Gå til innhold

Pleier du å ha gardiner/persienner trukket for?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser det er veldig forskjell på folk, har venner som ikke har gardiner i det hele tatt og ikke bryr seg om innsyn, mens andre har dekket til alle vinduene i hele leiligheten for å slippe innsyn..spesielt lekkert er det jo med folk som henger laken over vinduer i hele huset, har et sånt hus her i nabolaget..ser ut som et spøkelseshus..:

 

Hva tenker dere om folk som ALLTID har gardiner/pesienner igjen?

 

Inspirert av en tråd på kvinneguiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke noe spes om de som lukker helt igjen.. Kanskje de ikke vil ha innsyn i det hele tatt.. Nå om kveldene så ser man jo ganske godt hva som skjer inne..

Bor selv i et byggefelt, ofte jeg går naken fra det ene rommet til det andre, og da er det greit med at gardinene er igjen, sånn at ikke hele nabolaget får med seg den nakne kroppen min med strekkmerker, celluitter osv.. :P

 

Syns det er merkelig med dem som ikke har gardiner, så går de nakne rundt.. Haha... Var ute med søppla her om dagen, og så opp mot nabohuset. Der sto dama i nettoen, og jeg så godt puppene hennes.. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skodder som jeg lukker hver kveld etter mørkets frembrud. Ble godt vant til det da vi bodde i utlandet og måtte ha det da vi flyttet hjem.

Har også gardiner da selvf, men dem trenger jeg ikke å røre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i første etg, med stooooort vindu i stua, hele den ene veggen. Vi har tynne, hvite gardiner som hindrer innsyn men slipper inn dagslys. Vanligvis har vi bare deler trikket for, men nå på vinteren trekker vi for hele, føles litt som vi er på utstilling når det begynne rå bli litt mørkt ute, og nå blir det jo mørkt så tidlig. Dessuten er det så mye dårlig være for tiden, og det er ikke noe koselig å sitte å se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har persiennene oppe om dagen og lukker de før jeg legger meg. Har innsyn rett fra veien utenfor, så både folk og biler ser rett inn. Liker å være litt privat, så hvis jeg får besøk på kvelden lukker jeg også persiennene. Alle trenger ikke å vite hvem som er hos meg og hva vi gjør på soffan eventuelt, haha ;) På soverommet er de konstant nede. Har ikke tid til å fikse det på morran altså. Det ser faktisk ganske stygt ut fra utsiden har jeg sett. Men sånn får det bare være. Jeg må jo innrømme selv at hvis jeg legger merke til en leilighet som alltid har gardiner/persienner trukket ned, lurer jeg på hvordan det ser ut inne hos de eller hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 4 ganske store vinduer i stua, pleier å ha persienner igjen på 2 av dem for å slippe litt innsyn/sollys. Det er ikke så mange som går forbi på den siden av huset da, men men.. på kjøkkenet har jeg det stort sett åpent så lenge det ikke er for mye sollys.

 

Ellers har vi rullegardiner på soverommene og persienner på badet som pleier å være igjen.

 

Liker ikke så godt når det blir for sterkt dagslys inne, liker best når det er litt lunt og koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar aldri igjen gardinene, føler meg innesperret. har de selvfølgelig igjen på soverommene. Går ofte naken opp i stua, men ser altid ut om jeg kan se noen før jeg går "inn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveromsgardinene er alltid trukket for før vi går og legger oss, men alle andre vinduer er fritt til innsyn.

 

Grunnen er at vi bor på en liten høyde i forhold til alle andre i nabolaget og det er heller de som burde tenke på at vi ser inn til de! Spesielt ene naboen ser vi rett inn til sofakroken på stua, he he.

 

Mormor trakk alltid for gardinene sine da det ble mørkt om kvelden, men hun hadde stua ved bakkenivå rett ved siden av en vei der folk går mye tur om kveldene. Hadde vi bodd slik så hadde jeg nok hatt nede persienner om kvelden!

 

Vi har panelgardiner på stua og de er nok bare til pynt, ikke noe praktisk i de. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gardiner, kun på soverommene, og de brukes bare om sommeren nå vi ikke vil våkne 04.00 pga sola:)

 

Bor midt på vår nesten 5 mål store tomt, kan ikke se naboer i noen retning, og sjansen for at noen sniker seg rundt i mørket for å kikke inn til oss tror jeg er heller liten.

Skulle det skje skal de heller få den gleden. Jeg liker den fantastiske utsikten vår, og jeg liker å slippe inn alt dagslys det er mulig å slippe inn, så her blir det nok ikke gardiner med det første:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...