Gå til innhold

Vræl... synlige blodårer på beina! Flere som har fått?


Mammahjertet <3

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt litt tendens til å ha noen små synlige blodårer på ene leggen og lårene. MEN... den siste tida, og da spesielt etter jeg fikk en del væske i kroppen så har årene virkelig poppa frem. Det er ikke åreknuter, men spindelvevsårer.

 

Har hørt at dette kan fjernes med både laser og noe som heter skleroterapi eller noe slikt. Er det noen som har fått samme som meg? Eller eventuelt har hatt det før og fått det fjernet på en effektiv måte?

 

Håper virkelig disse blir mindre synlige når jeg er ferdig med graviditeten altså. Det blir jo ganske dyrt å få de fjerna tenker jeg. Men vekk skal de.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk massevis av dem etter siste forige fødsel for 13 år siden. Dengang kunne man ikke ta det med laser. Råder deg til å bli ferdig m sv.skapa først før du bruker massevis av penger på å få dem fjernet da dem lett kommer tilbake. Har heldigvis ikke blitt værre dette sv.skapet, men jeg ser ille nok ut som jeg gjør, særlig bak knæra og foran på den ene ankelen. En god dekkrem hjelper. Koster ca 100 kr pr min for å få det fjernet med laser. Vil og ha det bort med tiden. Stooor trøsteklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også flere synlige blodårer på beina under forrige graviditet (ikke åreknuter, bare synlige, tykke blodårer). Utrolig irriterende. Har ikke lagt merke til at jeg har fått noen flere denne gangen, er nå i uke 38.

 

Jeg var hos en hudlege for en tid tilbake, for å fjerne en føflekk. Jeg spurte da om hva jeg skulle gjøre for å forhindre nye blodårer som plopper ut. Han sa det er mye genetisk, men at man kan forhindre noe ved å unngå å stå mye. Ha beina mest mulig høyt (ikke at det alltid er så praktisk eller lett å få til). Det å stå rett opp og ned er visst det verste man kan gjøre...

 

Hvis det blir verre, kommer jeg nok til å fjerne de. Men venter til jeg vet jeg er ferdig med barn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så tålmodig som dere to som har svart meg foreløpig her inne ;-) Jeg tipper på at jeg kommer til å fjerne i hvert fall noen av årene før neste vår i hvert fall. Har da lyst til å slenge på meg shortsen som jeg pleier. Er litt for forfengelig kanskje? ;-)

 

Takk for tipset som du fikk fra hudlegen forresten. Det kan være greit å være bevisst på å ha beina opp når en vet en er genetisk disponert for dette. Min mamma fikk også slike årer når hun gikk gravid. Men hun blir så veldig brun på sommeren at de synes ikke når hun går i shorts.

 

:-) Oi du har bare to uker igjen. Lykke til med siste innspurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr minuttet å fjerne de med laser?? Hjeelp for en pris. Men jeg tror at skleroterapi er litt billigere. Sjekka litt rundt og der tok de fra 1500-3000 kroner sprøyta. Og da fikk de visst tatt en del.

 

Jaja sånn er det å være forfengelig ;-)

 

Lykke til videre med graviditeten!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fåttt noen sånne spindel-greier på leggene selv.. fikk de for noen år siden. men nå har jeg fått en kjempestor en på låret! ser ut som et sprengt blodkar eller noe. ikke pent. så blir ikke kort shorts på meg med det første.

fint med masse tips om fjerning, kommer definitivt til å sjekke ut mulighetene senere!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mye av dette da jeg var gravid - spesielt bak på ene leggen. var virkelig mørke blodårer. Hadde planlagt laser og det hele, men er overrasket hvor fort de nesten forsvant! Nå synes de bare svakt, og er til å leve med.

 

Så vent å se, kanskje forsvinner de av seg selv :-)

 

ellers hold bena høyt ja, og bruk støttestrømper om du har hevelser i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...