Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

Å så leit, me5. Men skjønner hva du mener, jeg har også bestemt meg for å ikke teste for tidlig bare fordi jeg ikke ønsker å bli skuffet igjen. Så får jeg krysse fingrene for at jeg klarer å holde litt igjen. Impulskontroll er ikke min sterkeste side =)

 

Håper det går bra med deg/dere.

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

god kveld!!!

positiv el test i dag:)!!!!!!!

spotter enda da men...det er vell bare å prøve:)

vi har vertfall prøvd hihi

kan en ha el sjølv om en spotter?

klam

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her inne nå - jeg hadde en MA med utskrapning 22.des. Venter på mens nå... Venter, venter, venter...

Utålmodig!!!

Lenke til kommentar

Jeg hadde el et sted mellom 11-13 (positiv test den 11) og jeg føler meg kjempegravid, håper men man vet aldri. Kan være jeg har spist noe som gjør meg så oppblåst, og det kan være syklusen som er for kort nå etter MA som gjør at PMS er så enormt sterk selv om det er halvannen uke til IKM - men jeg vet ikke når IKM er heller. Fikk mensen 1 januar, testet positivt 11 og hvis jeg fikk el den 13 som jeg hadde kjempevondter i eggstokken så skal jeg ha IKM etter 14 dager, ca 27 januar, og det kan stemme, og da er det tidlig PMS, men hvis det ikke er det og syklusen min er ute å kjøre så kan jeg få TR når som helst - og da er det kanskje rett tid. Uansett, jeg så føler jeg det på meg, sa det til sambo i går, at jeg nesten var 100 prosent sikker på at jeg var gravid, får håpe jeg fortsatt føler det om halvannen uke når jeg kan teste. Uansett mye som kan skje nå frem til IKM så må bare vente å se.. om det sitter. håper.

Lenke til kommentar

ENDELIG! :D Mensen dukket opp idag ! :) hehe! Er faktisk litt glad - fordi denne syklusen bare har vært på 30 dager, mens de to forrige var på 6 uker og 7 uker ! Så nå ser det ut som om jeg er inne i en noe lunde normal syklus igjen :)

Tenker å teste etter EL denne perioden :-D Gleder meg !

Lenke til kommentar

Hei hei.

Første gang jeg er her på dette forumet. Hadde en SA i går og jeg lurer på så mye. Var vel mellom 6 og 7 uker på vei.

Hvor lenge blør man etterpå?

Tar det lang tid før mens kommer?

 

Lenke til kommentar

Annonse

Heisann!

Veldig trist å høre at du har mistet :( er en helt forferdelig følelse, som også mange andre kan skrive under på.. man sitter igjen med mange spørsmål - og du har sikkert lest litt på nettet der du finner hundre ulike svar! Veldig frustrerende å ikke helt vite hva som skjer med kroppen, hvor lenge det skal foregå + +

Er veldig individuelt hvor lenge man blør og hvor lang tid det tar før mens kommer tilbake - jeg hadde en MA i september, da tok det 2 uker før jeg sluttet å blø, og 6 uker før jeg fikk tilbake menstruasjon.

 

Det beste er å ta tiden til hjelp, selvom det gjerne høres håpløst ut nå, men tolmodigheten vil være din beste (og værste når ventetiden kan være veldig lang!!) venn i lengden..

 

Noen er heldige der kroppen stabiliserer seg etter kort tid, mens for andre vil det ta lengre tid før kroppen kommer inn i en normal syklus og er klar for nye prøveperioder.

 

Ønsker deg masse lykke til fremover!

Klem fra meg :)

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Jeg har snakket med min mor om dette nå og hun kunne da fortelle at hun hadde 2 SA. En før hun fikk min bror og en før fikk meg. Og det var litt rart å tenke på at hvis de graviditetene hadde gått bra så hadde ikke jeg og min bror vært oss......liksom. Er ikke alt man skal forstå.

 

Vi har jo prøvd en stund på å bli gravid og nå vet vi vertfall at vi kan.

 

Lykke til og mange klemmer :)

Lenke til kommentar

Hei hei

I dag testet jeg positivt, svak strek tre dager før ikm. Vet jeg sa jeg ikke skulle teste før etter ikm men klarte selvsagt ikke la være. Jeg har kjent det på meg så det kom ikke som en overraskelse. Nå må jeg bare stålsette meg på at tr kan komme likevel og så håpe at denne gangen holder det helt til mål.

 

Første pp etter MA =)

Lenke til kommentar

Åå så kjekt,gratulerer så mye:)eg må nok vente litt m testing ikm på søndag!!tenk om vi e like heldige... Kossen føle du d på deg?ka symtom har du?

Lenke til kommentar

=) jeg fiser, jeg er som en gassballong og har vært det i snart to uker, uholdbart, har aldri vært borti noe lignende, og så er jeg øm i livmor og korsrygg og veldig hormonell. Blir kjemperasende på mannen bare jeg ser han, alt han gjør er feil, og sånn var det forrige gang også. Ikke akkurat sjarmerende symptom men nok til at jeg forsto at noe var på gang.

Lenke til kommentar

Hehe så vittig:)gratulerer så mye vertfall!! Eg har beg.å spotte/blø eg da så d er nok ingen spire hos meg..hm mens ei uke etter el virker jo altfor tidlig..ekje sikkert at kroppen e komt helt i gang alikavell... Skal på sykehuset neste uke så får høre litt m ka di mena om d...begynner jo å lure på om d er noe galt m hormon nivå eller noe... Hm...

Lenke til kommentar

Annonse

heisann dere.....

Flux grattis så masse med den gledelige nyheten!!!!!!!!! Nå kan du bare kose deg og se fremover..... gleder mweg masse på sine vegner....

 

her er vi i prøving så håpet er jo her...:-)

 

kose dere...

Lenke til kommentar

Æsj, jeg begynte å blø i dag, har IKM på fredag, visste jeg skulle latt være å teste så tidlig. En svakt positiv test som vekket håpet. Men jeg var som sagt hundre prosent sikker at jeg var gravid - så resultatet var som ventet. Men gleden satt i i to timer før jeg ble livende redd og så sur på meg selv for at jeg hadde testet for tidlig og tenkte på alle de 75% av alle befruktede egg som går til grunne før ventet mens. Nå ser det ut til at det bare var en kjemisk. Kjedelig. Men klarer ikke bli annet enn litt skuffet. Se fremover - prøve på novemberbaby i stedet. Sånn som skjer og jeg har jo bare meg selv å takke for at jeg ikke klarte la være å teste til etter IKM

Lenke til kommentar

kjære flux...dette va kjedelig..:(du skal se at d går bra neste mnd:)det håper vertfall eg for vår del og:) da skal du sjå at "livmødrene"knis.. er veldig klar for å ta i mot et egg:)

og la oss håpe at di to ukene etter el går kjempe fort neste gang sånn at en plutselig er over ikm og ingen tante besøk og vips en positiv test:)d hadde vert deilig..

har spotta siden tirsdag så no berre venter eg på at tanta skal komme for fullt sånn at d går an se fra mot el..

klem fra meg

Lenke til kommentar

heisann...flux: det var det samme som hendte med meg... jeg fikk også glede meg en uke med tanken på at det var en spire på gang men på dagen 14 dager etter positiv el kom tanta ;-( men jeg trøstet meg med at kroppen trenger jo tid å bygge opp slimhinnene og om det ikke skulle klore seg fast nok var det bedre å få det bekreftet tidlig....

 

hvor lenge siden di abort??? jeg hadde utskaraping den 9-10 niv tru eg det va.... glemmer fort men har iallefall hatt 2 mens.... så muligens er det lurt å vente litt.... og jeg har også sagt at denne ganga skal jeg ikke teste tidlig!!!!!!!!! Men det er lett å si før el men nå etter el er jeg jo kjempe nyskjerrig!!!!!

 

fortsatt god helg jenter

Lenke til kommentar

Er ganske bittert / begynner nesten tro det har rabla litt for meg, men men. La det bare bli som sambo sier, at vi kommer til aa faa den babyen til slutt..Er bare veldig kjedelig at det skal vaere saa vanskelig

Lenke til kommentar

*flux* : veldig leit at du bare fikk en kortvarig glede med den positive testen :( Så mange tanker å planer man klarer å lage bare den første tiden i graviditeten og ved en positiv test! :/

Håper vi alle kommer til å få den etterlengtede positive testen - og et vellykket svangerskap denne gangen :) Satser på det ikke blir altfor lenge til :)

 

Er kjekt å kunne følge med dere andre i samme situasjon også :) Gleder meg til vi får positive tester hele gjengen :D

Lenke til kommentar

Hei igjen, lenge siden jeg har vært inne her nå. Har hatt en liten pause fra alt..

 

Ikke skjedd noe mer, har hatt en påvist EL, men tror ikke det ble noe av den mnd. Venter mens om en uke nå, og er ganske sikker på at tr kommer.

 

Men har kommet til den komklusjonen at jeg ikke kan drive å teste etter EL og etter graviditet, for jeg blir sprø av det. Og mannen min synes nok ikke det er så sjarmerende med sprø kone ;) Så vi skal bare leve som før og se hva som skjer. Vi klarte jo å bli gravide sist uten å måle noe som helst :)

 

Synd å høre at det ikke ble noe flux! Men tror nok du har rett i at det ikke er lurt å teste før ikm. Jeg skal ikke teste med mindre jeg går en uke over tida eller mer...

 

Fortsatt lykke til alle sammen, håper det blir mange tydelige streker rundt omkring snart!! :) Ha en fin uke!

Lenke til kommentar

Hei hei

Jeg er nå igang med pp 2 etter MA. Denne gangen håper jeg at vi treffer el for det er så mye som skjer og vi skal begge reise bort og sånn så forhåpentligvis treffer vi men så håper jeg at jeg blir så opptatt at jeg ikke rekker tenke mer på dette før jeg eventuelt får tr eller positiv test.. ha ha my ass. Men skal i alle fall prøve.

 

Me5: Det var ganske grusomt, i et kort øyeblikk hadde jeg bestilt både det ene og det andre på nett - fikk en pakke babyting i går, for en ironi, men jeg har bestemt meg for at det skal gå til slutt så nå skammer jeg meg ikke over det engang. Viste det til mannen som sa det hadde rabla for meg som hadde shoppet så tidlig, men som sagt så må det jo skje engang og da har jeg jo allerede noen ting. (Ja jeg føler meg virkelig litt gal fra tid til annen)

 

Tone: Jeg håper virkelig det skjer denne gangen. Men kjenner meg også veldig igjen i det du sier, tror ikke det er helt sunt for mentalhygienen å tenke og stresse for mye. Jeg tester etter el, jeg prøvde veldig lenge før jeg ble gravid og det var ikke før etter vi begynte å teste at det satt, så jeg kan ikke kutte ut det. Men ellers så skal jeg ikke kjøpe billigtester. Har en cb digital liggende og jeg skal holde meg til den.

 

Tenker på dere, selv om jeg strengt tatt ikke vet hvem dere er og ønsker dere alt det beste. Ha en fortsatt fin uke.

 

<3 flux

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En stund siden noen har skrevet her inne nå.. Har ikke vært her inne selv på en stund, kjente jeg trengte en pause..

Men nå ville jeg gjerne gi dere en liten oppdatering :) Fikk positiv test idag; GRAVID 1 -2 stod det, så er vel 3 - 4 uker på vei :/ Klarer ikke helt å tro på det ennå, kjenner ingen symptomer, og klarer ikke å glede meg helt ennå.

Har bestemt oss for å ikke fortelle det til venner og familie før det har gått 12 uker - LENGE TIL !! Så derfor det er litt kjekt å fortelle til dere - så kan jeg hvertfall si det til noen :)

 

Ønsker dere all hell og lykke med prøving - kommer nok til å følge med dere videre også :)

Lenke til kommentar

heisann....

 

Maaaassssssse grattis til issi88... det er deiligt å kunne fortelle det til noen.... så det var kjekt at du deler det med oss......

 

Det ser vel ut til at vi alle sammen "gamle" er litt nede for telling i forrhold til aktivitet her inne;-)...... Jeg føler jeg trenger å kunne tenke på litt andre ting.... men jeg har nå hatt min andre måned med positiv test og etter 1-2 uker ja da er mensen komt....;-( jeg merker at det tærer litt men på en annen måte er det jo utrolig hvordan man distanserer seg..... denne siste gangen merket jeg at jeg sliter med å få det inn at testen faktisk var positiv ......

 

Etter sojm jeg selv tror menre jeg ar den første var en kjemisk mens den andre gangen en spontanabort fordi.... da ble graviditetstestene sterkere ... men den andre gagen bare svak positiv hele tiden.....

 

og så lever jeg i den troen at mine slimhinner ikke er tykke nok til å la spiren klore seg fast nok........ så vi er vel enda mede godt mot ;-)

 

tonebabe:.... jeg er jo enig ang den testinga kan bli litt mye men jeg merker at syklusen er ikke helt iorden..... og da er det litt ok å få litt mer sikker status på hvordan man ligger ann..... kanskje er vi heldige å få full klaff samtidig..... og satser stort på nov spire ellers snakker vi julaften for min del om det er desember;-)

 

God lørdag jenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...