Gå til innhold

Hei damer - hvordan går det - hva er status?


TONEbabe

Anbefalte innlegg

Er så spent på hvordan det går med alle etter diverse hendelser her inne. Er dere klare for nye runde snart, eller er det fremdeles blødninger? Er det fremdeles tungt? Komplikasjoner?

 

Slik det ser ut nå kommer vi til å starte opp igjen om en ukes tid. Håper det ikke blir noe mer tull nå.

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei.

 

Har ikke skrevet her før, men hadde en BO/MA for tre uker siden. Var 14 uker på vei. Kom ikke som et totalt sjokk,(er litt pesimistisk av meg)

men man begynner jo slappe litt mer av etter uke 12, så ble jo selvfølgelig trist. Er sykmeldt fra jobb enda, pga at jeg mistet veldig mye blod. Er godt å være hjemme og bare ta det med ro, men har jo mye tid til å tenke da.

 

Prøver å se framover, men har en slags tom følelse inni meg, ikke sorg, men et savn. Kjenner jeg er nervøs for å prøve igjen.

 

Har to barn fra før, så heldigvis går jo livet videre :)

 

Får fremdeles positive graviditetstester, og har litt småblødninger enda. Har også fått litt mensmurringer de siste dagene - vanlig?

 

Håper vi kan begynne å prøve snart igjen, selv om det er ganske skummelt!

 

Lykke til alle sammen :)

 

Lenke til kommentar

Hadde MA som ble oppdaget forrige ons. Fikk mifegyne på sykehuset på torsdag og satte vag.tab på lør. Var på en ultralyd i går som viste at "alt" er ute. Blør bittelitt fortsatt, men fysisk sett har det gått veldig fint. Får nok ikke begynt å prøve igjen før jan/feb vil jeg tro. Tok 6 uker før jeg fikk mensen etter SA´en jeg hadde i sommer. I morgen skal til akupunktur i håp om å få kroppen i "balanse", så det blir mest mulig gunstig forhold for en ny spire.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar

heisann igjen dere.....

 

KLAR...???? har vel vært klar som ett egg i evigheter.... det merkelige er at det føleses som om det er kanon lenge siden jeg hadde en MA men det er jo faktisk bare 4 uker siden.... Jo litt blødninger enda her.... men har begynt å teste med EL tester slik at jeg vet om mensen er rundt hjørenet.... hadde jo menslignenede symptomer for noen dager siden men det skal visst nok være for btidlig....;-( i følge "bøkene" men skulle det stemme at jeg har hatt mens oppi dette skal jeg vel ha EL rundt neste helg..... jeg tester iallefall med godt mot...'

 

TONEbabe.... kjekt med tur o ferie????

 

 

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Her er vi klar, vet dere! Enig med deg me5, kjennes ut som en EVIGHET siden, men har nok litt å si at jeg ikke var sykemeldt en dag og bare "freste" videre.... Fikk meg en knekk, men var genialt å få utskrapning med det samme, har hatt mensen og venter på eggløsning nå disse dager, så hormonene er vel normale igjen, og det merkes :-)

Har fått fortalt det til et par venninner, og det hjalp.

Nå er jeg bare litt nervøs for at vi ikke skal få det til eller at det skal gå galt igjen... Men prøver å ikke tenke for mye på det.

 

Drømmer nesten om å bli skikkelig dårlig nå ;-)

 

Lenke til kommentar

ja det er jo litt spuki tanke det med at man er redd for oppleve dette igjen.... mn vi har vel statistikken på vår side....;-) og opptimistisk må vi vel være.... jeg har jo hele tiden sagt at blir jeg gravid skal jeg ta masse UL hcg testing m.m men jeg tror at det er viktig å ta det som det kommer..... og la naturen styre det.... jeg har jo to gutter fra før så jeg føler meg ufattelig heldig der.... hvordan er det med deg tussimamma..... har du barn fra før...???

men det er klart at jeg kjenner jo på at jeg blir rimelig stressa når jeg leste om ei som ikke hadde gang på syklusen på 15 MND..... da gjemte jeg dataen.... fant ut at det bare var tull å sitte å google alt mulig..... men dagen etter var pcn på plass igjen ;-)

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

jeg greier visst heller ikke å holde meg borte... Men det må ha vært litt spes tilfelle med 15 mnd....vet om flere som har blitt gravide rimelig kjapt etter MA. Enig med deg at naturen må gå sin gang, har tenkt på det jeg og, at jeg vil ha tidlig ul og alt, men det er jo egentlig ikke noe de kan gjøre hvis det skjer igjen...

 

Har faktisk 3 fra før, og er jo superfornøyd med det :-) Pluss en jobb som tilsier at jeg sikkert ikke burde få fler...Men rart med det, har liksom bestemt meg for 4....Tenker at det til syvende og sist er familien som betyr noe, og har lyst at de skal være mange søsken når vi blir gamle og grå...og det tenker mannen min og...kanskje mer enn meg. Vel,vel, vi får se. Lykke til! Hadde vært kult å vært på 1.trimester sammen.....;-)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tenkte bare å oppmuntre om at det ofte går raskt å bli gravid igjen etter MA/SA ja:-)

Har hatt 2 MA i år og er gravid for tredje gang, og hos meg satt spirene på:1,2 og 1 pp!! Var så redd for at jeg skulle bruke lang tid, det er jo så rart med det. Man ønsker å kjappest få tilbake det man har mistet.

Jeg har ihvertfall vist meg å være veldig fruktbar, så jeg krysser fingrene for dere alle, og meg selv om at den skal sitte denne gangen! :-)

Lenke til kommentar

Ja jeg håper jo også det går fort..... vi har vel statistikken på vår side... og det er vel klart at i mangen tilfeller er det vel ofte de som liter mest eller opplever de mest tragiske ting som ofte er mest aktive.... og skriver.... så jeg x fingrene jeg da.....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenker nok at vi har vært klare LENGE, i allefall psykisk. Men tenkte litt på fysisk klar... Jeg har fremdeles litt "ting" som kommer ut (er liksom ikke blod, men mer lys brunfarget...) og har igjen 5 dager av "to-ukers-avholds-løftet" jeg måtte gi legen da jeg tok utskraping. Er veldig klar for å begynne neste helg. Da skal vi kanskje på hyttetur også <3

 

me5:

KJEMPEdeilig med ferie, godt å komme seg vekk og koble ut litt. Det ble jo litt hektisk med utskraping og diverse før vi dro, men hadde en kjempetur og ingen problemer i etterkant av inngrepet ;) Deilig.

 

Åssen har det gått med testingen de siste dagene?? Jeg testet neg. på torsdag :) :) :) (rart å være glad for det....!)

Lenke til kommentar

Tussimamma: Skjønner godt hva du mener, jeg også håper på å bli spysjuk så det holder og få masse probelemer med trøtthet og ømme bryster så det ikke skal være noe tvil! ;)

Lenke til kommentar

me5:

Ler litt for meg selv når jeg leser at du også må gjemme bort PC'en i blant for å ikke google for mye, man blir jo gal av å lese alt "der ute"

 

Men samme med meg, tar ikke lange tida før jeg har laptopen på fanget igjen ;)

Lenke til kommentar

Når satser dere på å begynne igjen folkens??

Noen som er klare til start rett rundt hjørnet, annet enn meg og me5??

 

Er spent på om det blir rotterace på oss i slutten av nov alle sammen.

 

Hadde vært sååå kult om vi havna i samme terminklubb ;)

 

Litt kjipt å skulle møtes på denne måten, men det er så godt å kunne snakke litt med noen som er midt oppe i den samme situasjonen som skjønner akkurat hva man tenker og føler :)

 

God helg!

Lenke til kommentar

Annonse

Hei,

Jeg hadde komplett SA i uke 13 for 3 uker siden og helt enig med dere at det føles veldig lenge siden. i tillegg har jeg vært syk og føler kroppen har vært helt ute av seg selv.

 

De siste dagene har jeg hatt stikninger i mage/mesn murringer spesielt på venstre, så lurer på om dette kan være el. Noen som har erfart det samme av dere som har mistet ? Når tid fikk dere el og mens etter SA/MA

 

 

Lenke til kommentar

Hei

 

Er over tre uker siden aborten min var komplett, har ogsp hatt mensmurringer de siste dagene. Vet ikke om dette er normalt? Hadde min første negative graviditetstest i dag -jippi!

 

Er kjempeutålmodig på å få tilbake el, så nå blir det nok testing hver dag framover, håper det går fort!

 

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde MA 21.10. Men måtte til utskraping 10.11.

 

Vet ikke når jeg kan forvente å få mensen, er ikke sikker på om jeg må vente nye 4-6 uker etter 10.11 (slik som jeg fikk beskjed om etter MA).

 

Men når det gjelder prøving fikk jeg beskjed om at det var fritt fram å sett i gang 2 uker etter utskraping, så lenge jeg ikke blødde mer, og det gjør jeg ikke! :) Så her er planen å ikke vente på noe mens, og bare hoppe i høyet fra neste helg!

Lenke til kommentar

jeg ser det det at meg og deg...TONEbabe er helt likt jeg hadde MA 19.10 og utskraping den 8.11 ;-) ... Og jeg testet også neg på gr.test ikke mangen dagene etter utskarping..... og det var deiligt... jeg hadde jo også nå etter utskrapingen akuratt som om jeg fikk mens vond mage og rygg for så at det kom mer blod enn det jeg hele tiden har hatt etter min MA.... men etter som jordm. svarte meg her var det for tidlig.... men jeg tenker jo at det er snart 1 mnd siden selve MA... men ikke lett å regne og skjønne atl men jeg tester jo med EL tester og skulle det være tilfelle at det var mens kan jeg vente EL til neste helg ....:-) det er jo lov å håpe!!!! og jeg kommer ikke heller til å vente en mens .... jeg tar det som det kommer..... men vi x fingrene for at vi kommer oss over fort i neste trimester.....snart alle sammen....

Lenke til kommentar

me5:

Jeg har ikke hatt noe blødninger i det hele tatt nesten etter utskraping. Og leste en plass at utskraping ikke bestemmer syklus, men at hormonene gjør det. I tillegg sa gyn på sykehuset at det med når mensen kom tilbake var individuelt. Ikke lett å vite hva man skal tro, men det KAN være du har hatt mensen! :)

Lenke til kommentar

hei TONEbabe

ja jeg håper jo selfølgelig på det... men jeg må vel prøve å tenke at det ikke er det så blir jeg ikke så skuffet...;-)

 

Jeg har heller ikke hatt mye blødninger.... egentlig bare noen dråper... nok med truse innlegg.... og ellers har det komt noe mens jeg har vært på do.... men det som var så rart var det at plutselig fikk jeg akurat sånn jeg får da jeg venter mens....gikk på do og da var det mye mer blod... og ja det varte i 4 dager akuratt som en vanlig mens.... jeg merker jo også veldig godt når jeg har EL og i den tida rundt utskraping hadde jeg EL smerter... men i den perioden hadde jeg positive tester så det var ikke vits i å teste...;-)... men det er jo sånn at er det noe vi ønsker å kjenne så er det jo ofte at man tror det er det man kjenner!!!!

 

men jeg føler jo også at alle sier forskjelligt av fag folk og bøker....og nettet ikke minst.... så vi må vel bare vente!!!!

 

Tester du etter EL

Lenke til kommentar

komisk..jeg hadde MA og utskrapning 19.10!! Ba om å få det med en gang, ettersom jeg hadde en MA for noen år siden og blødde ganske masse....

Sikker på at jeg hadde EL bare en uke etterpå, men blødde fremdeles litt da... Passer også med mensen som kom 9.11. Så nå er det EL tider igjen, så nå hopper vi i høyet og krysser fingrene!

 

Lykke til, jenter!! God klem til alle!

Lenke til kommentar

det må ha vært en speisell dato rundt den 19..... hvor langt på vei var du TUSSIMAMMA når du hadde din MA?? lurer på om det er noen forskjell på om man kommer raskere i syklus igjen om man ikke var så langt på vei ???? Jeg fikk høre en plass at mens var hormonstyrt slik at når hcg var ute av kroppen var det sjangs for at mens kom tilbake.... mens ei annen sa at etter en utskaping måtte slimhinne bygge seg opp igjen.... før en mens kunne komme igjen.... tester du EL eller merker du når du har det.... vi ligger jo rimelig likt ann om det var mens jeg hadde ..... jeg håper jo på SMILEY på EL testene til helga....;-)

 

klems og lykke til......

Lenke til kommentar

Jeg holdt til her inne tidligere i år (i sommer faktisk) etter en MA i uke 11. Det var en tung periode og sorgen var stor og smertefull.

2 uker etter MA stoppet blødningene og 4 uker etter dukket mens opp. 17 dager etter denne mens testet jeg positivt på el-tester og ble gravid igjen.

 

Er nå snart 20 uker på vei med en frisk og rask baby i magen, men veien har vært lang i dette svangerskapet. Mange tanker om forrige svangerskap, bekymringer osv. Men nå som jeg kjenner den lille i magen er jeg så utrolig takknemlig for at vi ble velsignet med en ny spire kort tid etter MA.

 

Håper dere alle holder motet oppe og husker på at sannsynligheten for å miste flere ganger på rad er veldig liten.

 

Drysser masse babystøv over dere alle og ønsker dere masse lykke til videre

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar

me5: Var akkurat begynt på uke 11. Aner ikke hvordan alt det der henger sammen, men vet jeg hadde en dyktig gynekolog til utskrapning :-)

 

Nei, tester ikke, merker det på smerter i magen (eggstokkene) og er som oftest like regelmessig som en klokke ;-)

 

Har vel EL sånn ca nå, så nå må jeg gå å gjøre andre ting ;-)

 

 

 

Lenke til kommentar

Tenkte å blande meg litt inn i denne tråden her jeg. Hadde en SA for 3,5 uke siden. Første gang jeg var gravid og ble gravid på første forsøk. Men så kom SAen i uke 6-7. Kroppen rydda fint opp av seg selv, så trengte ikke utskraping. Men var skikkelig tungt og vanskelig de første dagene. Var sykemeldt en uke, og det var nok lurt for min del tror jeg.

 

Uansett: Jeg hadde eggløsning 18 dager etter SAen, og nå går jeg selvfølgelig og lurer på om jeg er blitt gravid igjen. Positiv test vil nok evt. ikke slå ut før om ei uke. Så da får jeg bare gå og kjenne etter tegn imens. Mulig det er ren innbilning, men føler at jeg må tisse oftere, er litt oppblåst, litt varm, litt rusking nedi magen, og muligens starten på litt ømme bryster. Det var jo slike tegn jeg fikk forrige gang før jeg mistet. Men vi får se - muligens er det bare mensen som er i anmarsj! Dette er mitt svar på status p.t.!

Lenke til kommentar

me5:

Jeg har ikke testet med EL ennå.

Tenkte jeg skulle ta en test nå før helga.

Men har ikke hatt noe følelse av mensen eller noe, så det spørs om jeg ikke må vente litt på EL. Likevel skal vi begynne å prøve, så får vi heller holde en jevn frekvens ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...