ikke skikkelig før i går/dag (bitte litt døgnvill) men jeg er jo litt glad også siden vi ENDELIG har klart å bli gravid da...Jeg håper skikkelig, skikkelig mye at vi kan gå over målstreken samtidig snart!!!!!!! Jeg er jo ganske heldig siden jeg har 2 nydelige rakker unger fra før, men det er rart det, hvor lite det hjelper når man ønsker seg flere...(utakknemlig kjerring er jeg, men, men...knis)Er vel bare å pule på når jeg får bukt med denne fobannede blodkrana ;-)

 

God, varm klem tibake til deg (også satser vi på positiv test hos deg på bursdagen din!!!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en stor klem til deg, tussemor!! Lov å være lei seg, og vi tåler å høre litt av hvert - er bare å tømme seg :)

 

Rime, dere bør nok unngå sex de 2 siste dagene før prøven skal leveres. Har han mulighet til å levere i forkant av timen? Må jo ikke skje samme dag, om dere ikke bor langt unna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

{{{klem}}} tusseemor!

Du har rett å være lei deg - og du trenger ikke å unnskylde at du "tar det ut over oss" - det er det da rom for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode ord damer!!!!!

 

I dag forlot knøttelite mammas mage..h*n var større enn jeg hadde forventet, så jeg må nok ha vært betraktelig mye lengre på vei enn hva jeg trodde...merkelige greier...Nå har også jeg ett lite hjerte i himmelen <3 Det er rart og vemodig og tenke på, samtidig godt å vite at h*n kunne gi slipp før det ble for voldsomt!!!!!! Største gullet mitt ligger i dag hjemme full av feber og det har nesten vært litt godt, han har ligget tett inntil mamman sin og kost og sovet med meg hele dagen!!!!!! Minste gullet har vært en deilig, blid kose klump han også, og dette har vært kjempe godt!!!!!!!! Nå er jeg på jobb igjen, og det gjorde skikkelig godt å få en sterk positiv tilbakemelding fra en svært alvorlig pas. Gjør dere klar for "tussemor skryter av seg selv": Sitat min pasient: "Du er den beste nattevakta og jeg er kjempe trygg når du er her!!!!!!" Jeg skal leve godt på den en stund...knis!!!!!

Dette var dagens oppsumering, nå bretter jeg armene opp og løfter blikket (håper jeg).

 

Igjen, tusen takk for all støtten. God varm klem til dere alle!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tussemor. Så gikk det slik med deg også... Vet bare så altfor godt hvordan det er, men du er sterk og kommer deg videre. Sender enda en klem til verdens beste nattevakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise: Da er det ikke for sent med en heiagjen kveld med rødvin, sjokolade og ostepopp i store mengder!!!!!!! Tror faktisk ikke det er mange timene i bil mellom oss ;) Verdens beste nattevakt tar i mot klemmer som bare det og nyter dem i store drag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å komme inn hit i dag før no. Var i tromsø og tok noen prøver på sjukhuset til vi skal på utredning den 16, og det tar jo to timer og kjøre hver vei, pluss shopping, og innkjøp av drømme kjøkkenbord som skal i huset, osv, osv, hjem sent og så lage middag til sambo som kom fra havet, phu, og akkurat ferdig med å sette opp det nye bordet og fikk endelig satt meg i sofakroken! :) trøtt men måtte inn for å se hvordan det går med kjære Tussemor! Veldig synd at du også måtte oppleve dette, men som tigerlise sa, så er du sterk nok til å komme deg ovenpå og klar for ny innsats snart :) og som du selv sa, så har du nå fått bekreftet at du ennå kan bli gravid! Kos deg masse med de du har og så håper jeg det kommer en til etterhvert! Og du, klage til oss må du bare gjøre, det er jo det som er så fint her, at man kan lufte både sorger og gleder, det er jo derfor vi er her for hverandre!! :) stor, stor klem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for gode klemmer og gode ord og for stor raushet!!!!!! Grav test begynner å bli svakere, jeg blør minimalt og føler at ting begynner å normalisere seg, selv om hodet ikke hele tiden er helt med og enig :P Kjenner at jeg er klar for hverdagen igjen, forsøke å redde det som er igjen av ekteskapet, nyte dager med ungene og også å prøve igjen. Tiltross for alt sammen har jeg jo så inderlig lyst på en baby til!!!!!! Det har gubben også...paradoksalt nok :P

 

Jeg har nå sagt ja til å bake bryllupskake til min brors bryllup...har bare tatt pitte litte granne vann over hodet :P men det skal bli spennende. Godt å kunne ha forskjellige ting å fokusere på framover, ikke bare babylaging og negative ting...Gleder meg til å reise nordover å kose meg sammen med alle der oppe!!!!!!!!

 

Hvordan går det med alle dere andre????

 

Håper alt er vel, at graviditets symptomer og voksende mager er framtredene hos de fleste!!!!!

 

God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har det fint tussemor på tross av alt. Ja gled deg til å dra nordover, her hvor jeg bor er det et fint lag med pulversnø og sooool, kjempedeilig. Dagene er deilige og no føler jeg at det vil bli et kjempebra år! :) selv om alle rundt meg blir gravid og jeg og sambo ikke får det til, men jeg håper virkelig det også vil snu! :)

Jeg venter ikm den 5 april, som også er bursdagen min, men tror ikke jeg får graviditet i bursdagsgave, hehe! Har ingen symtomer annet enn noen få mens murringer, men føler ikke at det har klaffet, men tar det ganske med ro for det, vi skal jo begynne utredningen den 16, så det blir spennende! :) kan hende ikm er 6 april også, vet ikke heilt. :) tok en test i morrest, hahaha, klarte ikke lavær, men den var hvit, lot den ligge, og en 1/2 time senere var der så klart en svak strek, hahaha, men vet jo at den ikke teller! Nei, mine søte jenter, dokker får ha en strålandes påskeferie og kose dokker masse, det skal i hvert fall jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske, kjæreste, godeste damer!!! Nå pyntes og koses d!! M rødt i glasset og e stoffer i skåla ;-) og med babysjuka godt ankret i hjerterota tar jeg en solid Påskeferie med mine :-) Håper dere alle sammen får en deilig påske med myyyyye kos. God varm tussemor klem....ps Rime, heier som en gal...jeg har mang en gang testet som deg, men ALDRI fått svak strek e 30 min ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp Hipp hurra for rime!! Håper du sitter med positiv test ;) håper du får en super duper bursdag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...