Skrevet 12 desember 2010 - 09:57
Jeg har nettopp vært i samme situasjon, bare at begge var lovelig da. Men jeg ville ha gjort ting anderledels når jeg tenker tilbake nå. Jeg fortalte bare han ene at han skulle bli far og vi begynte å bygge ett forhold, det tok slutt og plutselig kom han med krav om DNA test, å det viste seg at det IKKE var han. Da brakte helvete løs og nå står vi midt i en kinki sak med NAV, en far som vil gi fulstendig faan i guttungen, tingretten, å for å ikke å snakke om all skammen jeg har brakt over min familie og slekt og meg selv. Å det værste av alt, de jeg har "lurt" trill rundt om barnet er hans, besteforeldrene og tanter og onkler. Tro meg, si det som det er nå, jo fortere jo bedre. Svangerskapet mitt var rene helvete med alle tankene og dårlig samvittighet osv. Vær så snill å fortell det som det er, det er mye bedre å ta konsekvensene nå enn om noen år. Bare tenk deg barnets reaksjon om det viser seg etter feks 15 år at pappan ikke er pappan hass! Hva kan skje med forholdet mellom deg og barnet ditt da? Du kan jo være heldig å at det ikke er 15 åringen, da er det hvertfall bedre å vite med sikkerhet å slippe å leve i uvissthet og gå rundt å kanskje lure alle rundt deg.
For deg selv, ungen å alle rundt deg så si det som det er. Du kan jo bare si det til han som du allerede har fortalt dette til. At det kan være en ørliten sjangs for at han ikke er faren, si at du har fortrengt den andre muligheten fordi det er en person som så absolut ikke egner seg som far, ett eller annet. Kanskje vil han takkle det bra, at dette blir mellom dere fram til dere har fått en test.