Gå til innhold

Sosionom som ønsker å jobbe i skolen; hvilken videreutdannelse bør jeg da satse på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det spes.ped som er veien å gå eller ppu? Eller noe helt annet?

 

Ønsker å jobbe KUN i skolen, ikke sfo, og har da forstått det slik at jeg må ha noe mer enn "bare" sosionomstudiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, takk for svar :)

 

Er ikke drømmejobben min heller i grunn, men synes arbeidstidene i forhold til slik jeg jobber nå(turnus) veier veldig tungt.

 

Skal hvertfall søke, så får vi se hvordan det hele ender!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på om du orker å jobbe på et sted der det i all hovedsak jobber lærere, som har bedre lønn og vilkår enn deg. Det hadde iallefall irritert meg grønn. Jeg har som tillitsvalgt representert sosionomer i skole, og det har vært mye irritasjon.

 

Hilsen sosionomen (som jobber bare dagtid, på Nav- ikke så ille som man skal ha det til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet et par år i skolen og vet jo litt om hva jeg går til. Forskjellen nå vil evt være at jeg KUN jobber i skolen, får noen timer planlegging ol og slipper sfo biten jeg tidligere hadde. Ang lønn så blir jeg lønnet som sosionom. Det er ikke like bra som lærerlønna, men samtidig har man heller ikke kontaklærerjobben ol.

 

Jeg kunne absolutt tenkt meg å jobbe i nav, samtidig som jeg trives godt i jobben jeg nå har. Problemet er at jeg ikke klarer å slå meg til ro med at jeg skal jobbe i ferier/høytider når både mann og barn følger skoleruta.

 

Veier for og imot hele tiden her, men har hvertfall blitt enig med meg selv om at jeg skal søke, så får vi se om det blir noe mer utav det :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er barnevenrspedagog som har fått drømmejobben med helt fantastiske arbeidstider og arbeidsbetingelser. Skulle ønske jeg fant den type jobb, det er dessverre er det aaalt for få av dem...:/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...