Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

hjelp! råd mot hard mage?

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 30 september 2010 - 21:28

er det noen som vet om noe som funker mot hard mage/ forstoppelse?? tar imot med takk!!:)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 My-77

My-77

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Skrevet 01 oktober 2010 - 13:41

Fiber: grovbrød, allbran, etc hjelper. Prøv svisker, brus uten sukker, trening, linfrø (yoghurt med allbran og linfrø, kanskje litt svisker).

• Gjest

Skrevet 01 oktober 2010 - 13:46

surt eple :) la linfrø "svelle" ett kvarter i vann/biola/youghurt og drikk det. Svisker, lakris (mye bedre enn svisker). Fiber fiber fiber og masse vann!! Lykke til :D

#4 Venter på nyttårsbarnet :)

Venter på nyttårsbarnet :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 01 oktober 2010 - 14:49

Jeg har en KJEMPE god oppskrift på svært enkle hjemmelagede knekkebrød. De gjør susen på hard mage, med STORE bokstaver - og er itillegg kjempe gode!! Selv spiser jeg dem som snacks, gjerne med en bit eple på...mm...... Kan VIRKELIG anbefales!! Knekkebrød 2 dl solsikkekjerner 2 dl sesamfrø 1 dl linfrø 2 dl sammalt grov rug 2 dl små havregryn ( lettkokte) 2 dl havrekli 1 dl kruskakli 1 1/2 ts salt 1 1/2 ts bulljong 7 dl lunka vann 2 ss olje Bland det tørre sammen og ha i væsken la svelle i minst 20 min. Fordeles jevnt på 3 brett m bakepapir. Stek i 10 min rut så opp i passe ruter. (pizza hjul er genialt her) Sett alle brettene inni på varm luft 180 gr i ca 40-45 min. pass på de siste min så de ikke brenner seg. Dersom de ikke blir helt sprø etter steking, legg alle sammen på rist (kan ligge oppåhverandre) på 50 gr i stekeovnen, med døra til ovnen på gløtt. Kan ligge slik i 3-4 timer, eller etter behov!

#5 Lykkemin

Lykkemin

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 01 oktober 2010 - 14:52

kjøp lakulose eller duholac fra apoteket :)

#6 Spinella

Spinella

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • StedMosjøen

Skrevet 01 oktober 2010 - 14:58

En jordmor sa til meg at hun visste om gravide som sverget til en eneste ting når det gjaldt treg mage. En halv pære om dagen. Jeg spiste dette i en periode, og det stemmer faktisk. Ellers så kan alt med linfrø hjelpe mot forstoppelse, når skaden liksom har skjedd allerede. Jeg kjøpte sånn Fiberrik knekkebrød med ekstra linfrø, funket fint det også. Husk at man ikke skal ta noe avføringsmiddel uten å forhøre seg med jordmor først, siden det kan være med på å sette igang fødselen.

#7 Lykkemin

Lykkemin

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 01 oktober 2010 - 15:01

jeg har drukket 15 ml så og si hver dag siden slutten av juni og det er ingen fødsel på gang her... både jm og leger sier det er helt i orden, er bare en opprettholdelses mengde det er snakk om og ikke full tømming..