Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

kjære TONEbabe.....

grattis.... grattis......... det er helt fantastisk.... eg bare vet kor deilig følelse det er.... du må bare nyte d.... og sannelig har du vært effektiv....;-) hvor stor var pikebarnet....

 

Jeg har tenkt på deg men vi har desssverre vært uten nett nå en stund....så jeg regnet med du hadde født;-) så dette var kjekt å lese;-)

 

klems

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hun var 52cm og 3610g :)

 

Nå er hun allerede 2 uker. Livet er ganske annerledes, frøkna styrer showet. Men det er sånn det er :)

Kjenner enorm glede og kjærlighet, det er fantastisk å tenke på at hun har vært i magen så lenge, og nå ligger hun her ved siden av meg og slapper av <3

Det er strevsomt, hun skriker endel på dagen, og vi har slitt litt med amming osv, så helsestasjonen har lurt på om hun får for lite melk. Skal veie i morgen, det blir spennende.

 

Du nærmer deg nå, me5? :) spent?

Lenke til kommentar

Heisann....

Ja det er en ny start nå..... på både godt og vondt ... det er ikka alltid like lett å finne ut hva som plager barnet om d er litt urolig.... og så er det jo ofte slik at enten sover de for masse eller er de for urolige.... vi stresser nok litt i starten før man blir skikkelig kjent med hverandre......

Minsten min her hjemme var litt ukomfortabel i starten... ville heller ikke drikke noe særlig av venstre pupp.... men gikk til kiropraktor og da hadde han en låsning i nakken.... etter en behandlig drakk han helt uten problemer... men han var født med vakum...og det er jo ofte de da kan ha litt problemer med nakke etterpå pga. behandlingen...

 

fin størrelse på pikebarnet;-)

 

Jo da her går tiden fremover..... jeg har jo født begge mine 14 dager før så det blir jo til onsdagen da.... så jeg håper jo.... men utrolig nok er jeg ikke lei..... vet ikke om det faktisk er litt vemodig å tenke på at det er siste gang jeg skal kjenne sparkene i magen... og formen min er også upåklagelig.... men jeg har litt rier og føler avogtil at det er noe i gjæret men det er jo det som er så vanskelig..... akuratt som jeg sa til guttene mine i dag at det hadde jo vært fantastik å kunne fått ett sporingsnummer som en kunne skjekket på nettet ... ang. hvor i løypen vi var komt;-)

men han kommer vel når han kommer....;-)

 

Jeg skal skrive så for noe er skjedd;-)

 

kose dere masse med pikebarnet;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke noe action ennå, me5?? :)

 

Min lille er 4 uker nå, vi koser oss masse sammen! Hun er virkelig skjønn:) Litt problemer med endel luft i magen så litt skriking blir det, men ellers er alt perfekt! <3

 

Tenker på deg!

 

Klem

Lenke til kommentar

Hei hei

Min lille er nå seks og en halv uke. Tenk tiden flyr. Han kom ikke på egenhånd så vi ble igangsatt. Han ville heller ikke ut så han ble tatt med vakuum, mammaen revnet og måtte opereres, mistet masse blod, fikk blodoverføring og har brukt nesten 6 uker på å komme til hektene, så sånn kan det også gå. Fyttikatta, er det verste jeg noen gang har vært igjennom. Barseltiden har heller ikke vært lett men nå har det kommet seg og jeg og prinsen koser oss mer og mer for hver dag som går. Han er nydelig og det har vært verdt det, selv om veien hit har vært tøff.

 

Godt å høre at du Tone har hatt det lettere, og regner med dere også koser dere max nå som ting har fått satt seg litt

 

Me5, skjer det noe hos dere?

 

ønsker begge masse lykke til <3

Lenke til kommentar

Heisann dere....

Masse grattis flux ..... det er ikka alltid ting blir som en hadde tenkt.... men bra at det har begynt å ordne seg for dere....;-)

 

Termin i morgen her.... men etter som jeg har fått de to andre 14 dager før har jeg jo vært oppsatt på det... men her har det gått i 3 uker med masse mase rier men som så har stoppet opp!!!! Var hos JM i dag.... og hun er vel også litt sjokket..... det er jo litt snakk om at bekkenet mitt er smalt... har hatt vakum på begge de andre som bare var 3200 og 3400 ogjeg regner med denne er litt større men det er jo bare antagelser........;-)

så om det ikke blir gang nå disse dagene skal jeg til JM på torsdag og da får vi prate med sjukehuset om hva de mener.... men jeg merker at det er litt belastende å gå slik.... men heldigvis går dagene fort..... men det er jo ikke å stikke under en stol at jeg begynner å føle meg ferdige nå....;-)

 

kommer med oppdatering så fort det er overstått;-)

Lenke til kommentar

Annonse

Å så spennende, da er det rett rundt hjørnet me5. Nesten så jeg kan kjenne på spenningen helt hit. Du må ha masse lykke til, klemmer fra meg og lillemann som var ganske stor med sine 4170g og 51cm

Lenke til kommentar

Oi, Flux. Du har hatt litt av en fødsel! Uff, fikk nesten dårlig samvittighet av min *skrytefødsel* over her... Bra det gikk fint til slutt da! Og du kan kose deg med det lille nurket nå :)

 

Vi har trolig fått kolikkunge vi da. Frøkna skriker fra 16-23 hver dag, og gjerne et par runder på dagtid og. Hun får nok mat og legger fint på seg, men krøker seg og trekker beina oppunder magen og hyler. Ser ut som hun har vondt. Det eneste som trøster henne da er pupp. Så her ligger jeg, på sofan med puppen framme hele kvelden. Men det ordner seg vel etterhvert.

 

Nå er termin passert me5, tenker på deg! :) lykke til!

Lenke til kommentar

heisann dere......

Ja nå er vi i mål ...juhu.....

GUtten vår kom den 1. mars.... men måtte tas med keisersnitt.... han var 4160 g og 53 lang og 37 i hodet..... og jeg er ganske liten så det er jo utrolig at den har fått plass... det ble en tøff fødsel med heftige rier fra 21- ca 03 og full åpning mn med et barn som ikke kom ned i bekkenet ¨å det ble ingen press rier.... så gyn kunne si i ettertid at jeg aldri hadde klart å føde baby på denne størrelsen..... pga bekkenet mitt...som tydeligvis er for smalt....

 

dette har sammenlagt vært en kronglete baby fra den ene enden til den andre men nå er han en drømme baby... han sover bra om natten og er utrolig fornøyd på dagtid.... så det er jo litt bra når en har to fra før som krever sitt....

 

Flux ..... mensten samme størrelse på våre babyer...;-)

 

tonebabe..... det må være utrolig slitsomt..... håper dere også har noen som kan hjelpe dere om dere trenger en pause....kan bare tenke meg vilken påkjenning det er når babyen skriker så masse..... men det vil jo gå over....

 

klems

Lenke til kommentar

Gratulerer!! Endelig kom han :) Har han fått noe navn?

Det var en stor baby ja... Tenk over 500g større enn min, og 3 cm større rundt hodet.

 

Hørtes slitsomt ut med din fødsel og ja... Alle riene + alt styret med keisersnitt... Godt du kan kose deg med verdens beste premie nå! Vi har fått henvisning til fysioterapeut, for å sjekke nakken så det blir spennende å se hva de sier.

 

Masse lykke til videre me5, og alle andre! Nå er vi alle i mål <3

 

Lenke til kommentar

min skal hete atle tobias .... hva heter pikebarnet.....

 

Ja det er deiligt når det er over..... og formen nå er veldig fin.... men jeg merker jo helt klart at kroppen er blitt herjet med..... men tenker at om noen dager til så er vi i gang igjen.....;-)

 

Ja jeg nevnte jo for deg at jeg gikk til kiropraktor med min mellomste og det gjorde underverk..... men det er vel delte meninger på det feltet.....

 

masse god helg.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min heter Lilly Johanna :)

 

Vi har vært hos fysioterapeut og manuellterapeut. Begge mente hun var kjempestiv i nakken og ryggen. Hun har nok vondt. Hun fikk behandling, men jeg synes ikke det har hjulpet... Skal prøve en behandling til... Stakkars jenta, jeg får vondt av å høre henne hylgrine... Håper det går over snart...

Lenke til kommentar

Annonse

Manuellterapi har i allefall gjort henne mykere, og antall skriketokter har nok gått ned. Men jeg tror i bunn og grunn at det er tarmene som plager henne mest.

 

Åssen er det med din? Sover han godt og er snill? :)

Lenke til kommentar

Det er bra at du ser lys i tunellen...... nå begynner jo den lille tulla de å bli noen måneder..... så når de kommer over 3 mnd så er jo tarmene blitt bedre utviklet....

 

Min gutt er jo en engel for tiden.... sover masse spiser godt og er generelt fornøyd.... men han har jo også litt knip imelleom men jeg skal ikke klage....

 

Men merker det at det hadde ikke vært lett å hatt en som var veldig urolig etter at en har måttet ta keisersnitt.... men nå begynner den biten også å bli bra..... min gutt er jo fire uker i dag.... så jeg føler nå at jeg ofte glemmer vekk at jeg har hatt dette keisersnittet.....

 

så nå satser vi på at våren kommer for fult frem mot påsken...

 

kose dere ;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen :)

 

Hvordan går det?

Tulla mi er straks 4 måneder, og verdens nydeligste!

Hun har blitt mye roligere, og har ikke lenger kolikklignende smerter.

Jeg koser meg i permisjon og ser med glede på kalenderen at hele sommeren ligger foran meg :)

 

Håper dere alle har det fint.

 

Mange varme hilsner fra meg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

heisann....

koselig å høre fra deg.....og så bra at det går bra med den lille tulla deres .....'

 

her går d også kjempe fint... lille gutt er kjempe snille... og det gjør til at vi får kost oss....

 

mn det var jo noen dager med tropevarme hos oss og d var ikke helt ideelt... så da fikk vi kjent på litt skriking ;-)

 

mangen varme hilsner herfra au.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...