Gå til innhold

Når er det greit å la barna møte en ny kjæreste?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så i tvil om dette. Forholdet er ganske nytt. Har tenkt tanken at vi trenger jo ikke å være kjærester foran barna men allikevel syns jeg det er så vanskelig å vite.

 

Han har ingen problemer med at jeg har barn og har møtt minstemann som er 1 år og det tok han veldig sporty. Det plager han ikke. Det virker som det kun er jeg som har problemer med at jeg har barn når det kommer til dette.

 

Syns det er så vanskelig.. Blir sånn. Tenk om det ikke varer. Tenk om eldstemann sier det til faren sin som ikke er ferdig med meg, tenk om eldstemann blir sjalu osv..

 

Vanskelig.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør vente i ca 6 mnd før du introduserer ham som ny kjærste. Før det kan dere godt møtes med barna noen ganger hvis dere greier å oppføre dere som venner, ikke leie, kysse forsvinne i hverandres blikk eller liknende.

 

I praksis klarer ikke så mange å vente så lenge, men for barnas del synes jeg dere burde det. Kjærster som kommer og går opptil flere ganger i året er ikke noe særlig å vokse opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Svaret på dette er enkelt: Når du selv synes det passer. ;)

 

 

Det er greit at man ihvertfall venter til man vet at man skal være i et forhold.

At intensjonen om noe langsitkig er tilstede, hos begge parter!

 

Det er vel også et poeng hvor lenge det er siden du ble singel. Siden din yngste er såpass liten, antar jeg det ikke er så lenge siden?

Da er det sikkert ekstra lurt å være litt varsom når man introduserer en ny partner, slik at man ihvertfall venter med å vise kyss og andre kjærestefakter.

Hvilket feks betyr at han ikke overnatter i starten.

 

 

Finn på noe sammen med barna! :)

Slik at de kan bli kjent med han, på en naturlig måte.

 

 

Gratulerer med ny kjærste, forresten! :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny kjæreste sier jeg også :)

Her i huset har man ikke noe valg, da jeg har barna 100% med ingen avlastning. Treffer jeg en ny mann etter 2 år som singel, så må han nesten bli kjent med barna ganske kjapt, og samme med overnatting. Jeg tror ikke noen menn greier å vente på kos og sex i 1 år på grunn av en "regel". Men så er jeg også påpasselig med at jeg ikke inviterer hjem noen der jeg er sikker på at det ikke blir noe seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ventet med det til jeg var sikker på forholdet og visste at det var seriøst :-)

denne tiden kan jo veriere for alle, men hos meg tok det ikke lang tid, det tok derimot litt lengre tid før han overnattet, og før datteren min så at vi var kjærester....

kjenn etter selv hva som føles naturlig for deg:-) gratulerer!

nå idag, 2 år etterpå, og flyttet til hans hjemby angrer jeg ikke et sekund :)

det går nok bra skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar :-)

 

Er litt under året siden jeg ble singel, forholdet har vært dødt siden jeg var gravid.

 

Det som er er at jeg tror nok kjæresten min vil satse alt og mer til her men jeg er mer nøktern pga barna. De gjør at jeg er veldig i tvil. Han er en utrolig ålreit fyr og snill etc men jeg er så usikker.. Arg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er det du er usikker på da ? du kan jo presentere han som en venn for barna , og bare ta det forsiktig derfra? og heller fortelle dem senere når du er mer sikker på forholdet deres og hvilken retning det tar :)

sjønner godt hvordna du tenker, for jeg tenkte slik selv, men her ble det full klaff norkså fort... og jeg ble like sikker og.. bare mer og mer for hver dag, men hvis du er usikker så synes jeg du skal forholdet "gro seg til litt" .. for din egen og barnas skyld .. i mellomtiden , kos deg med ny kjæreste!! :-) håper det er drømekaren du har, høres ut som en god kar iallefall, de finnes alikevel hehe, det har jeg oppdaget, men tok litt tid å innse det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...