Gå til innhold

Ligger dere ofte på gulvet å snakker babyspråk med babyen deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

synes det er sååå koselig. Da snakker vi sammen om ting og tang på babyspråk :)

Pleier å ligge i 1t på morran å snakke babyspråk i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva legger du i babyspråk da? Jeg prater masse med guttungen hele dagen og har gjort det fra dag en, etteraper lydene hans innimellom, men ellers bare pratet vanlig med ordntlige ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ofte på gulvet og i sofa`n og prater med henne, men snakker lite babyspråk. Jeg prater, hun gobler, jeg synger og hun jodler. Funker fint det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selv etter 4 unger har jeg tilgode å ligge og prate babyspråk på gulvet. Kan selvsagt gjøre stemmen ekstra myk og ven, men å holde på med "arhøøø" osv er uaktuelt. Derimot har jeg hatt lange "samtaler" om politikk, aktuelle nyheter, matoppskrifter osv med barna mine når de var babyer. Dvs jeg har snakket, babyen har svart "rhøø-rhøø-" og jeg har svart noe i duren "ja, du mener det altså, hm, jeg synes..." osv. Hele opplegget utelukkende for at babyen skal høre stemmen min og ord. Finnes mer koselig ting å gjøre på enn å prate til en baby synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja! Synes det er veldig koselig å kommunisere med lyder og babyspråk jeg!

Og nå har han begynt å herme etter meg med masse lyder og mimikk :) veldig morsomt å se!

Ellers så snakker jeg jo vanlig med mykstemme til han.

Pleier å masere han og det finnes spesielle rim og lyder som vi bruker som jeg har funnet på selv, da ler han og gurgler i vei. Han er 4 mnd forresten.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...