Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

Der var du ja, me5. Var så spent på hvordan det gikk med deg.

Kjipt at det ikke ble klaff denne mnd, men som du sier er det kanskje ikke så rart, i og med kort tid etter og tynn slimhinne osv...

 

Jeg fikk mensen mandag 06. des, så er på syklusdag 9 nå! :) Hadde litt rar mens-periode denne gangen, men det er kanskje vanlig at det er litt utenom det vanlige når det er første mens etter baluba'en...

 

Håper på positiv eggløsningstest hvert øyeblikk, og håper på klaff og positiv gravi-test i romjula :) HÅPER HÅPER HÅPER!!!

 

håp_84, åssen gikk kontrollen? Så kjipt at det ble ny kur!!

Bra du blir fulgt opp i det minste...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg henger meg på her, jeg går og venter på mensen, men må vel vente lenge er bare to uker siden utskraping, fire siden MA. Gyn sa at om jeg var heldig så hadde jeg fått mensen til jeg skal på ny kontroll i begynnelsen av januar. Er jo lov å håpe, så kan vi begynne å prøve igjen i januar. Føler meg klar for det, er ikke akkurat restituert, men blir man noen gang det? tror det er litt som med kjærligheten, etter den første store kjærlighetssorgen kommer man aldri tilbake til den uskyldige og naive troen og forventningen.. eller?

Lenke til kommentar

hei hei så flott at du er godt i gang igjen og satser på el:)

 

kontrollen gikk heller dårlig..jeg måtte til ny utskraping i dag tidlig..

så da får vi se hvor tid mensen kommer...legen sa at det godt var mulig at det tok kortere tid enn 4 uker og...

men no lover di at alt skal vere bra....

men det virker leeeenge til jeg kan bli gravid igjen............

fulgt opp og fulgt opp..det gjeldeer å stå på sitt vertfall:)

Håper desemmber går fort..

Lenke til kommentar

håp_84:

Æsj, så kjipt! Jeg skjønner ikke at det er mulig jeg!? Skjønner ikke helsevesenet at dette her er ille nok å oppleve? Skal vi i tillegg måtte fly ut og inn på sykehus i evigheter, og kjempe for å bli hørt og tatt på alvor. Jeg skjønner ikke hvordan de kan "slurve" når de tar utskraping, og at de bare gir ut piller og sender oss hjem! GRR!

 

Sorry, ble bare så frustrert på dine vegne, hehe! Håper det virkelig er over nå, og at du får mensen så fort som bare det! :)

 

Føler meg klar for det, er ikke akkurat restituert, men blir man noen gang det? tror det er litt som med kjærligheten, etter den første store kjærlighetssorgen kommer man aldri tilbake til den uskyldige og naive troen og forventningen.. eller?

 

 

*flux*

Synes det hørtes ut som lenge å vente på mensen helt til starten av januar, de sier vel vanligvis 4-6 uker. Men man hører jo så mye forskjellig, at det er ikke lett å vite.

 

Ellers er jeg litt på samme plan som deg i forhold til restiturering... Dette var min første graviditet, jeg var naiv, boblende og godtroende. Jeg tenkte positivt, gledet meg og koste meg... Og nå det føles som jeg er litt "brent" hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror ikke det blir helt det samme når jeg blir gravid igjen. Nå er det testing og timing. Sist var det bare kos, ikke noe press.

Det er noe spesielt med den første gangen... Og jeg synes det er utrolig kjipt at DETTE skulle være min første :(

 

Men jeg vil heldigvis fremdeles bli gravid! Og jeg håper den boblende følelsen ligger en plass likevel, og at jeg klarer å finne den :)

 

Lykke til, alle sammen.

 

Jeg håper dette blir en bra jul :)

Lenke til kommentar

Svakt positiv gravitest i dag, tester kanskje negativt til helgen. Er lov å håpe, helt absurd, og totalt motsatt av hva det skulle vært, men så til spørsmålet, hvor lang tid tar det fra man tester negativt til man man kan vente TR?

 

Og Tonebabe - det virker som om vi har det litt på samme viset, var min første også. Heldigvis, som du sier, så kan vi bli gravide igjen. Jeg må bare teste negativt først =)

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg oppdaget MA 19.okt

Fikk pillekur 21.okt

Hadde utskraping 10.nov

Testet negativt 15.nov

Fikk mensen 06.des

 

Ting tar tid.... Og jeg har jo tross alt vært heldig i forhold til mange andre her...

 

Håper du tester negativt snart (sprøtt å si men..)

 

 

;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk påvist min MA den 22. 11

Cytotec 23. 12, 25.12 og 1.12

Utskrapning 2.12

 

Har testet meg 3 ganger siden MA eller Utskrapning, er jaggu ikke helt sikker, men de har i alle fall blitt gradvis svakere, så håper jeg snart er i normalt gjenge igjen.

 

Egentlig fint å ha et sånn forum, så slipper jeg å mase på mamma og mannen om det, de vil helst at jeg skal gå videre men for meg er det ikke nødvendigvis noe motsetningsforhold mellom det å snakke om det og det å gå videre..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har blitt helt tussete, etter å ha fått TR på besøk 1.jan og har tenkt og følt litt på det sitter jeg nå og googler barnevogner, tøybleier og ullklær til det som forhåpentligvis blir en vinterbaby..

 

Mannen er over seg av begeistring for at vi snart skal inn i en ny prøveperiode ;-) etter en lengre avholdsperiode grunnet kvalme og psykiske lystdempere etter MA. Jeg gleder meg også til prøvingen om enn av litt andre grunner enn han.

 

Tenk, jeg kan snart være gravid igjen.. bare tanken får meg til å bli varm i magen. Burde sikkert roe meg ned litt men syns jeg fortjener litt babysjuke nå på starten av det nye året.

 

Hvordan er ståa med dere andre da?

Lenke til kommentar

Så koselig da, å være glad i gjen, og glede seg over at dere kan prøve igjen. Synes dere skal holde på den tanken jeg :)

 

Håper spira sitter raskt da! :)

 

Uff, jeg er så frem og tilbake... Noen ganger tenker jeg at sjansen for at det ble noe denne mnd er lik null, mens andre ganger tar jeg meg i å tenke på septemberbaby... Har ikke fått mensen ennå. Pleier å være regelmessig (i allefall før MA), og i dag er det akkurat 4 uker siden sist mens. Men g-testen er negativ... Usj!

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i håpet om septemberbaby :) Jeg hadde min forrige mens for litt over 2 uker siden - og jeg trooooor jeg hadde eggløsning i helgen :D er så spent! Håper bare syklusen min er blitt normal igjen - dette er min andre mens etter MA!

 

Og som deg, TONEbabe, var også mine sykluser regelmessige før MA (28 dager presis), men så tok det 6 uker før jeg fikk tilbake mens før fØrste gangen, og nye 7 uker etter det igjen :/ Men denne gangen har jeg et ørlite håp om at jeg er tilbake på 4 uker :P Håper håper håååper på septemberbaby :D

Lenke til kommentar

Æsj, ja det er noe dritt med lang syklus! Har vi liksom ikke venta nok nå?? Kjenner jeg begynner å bli lei av hele greia!

 

Er 5 dager over nå, to negative tester, ingen symptomer på noe som helst... og har bursdag snart!

 

Det er værst når man ikke vet NOE.

OK om jeg ikke blir gravid akkurat første perioden, men da kan vel mensen komme i hvertfall!

 

Vurderer å ikke teste, ikke tenke, ikke bry meg. Bare leve som normalt, ikke tenke på hva jeg spiser eller noe... Blir gal av dette...

 

Usj, nå syter jeg, men jeg er bare så lei...!

Lenke til kommentar

Æsj, ja det er noe dritt med lang syklus! Har vi liksom ikke venta nok nå?? Kjenner jeg begynner å bli lei av hele greia!

 

Er 5 dager over nå, to negative tester, ingen symptomer på noe som helst... og har bursdag snart!

 

Det er værst når man ikke vet NOE.

OK om jeg ikke blir gravid akkurat første perioden, men da kan vel mensen komme i hvertfall!

 

Vurderer å ikke teste, ikke tenke, ikke bry meg. Bare leve som normalt, ikke tenke på hva jeg spiser eller noe... Blir gal av dette...

 

Usj, nå syter jeg, men jeg er bare så lei...!

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg har hørt at syklusen kan være veldig ustabil den første tiden, men ille å vente. selv tror jeg at jeg har el i neste uke men jeg tester fortsatt positivt så jeg vet ikke hva jeg skal tro, kommer den i det hele tatt. Forsøker også å ikke tenke for mye på det men er ikke like lett bestandig. Føler meg stadig mer klar nå. Regner med det gjelder for deg også, du var jo en mnd før meg.

 

Husk at det er helt greit å være lei og syte innimellom. Jeg tror faktisk at det er sunt, (billedlig sagt selvfølgelig) så riv en dott av håret ditt, stapp den i munnen og spytt den ut, børst av deg støvet og lat som ingenting har skjedd =)

Lenke til kommentar

god kveld damer:)

Da har jeg endelig fått MENSEN!!!!!!!!

(mest sansynlig:)legene mener hvertfall det!

Den kom på mandag så det vil jo si at den snart er over!!jippi!!!

Etter to utskrapinger fikk jeg attpåtil infeksjon..

og som om ikke jeg har vert gjennom nok di siste 7 ukene så har di funnet et myom i livmora..men di sier dn ikke er i veien for noen ting så den vil di ikke fjerne...men skal gå på kontroll på sykehuset..

 

er for så vidt begynnt å tenke fremover nå...

satser på el om ei uke og kansje kansje :)

det har vert 7 lange uker med blødninger konstant så nå ser jeg virkelig frem til å slutte å blø...

 

ser her på tråden at det og er andre som er lei og ja det er lov å klage litt..alle her inne forstår vertfall..

håper virkelig at vi snart kan følge hverandre på 1,2 og 3 trimester:)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar

hei hei. jeg har nettopp kommet inn her. Mistet i romjula og fikk tablettene 5 januar.

 

Nå håper jeg bare det går fort, slik at tomheten fylles. Noen ganger tenker jeg at det kan gå fort, da jeg googler MASSE. Men så kommer jeg over en som har ventet i 13 mnd, og blir da litt stressa :(

 

veit det er tidlig enda, men føler meg allerede utålmodig, Da jeg hadde gledet meg sånn til å kunne fortelle det. Skulle egentlig vært i uke 12 når jeg oppdaget at fosteret var død. Hadde død når det var litt over 10 uker :(

Lenke til kommentar

Hei Lillegutt! Ser ut som vi har vært igjennom ganske det samme samtidig. Jeg skulle vært 10 uker på onsdag, men fikk vite på mandag at det ikke var noe hjerteaktivitet, hadde sluttet og vokse når 7 uker :-(. Så kjempe trist. Gikk bare og ventet på svar fra riksen om fødeplass. Og fikk brevet på tirsdag om at jeg hadde fått plass og var hjertelig velkommen til UL den 3. Mars :-/. Var vondt og få. Var på Gjøvik og fikk Cytotec på onsdag. Og nå merker jeg at jeg vil gjøre ALT for å få ny spire tilbake i magen. Føler meg så fryktelig tom, og er så trist heletiden :-(. Bare håper blødningene kan stoppe snart så vi kan sette igang igjen :-P. Selvom legen sa til meg at jeg måtte vente 1 til 2 mens før vi kunne prøve. Har lest så mye her om forskjellige meninger, så jeg føler meg mer en klar nok og kroppen er jo ihvertfall det. Tror ikke jeg gidder og høre på legen min :-P. Vil være tilbake i tankene om en sommer med STOR mage :-). Hadde vært artig og møtes på 1.Tri snart :-) må si jeg føler meg avhengig av dette forumet etter at dette skjedde. Gir så mye trøst og lese alle historiene. Føler vi deler noe som ingen andre skjønner så mye av. Er så godt og dele det man tenker med noen fler enn de rundt seg. Føler meg så sytete om jeg skal klage heletiden. Så er godt kunne klage littt til dere jenter ;-)

Lenke til kommentar

Takk, flux ;)

Det hjelper å få ut litt frustrasjon i blant.

 

Det kan hende mensen ikke kommer i det hele tatt da, hvis du prøver allerede ;)

 

Jeg er veldig klar igjen, og det er mannen min og. Jeg er nå en uke over tida, og ingen tegn på mens... Men som jeg sa neg. test igjen og igjen. Forsøker å tenke positivt da, men noen ganger stanger man hodet litt i veggen.

Lenke til kommentar

Så bra håp84!

Det er fantastiske nyheter da. Deilig å være i gang igjen.

Masse lykke til fremover å da! :)

 

Håper vi alle kommer inn på trimestergruppene ja;)

 

Lenke til kommentar

Masse lykke til TONEbabe :-D Håper det klaffer for dere denne gang :)

 

Hvor lang syklus hadde du denne gangen? :)

 

Jeg håper på mens til helgen - da er jeg inne i normal 4 ukers syklus! KRYSSER FINGRENE!

Lenke til kommentar

35 dager hadde jeg nå. Det var godt når den endelig kom, ettersom alle testene var negative....

 

Før alt sammen har jeg hatt 26 dagers syklus.

Og man kunne omtrent stille klokka etter syklusen min...

 

Håper dette er et engangstilfelle, og at det er fordi alt ikke rakk i normalisere seg ordentlig etter MA. Samtidig håper jeg det ikke blir noe mens på en stund etter denne:) Krysser fingra.

 

HÅPER du får mensen og fort fort fort!

 

KLEM

Lenke til kommentar

Krysser fingre for deg ToneBabe, jeg er midt i el og prøving for harde livet. Positiv el-test på tirsdag og i går, satser på negativ test i dag eller i morgen, så er det bare å telle dager og håpe. Kan nok ikke vente at det sitter på første, men hadde vært fint om det skjer.

 

 

Lenke til kommentar

heisann dere igjen... jeg er ikke så aktiv skriver for tiden men er i streeten til tider....:-)

så bra TONEbabe at du har fått mens.... og flux det er bare å stå på...... jeg fikk jo gledet meg med positiv graviditetstest i en uke men så kom mens...... jeg er jo med godt mot jeg tenker at mine slimhinner ikke er tykke nok enda etter utskrapingen slik egget ikke klarer å feste seg godt nok..... hadde jeg ikke testet hadde jo dette bare blitt en sen mens og jeg hadde ikke skjønt noe.... så jeg venter el til slutten av uka så da xer jeg fingrene på nytt!!!!!! massegod helg jenter

 

klems

Lenke til kommentar

Æsj da, så kjedelig.

 

Men det er nok som du sier, at kroppen trenger litt tid på seg før spira sitter. Han sa jo det gynekologen og, at "du blir ikke gravid igjen før kroppen er klar for det" ;-) Så det er bare å stå på. Jeg er veeeeldig spent på om det går denne mnd. Er på dag 6 nå. Så blir vel EL mot helga tipper jeg, Og det passer utmerket ;)

 

Ha en fin uke, så blir det spennende å høre om det går bra for alle denne gangen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...