Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hei damer - hvordan går det - hva er status?

• Logg inn for å svare
241 svar til dette emnet

#41 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 01 desember 2010 - 20:14

Ja, skjønner deg godt. Jeg også tenker på det ofte. Har ikke fått mensen ennå etter utskraping, er 3 uker siden i dag, men da hadde jeg jo gått allerede 3 uker etter cytoteckur, så det er 6 uker siden selve aborten, og nå gidder jeg ikke vente lenger! ;) Har slutta og blø - så da er det full pupp! ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 isi88

isi88

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2010 - 00:46

Ingen positiv test i helgen - 5 uker siden forrige mens :/ Forferdelig lang ventetid når syklusen er helt uregelmessig! Nå håper jeg bare tr dukker opp igjen, så får jeg heller være mer effektiv med el tester i neste pp! :/

#43 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 06 desember 2010 - 21:41

Kan jo hende likevel!;) Jeg måtte vente en stund før jeg fikk positiv test sist... Hvis ikke; bedre lykke neste gang! :) Krysser fingra og håper sterkt for deg! Sender "befruktende" tanker... hehe Jeg har ikke fått TR i det hele tatt etter MA 19/10. Har ikke testa med EL (dvs har tatt en forrige helg, den var negativ, og jeg ble så sur så jeg gadd ikke teste mer med det, hehe). Aner ikke hvor jeg er i syklus, litt frustrerende det også, men... Har akkurat starta opp prøvinga igjen. Kjenner en kriblende god følelse av forventning og spenning. Håper det ikke tar for lang tid! Har bestemt meg for å ikke teste noe før jul;) Så får vi se om TR kommer eller ikke. Hvis jeg klarer å vente uten å teste da... ;)

#44 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2010 - 00:15

Haha, nesten komisk! Fikk mensen nå! Jau, men da vet jeg hvor jeg er i syklus, og da er det bare å kjøre på frem mot jul ;) egentlig litt godt å gå tilbake mensen ja :)

#45 isi88

isi88

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2010 - 00:36

Hehe! Er litt morsomt når vi blir såå glad for å få tilbake mensen, hehe, men dette er jo et bra tegn, da vet du hvertfall når du kan begynne å teste etter EL og ikm :D :D - Kjenner igjen det med å bli sur når man bare tester negativt på alle testene!! :P Er så utrolig utolmodig nå! Alt jeg ønsker er en STABIL syklus, det blir mitt juleønske i år tror jeg :P Over 5 uker siden forrige mens, og kun en negativ test! Er så mye venting, blir helt sprø :( hehe! Håper du får ny spire i julegave, TONEbabe :) :)

#46 missm78

missm78

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2010 - 11:21

Skjønner godt hva du mener, fikk tilbake mensen forrige uke, og ble kjempeglad. Har vært litt frustrert over hele greie. Har også testet negativt på graviditetstest denne uka, for første gang siden MA for seks uker siden. Har flere ganger trodd den har vært negativ, men så har det sneket seg inn en svak strek. Håper på et julemirakel nå :)

#47 håp_84

håp_84

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2010 - 12:24

så flott at dere komt inn i syklus igjen!det gleder jeg meg til og men her lar det nok vente på seg... var på kontroll på sjukehuset i går pga fortsatt blødning 3 uker etter utskrapingen og der var det fortsatt noe igjen.... har fått cytotec som jeg no har tatt...så da får vi se om resten kommer ut...så da går det vell vertfall 1 mnd før min mens er tilbake... jeg er så lei...

#48 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2010 - 17:00

Uff da, håp_84! Det var ikke noe moro å lese. Stakkars deg. Det er så slitsomt når det blir så mye styr og tar så lang tid!! Så rart at det var rester igjen etter utskraping, jeg trodde de hadde forholdsvis god oversikt når de "drev på" inni der...? Lykke til med cytotec-kuren da! Tenker på deg! Ikke noe moro det.... Håper du i allefall kommer inn i syklus igjen etter det da. Krysser fingra!! KLEM

#49 me5

me5

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Skrevet 11 desember 2010 - 07:09

heisann damer.... jeg er her enda....;-)... har noen problemer med pcn...men det er forsåvidt like greit!!!! håp_ 84 så ufattelig kjedelig med de restene..... jeg leste en plass at det var veldig inviduelt med disse utskrapingene fordi noen "skraper " så masse at slimhinnene bruker lang tid på å tykknes igjen mens andre tar det de syns er nødvendig slik at en kan bli fortere gravid igjen....men dette er bare noe jeg har lest.... ikke sikkert det stemmer for jeg husker ikke om det bare var her inne eller om hvor jeg leste det.... det var jo mye fremog tilbake med meg også.... men jeg hadde jo 3 x pillekur men utskaping til slutt... men 5 dager etter utskrapingen kom mens hadde enda blødninger etter utskrapingen.... vet det sikkert fordi jeg tester etter el..... om mens kom igjen nå....;-( 2 dager før ikm så jeg føler vel at jeg har komt meg inn i syklus..... hadde håpet på klaff denne måneden men når jeg tenker litt logisk er nok ikke slimhinnene tykknes til så fort og da kan nok ikke egget feste seg så jeg er opptimistisk frem mot jul så får vi kose oss ekstra så håper vi på en koselig nyttårsgave!!!! TONEbabe..... hvordan står det til med deg da???

#50 håp_84

håp_84

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 13 desember 2010 - 10:28

hei alle dere fine damer:) I dag skal jeg på ny kontroll og håper for alt i verden at alle rester er borte så jeg slippe ny utskraping... har et lite håp og om at di kansje ser at el er på gang eller enda bedre mensen:) i dag er det 4 uker siden jeg mistet og begynner å bli ganske klar for å prøve..eller vertfall å "øve" til neste mens:) Ha en fin dag da!! Klem fra meg!!

#51 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 14 desember 2010 - 19:50

Der var du ja, me5. Var så spent på hvordan det gikk med deg. Kjipt at det ikke ble klaff denne mnd, men som du sier er det kanskje ikke så rart, i og med kort tid etter og tynn slimhinne osv... Jeg fikk mensen mandag 06. des, så er på syklusdag 9 nå! :) Hadde litt rar mens-periode denne gangen, men det er kanskje vanlig at det er litt utenom det vanlige når det er første mens etter baluba'en... Håper på positiv eggløsningstest hvert øyeblikk, og håper på klaff og positiv gravi-test i romjula :) HÅPER HÅPER HÅPER!!! håp_84, åssen gikk kontrollen? Så kjipt at det ble ny kur!! Bra du blir fulgt opp i det minste...

#52 *flux*

*flux*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 192 Innlegg:

Skrevet 14 desember 2010 - 20:46

Jeg henger meg på her, jeg går og venter på mensen, men må vel vente lenge er bare to uker siden utskraping, fire siden MA. Gyn sa at om jeg var heldig så hadde jeg fått mensen til jeg skal på ny kontroll i begynnelsen av januar. Er jo lov å håpe, så kan vi begynne å prøve igjen i januar. Føler meg klar for det, er ikke akkurat restituert, men blir man noen gang det? tror det er litt som med kjærligheten, etter den første store kjærlighetssorgen kommer man aldri tilbake til den uskyldige og naive troen og forventningen.. eller?

#53 håp_84

håp_84

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 14 desember 2010 - 20:48

hei hei så flott at du er godt i gang igjen og satser på el:) kontrollen gikk heller dårlig..jeg måtte til ny utskraping i dag tidlig.. så da får vi se hvor tid mensen kommer...legen sa at det godt var mulig at det tok kortere tid enn 4 uker og... men no lover di at alt skal vere bra.... men det virker leeeenge til jeg kan bli gravid igjen............ fulgt opp og fulgt opp..det gjeldeer å stå på sitt vertfall:) Håper desemmber går fort..

#54 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 14 desember 2010 - 22:00

håp_84: Æsj, så kjipt! Jeg skjønner ikke at det er mulig jeg!? Skjønner ikke helsevesenet at dette her er ille nok å oppleve? Skal vi i tillegg måtte fly ut og inn på sykehus i evigheter, og kjempe for å bli hørt og tatt på alvor. Jeg skjønner ikke hvordan de kan "slurve" når de tar utskraping, og at de bare gir ut piller og sender oss hjem! GRR! Sorry, ble bare så frustrert på dine vegne, hehe! Håper det virkelig er over nå, og at du får mensen så fort som bare det! :) Føler meg klar for det, er ikke akkurat restituert, men blir man noen gang det? tror det er litt som med kjærligheten, etter den første store kjærlighetssorgen kommer man aldri tilbake til den uskyldige og naive troen og forventningen.. eller? *flux* Synes det hørtes ut som lenge å vente på mensen helt til starten av januar, de sier vel vanligvis 4-6 uker. Men man hører jo så mye forskjellig, at det er ikke lett å vite. Ellers er jeg litt på samme plan som deg i forhold til restiturering... Dette var min første graviditet, jeg var naiv, boblende og godtroende. Jeg tenkte positivt, gledet meg og koste meg... Og nå det føles som jeg er litt "brent" hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror ikke det blir helt det samme når jeg blir gravid igjen. Nå er det testing og timing. Sist var det bare kos, ikke noe press. Det er noe spesielt med den første gangen... Og jeg synes det er utrolig kjipt at DETTE skulle være min første :( Men jeg vil heldigvis fremdeles bli gravid! Og jeg håper den boblende følelsen ligger en plass likevel, og at jeg klarer å finne den :) Lykke til, alle sammen. Jeg håper dette blir en bra jul :)

#55 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 15 desember 2010 - 22:24

Neg. EL i dag :( - Utålmodig...

#56 *flux*

*flux*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 192 Innlegg:

Skrevet 15 desember 2010 - 23:56

Svakt positiv gravitest i dag, tester kanskje negativt til helgen. Er lov å håpe, helt absurd, og totalt motsatt av hva det skulle vært, men så til spørsmålet, hvor lang tid tar det fra man tester negativt til man man kan vente TR? Og Tonebabe - det virker som om vi har det litt på samme viset, var min første også. Heldigvis, som du sier, så kan vi bli gravide igjen. Jeg må bare teste negativt først =)

#57 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 16 desember 2010 - 00:40

Jeg oppdaget MA 19.okt Fikk pillekur 21.okt Hadde utskraping 10.nov Testet negativt 15.nov Fikk mensen 06.des Ting tar tid.... Og jeg har jo tross alt vært heldig i forhold til mange andre her... Håper du tester negativt snart (sprøtt å si men..) ;)

#58 *flux*

*flux*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 192 Innlegg:

Skrevet 16 desember 2010 - 10:44

Jeg fikk påvist min MA den 22. 11 Cytotec 23. 12, 25.12 og 1.12 Utskrapning 2.12 Har testet meg 3 ganger siden MA eller Utskrapning, er jaggu ikke helt sikker, men de har i alle fall blitt gradvis svakere, så håper jeg snart er i normalt gjenge igjen. Egentlig fint å ha et sånn forum, så slipper jeg å mase på mamma og mannen om det, de vil helst at jeg skal gå videre men for meg er det ikke nødvendigvis noe motsetningsforhold mellom det å snakke om det og det å gå videre..

#59 *flux*

*flux*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 192 Innlegg:

Skrevet 03 januar 2011 - 13:43

Jeg har blitt helt tussete, etter å ha fått TR på besøk 1.jan og har tenkt og følt litt på det sitter jeg nå og googler barnevogner, tøybleier og ullklær til det som forhåpentligvis blir en vinterbaby.. Mannen er over seg av begeistring for at vi snart skal inn i en ny prøveperiode ;-) etter en lengre avholdsperiode grunnet kvalme og psykiske lystdempere etter MA. Jeg gleder meg også til prøvingen om enn av litt andre grunner enn han. Tenk, jeg kan snart være gravid igjen.. bare tanken får meg til å bli varm i magen. Burde sikkert roe meg ned litt men syns jeg fortjener litt babysjuke nå på starten av det nye året. Hvordan er ståa med dere andre da?

#60 TONEbabe

TONEbabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 22 Innlegg:

Skrevet 04 januar 2011 - 09:35

Så koselig da, å være glad i gjen, og glede seg over at dere kan prøve igjen. Synes dere skal holde på den tanken jeg :) Håper spira sitter raskt da! :) Uff, jeg er så frem og tilbake... Noen ganger tenker jeg at sjansen for at det ble noe denne mnd er lik null, mens andre ganger tar jeg meg i å tenke på septemberbaby... Har ikke fått mensen ennå. Pleier å være regelmessig (i allefall før MA), og i dag er det akkurat 4 uker siden sist mens. Men g-testen er negativ... Usj!