Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det en stund siden jeg har vært her inne, men kjenner ihvertfall igjen TONEbabe og me5 fra tidligere innlegg :) Hvordan går det med dere og prøvingen ? :)

 

Jeg hadde MA i sept, og måtte vente i litt over 6 laaaaange uker før mensen endelig var på plass! Utoldmodigheten lenge leve! Var helt grusomt å bare vente og vente og vente.. Av en eller annen merkelig grunn, trodde jeg liksom at når jeg først fikk mensen tilbake, ville syklusen være tilbake til normalen, og at jeg kom direkte inn i en "normal 28-dagers syklus" - kjøpte inn eggløsningstester, og tok testene hver dag i en uke når det tilsa at jeg skulle hatt eggløsning, men alle var negativ :( Tok også en graviditetstest bare for å sjekke, men den var også negativ.. Så jeg ser for meg at jeg fremdeles gjerne må vente like lenge denne gangen på mensen.. Synes jo 6 uker mellom hver mens er ufattelig lenge !! Alt jeg ønsker er jo å bli gravid nåååå! Og der er vi vel fler i samme båt..

Lenke til kommentar

;-)

Jo det er vel jeg og TONEbabe som er det aktive her ja..... men det er jo litt bra at vi "gamle" holder gangen litt..... jeg har jo fått positiv el test i dag... så bar det er jo et godt utgangspunkt ;-)

 

Jeg hadde jo akuratt som en mens 5 dager etter utskraping men fikk forståelse av at det ikke var mulig.. hadde da enda positiv gr. test og EL test.... men jeg hadde regnet på at var det mens måtte jeg ha EL i disse dager.... og det ble det så nå er det bare å sette igang.... ;-)

 

lykke til isi88 og dere andre

Lenke til kommentar

Hei isi88:)

Det går bra meg meg, og er akkurat klarert for prøving igjen (i dag!) så det er deilig. Men har ikke kjent noe mens-murring eller noe, og har ikke testa for EL heller, tenkte jeg skulle gjøre det i morra. Hmm, eller kanskje i kveld ;) Vi får se hvordan jeg føler meg når jeg må på do;)

 

Kjedelig at du må vente på mensen igjen.. Men det er ikke sikkert det blir sånn hver gang da. Jeg tenker at kroppen kanskje trenger en runde til for din del for å få "orden på sakene" :) Kan jo hende mensen bare er litt forsinket denne gangen;) Vi får håpe det, så du slipper å vente 6 uker mellom hver gang.

 

Men jeg forstår det sånn at dere er tilbake i prøvestadiet, siden du tester med gravi? Og det er jo i allefall bra da. Så får vi prøve å ikke fokusere FOR mye på disse testene. Jeg ble i allefall gravid uten tester sist, og uten å time forsåvidt også.

 

Blir spennende å se hvor lang tid dette tar for oss.

 

LYKKE TIL I ALLEFALL! :)

 

me5:

Spennede at EL er positiv!! Så deilig!!!

Lykke til! Håper på knallpositiv test om 2-3 uker ;) ;)

Lenke til kommentar

Annonse

Så kjekt å høre at du har fått positiv EL test me5 :) ! Det er jo et veldig godt utgangspunkt - da vet du jo også når du kan forvente mens hvis ikke det klaffer :) Litt herlig å få bekreftet at syklusen er tilbake til normalen :)

 

Så håper jeg det samme skjer for deg om kort tid TONEbabe :) Hadde jo vært veldig kjekt om alle sammen kom inn på 1 trimester samtidig :)

 

Vi er tilbake til prøvestadiet ja, har bare sittet å ventet på å komme igang helt fra vi fikk konstantert MA 17 sept :/ Har bare et inderlig ønske om å bli gravid igjen - men prøver å ikke fokusere for mye på all denne testingen.. Har gitt opp testing etter EL, så får vel bare vente å se hva som skjer :) Vi får holde hverandre oppdatert om hvordan det går underveis :)

Lenke til kommentar

Er nå noen måneder siden vi mistet, hadde en MA i juli. Da blødningene endelig gav seg, så var det eneste vi ønsket å bli gravid igjen. Og etter ikke så lenge lyktes vi. Det har vært et knalltøft svangerskap med masse blødninger o.a., og vi har vært på 5 ul allerede! Gang på gang har jeg vært sikker på å få samme beskjed som sist, men har i stedet fått se et lite hjerte som slår og en baby som har blitt større for hver gang. Det har vært en berg-og-dal bane, og jeg har vært heeeelt utslitt til tider! Men nå er vi over 12 uker, og babyen lever fortsatt. Litt nervør nå som det er en hel måned til ordinær ul, for så redd noe skal skje. Men samtidig så er det så godt å se at det kan gå bra, også når det ser mørkt ut!

 

Dette ble langt, men håper historien kan oppmuntre noen.

 

Ønsker dere alle så masse lykke til!!! Håper alle får sin etterlengtede baby, og at ingen får oppleve å miste igjen.

 

Klem

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig nå.

Over 5 uker siden jeg begynte å blø, og over 4 uker siden aborten var komplett. Driver og småblør enda. Vil bare inn på ny syklus, så den aktive prøvinga kan begynne. Nå sitter jeg og venter på at jeg enten skal slutte med denne småblødningene eller at mensen skal komme. Det som er mest frustrerende er å ikke vite eksakt hvor lang tid dette tar. Vil jo være gravid nå!!!!

 

Jaja, prøver å være positiv og tenke at jeg har alt det gode foran meg :)

 

Jaja, lykke til dere andre :)

Lenke til kommentar

Kjenner meg veldig igjen ! Kunne skrevet akkurat det samme innlegget som deg! Utolmodigheten blir en stor prøvelse i vente tiden på å komme inn i ny syklus.. Det tok meg litt over 6 uker fra jeg fikk pillekuren etter MA til jeg fikk første mens.. Nå har det gått nye 4 uker siden mens, ingen tegn på gravidtet eller tr, så jeg ser for meg at jeg må vente like lenge denne gangen :/

 

Hjelper litt på med disse forumene, vite at det er flere i samme situasjon, og at vi lever i håpet sammen om at spiren skal sitte på neste forsøk :)

Lenke til kommentar

Fru Utålmodig her og...

 

Negativ EL test :( men kjenner et eller annet i magen... Håper i det minste det er mensen. Hadde vært perfekt om den kom nå, så vet jeg litt mer om syklusen.

 

Alene med mannen i helga... Så hadde jo håpa på positiv EL test, men det var nok for mye forlangt. Bedre lykke neste gang !? :)

Lenke til kommentar

Lenge leve håpet om bedre lykke neste gang :)

Har sselv sluttet å teste etter eggløsning, kjøpe først CB sin til 350 kr! KJEMPE DYR! Så når alle de var negativ, så får det bare gå sin gang! :P venter fremdeles på mens eller positiv test! Kommer til å teste på nytt neste helg :)

Lenke til kommentar

Annonse

Så sant - så sant.

Merker på mannen at han ikke akkurat tenner på alle disse testene;)

Får bare holde på, og vente og se hva som skjer tror jeg.

 

Spennende blir det uansett.

Jeg er bare så glad for å være klar for ny runde jeg:)

Lenke til kommentar

åå dere er heldige dere som e klar for "ny runde"..

i dag e det to uker siden utskrapingen og blør fortsatt...veldig lite da men...kjenner en del romling eller murring nede i magen i dag... håper det er på veg til å stoppe:)

veldig usikker på dette her med om en kan prøve med en gang eller vente på første mens...skulle ønske det berre va et svar på det..

tenker på det som har skjedd hele tiden...blir så frustrert...

Lenke til kommentar

Ja, skjønner deg godt. Jeg også tenker på det ofte.

 

Har ikke fått mensen ennå etter utskraping, er 3 uker siden i dag, men da hadde jeg jo gått allerede 3 uker etter cytoteckur, så det er 6 uker siden selve aborten, og nå gidder jeg ikke vente lenger! ;) Har slutta og blø - så da er det full pupp! ;)

Lenke til kommentar

Ingen positiv test i helgen - 5 uker siden forrige mens :/ Forferdelig lang ventetid når syklusen er helt uregelmessig! Nå håper jeg bare tr dukker opp igjen, så får jeg heller være mer effektiv med el tester i neste pp! :/

Lenke til kommentar

Kan jo hende likevel!;) Jeg måtte vente en stund før jeg fikk positiv test sist... Hvis ikke; bedre lykke neste gang! :) Krysser fingra og håper sterkt for deg! Sender "befruktende" tanker... hehe

 

Jeg har ikke fått TR i det hele tatt etter MA 19/10.

Har ikke testa med EL (dvs har tatt en forrige helg, den var negativ, og jeg ble så sur så jeg gadd ikke teste mer med det, hehe).

Aner ikke hvor jeg er i syklus, litt frustrerende det også, men...

 

Har akkurat starta opp prøvinga igjen. Kjenner en kriblende god følelse av forventning og spenning. Håper det ikke tar for lang tid!

Har bestemt meg for å ikke teste noe før jul;) Så får vi se om TR kommer eller ikke. Hvis jeg klarer å vente uten å teste da... ;)

Lenke til kommentar

Haha, nesten komisk! Fikk mensen nå! Jau, men da vet jeg hvor jeg er i syklus, og da er det bare å kjøre på frem mot jul ;) egentlig litt godt å gå tilbake mensen ja :)

Lenke til kommentar

Hehe! Er litt morsomt når vi blir såå glad for å få tilbake mensen, hehe, men dette er jo et bra tegn, da vet du hvertfall når du kan begynne å teste etter EL og ikm :D :D

 

- Kjenner igjen det med å bli sur når man bare tester negativt på alle testene!! :P Er så utrolig utolmodig nå! Alt jeg ønsker er en STABIL syklus, det blir mitt juleønske i år tror jeg :P

 

Over 5 uker siden forrige mens, og kun en negativ test! Er så mye venting, blir helt sprø :( hehe!

 

Håper du får ny spire i julegave, TONEbabe :) :)

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva du mener, fikk tilbake mensen forrige uke, og ble kjempeglad. Har vært litt frustrert over hele greie. Har også testet negativt på graviditetstest denne uka, for første gang siden MA for seks uker siden. Har flere ganger trodd den har vært negativ, men så har det sneket seg inn en svak strek.

Håper på et julemirakel nå :)

Lenke til kommentar

så flott at dere komt inn i syklus igjen!det gleder jeg meg til og men her lar det nok vente på seg...

var på kontroll på sjukehuset i går pga fortsatt blødning 3 uker etter utskrapingen og der var det fortsatt noe igjen....

har fått cytotec som jeg no har tatt...så da får vi se om resten kommer ut...så da går det vell vertfall 1 mnd før min mens er tilbake...

jeg er så lei...

Lenke til kommentar

Uff da, håp_84!

Det var ikke noe moro å lese. Stakkars deg. Det er så slitsomt når det blir så mye styr og tar så lang tid!! Så rart at det var rester igjen etter utskraping, jeg trodde de hadde forholdsvis god oversikt når de "drev på" inni der...? Lykke til med cytotec-kuren da! Tenker på deg! Ikke noe moro det.... Håper du i allefall kommer inn i syklus igjen etter det da. Krysser fingra!! KLEM

Lenke til kommentar

heisann damer.... jeg er her enda....;-)... har noen problemer med pcn...men det er forsåvidt like greit!!!!

 

håp_ 84 så ufattelig kjedelig med de restene..... jeg leste en plass at det var veldig inviduelt med disse utskrapingene fordi noen "skraper " så masse at slimhinnene bruker lang tid på å tykknes igjen mens andre tar det de syns er nødvendig slik at en kan bli fortere gravid igjen....men dette er bare noe jeg har lest.... ikke sikkert det stemmer for jeg husker ikke om det bare var her inne eller om hvor jeg leste det....

det var jo mye fremog tilbake med meg også.... men jeg hadde jo 3 x pillekur men utskaping til slutt... men 5 dager etter utskrapingen kom mens hadde enda blødninger etter utskrapingen.... vet det sikkert fordi jeg tester etter el..... om mens kom igjen nå....;-( 2 dager før ikm så jeg føler vel at jeg har komt meg inn i syklus..... hadde håpet på klaff denne måneden men når jeg tenker litt logisk er nok ikke slimhinnene tykknes til så fort og da kan nok ikke egget feste seg så jeg er opptimistisk frem mot jul så får vi kose oss ekstra så håper vi på en koselig nyttårsgave!!!!

TONEbabe..... hvordan står det til med deg da???

Lenke til kommentar

hei alle dere fine damer:)

I dag skal jeg på ny kontroll og håper for alt i verden at alle rester er borte så jeg slippe ny utskraping...

har et lite håp og om at di kansje ser at el er på gang eller enda bedre mensen:)

i dag er det 4 uker siden jeg mistet og begynner å bli ganske klar for å prøve..eller vertfall å "øve" til neste mens:)

Ha en fin dag da!!

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...