Gå til innhold

hva kan jeg ha til sort skjørt (lårkort) på julebord?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er absolutt ingen moteløve og har nada peiling på hva som er kult og ikke kult om dagen ;-)

Har kjøpt et helt vanlig sort lårkort skjørt og trenger en litt stilig topp til som også kan skjule en god del mage ;-p

Noen som har tips?

 

Og, kan jeg gå med sorte støvletter med høy hel til? De går opp til rett under kneet.

Og bør jeg ha tykk sort strømpebukse da eller noe annet?

 

Noen som kan hjelpe en forvirra liten sjel i moteverdenen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at invitasjonen til julebordet sa "ut på byen fint" som kleskode ;-)

Så da ga jeg opp jakten etter en kjole som kan passe denna kroppen min....Måtte blitt en type burka i så fall hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på lårkorte skjørt, hadde jeg kjørt tjukk strømpebukse for å unngå "tramp-stamp stilen". :P

 

Og desto mer skjørtet avdekker, desto mer skal toppen dekke, hvis du skjønner? Fort gjort å vise litt for mye, så ser man ut som man er 14 og tror man er fin...også ser man bare billig og lettlurt ut :-|

 

Men ja.. Tjukk strømtebukse og støvletter. Og fin topp, gjerne med litt bling.

 

...og der var jeg tom på motekontoen min! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk plutselig et bilde inni hodet nå!

en litt mørk lilla topp med "bling" paljetter eller noe.. og den toppen skal være litt løstsittende..

og jeg er enig i at det er finest med litt tykk strømpebukse for å ikke bli "over sexy"

skal se om jeg kan finne noe bilder av en sånn topp jeg ser for meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen moteekspert, men jeg tenker som følger:

Til kort skjørt burde du ha en topp som ikke er for vulgær - altså ikke så dyp utringning, eller spaghettitynne stropper. Dersom skjørtet går til rett over knærne, og ikke er helt mini, så kan du ha en topp som er utringet - med t-skjorteermer, eller lenger. Eller en topp som viser skuldrene, men ikke kløft.

 

Dersom du bruker tykk ugjennomsiktig strømpebukse, kan du ha en mer utfordrende topp, enn ellers. Ville nok ikke hatt svart tykk strømpebukse, for da forsvinner jo støvlettene og skjørtet. Hva med tynn svart, som er litt gjennomsiktig? Er litt mer pynta til julebord..

 

Når det gjelder toppen, så er det fint med litt blanke stoffer, eller noe glitterstæsj på. En som skiller seg litt ut fra resten av antrekket som er ganske nøytralt.

F eks:

http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_720672_F_1.jpg

 

Mitt råd er å ikke vise lår, skuldre og kløft samtidig:) Det hører hjemme på sommeren, og blir vulgært på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...