Gå til innhold

Er vi og apene de eneste "dyrene" som har sex kun for nytelsen ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aner ikke hvorfor jeg lurer på dette....

 

Mennesker har jo sex for moro skyld, OG for å forplante oss. Men de fleste dyrearter har jo en egen brunstperiode de er "kåte".

Ergo, de har sex kun den tiden de er fruktbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tror det.

 

Og så er det vi mennesker og dvergsjimpansene som er de eneste som har sex med ansiktet vendt mot den andres ansikt. De eneste med misjonærstillingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, var en dyreart til, men nå står det helt stille hvilken.... Løve og elefant for gjennom hode mitt, men tror ikke det var dem... Skal være en til, var i hvertfall noe om det på NG for lenge siden, men nå står det helt bom fast på hvilket dyr det gjaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfiner her jeg hørt ja =)

 

Men hørte også en gang at en gris` orgasme kan vare opp til 30 minutter!!!!

Da hadde nok jeg hatt sex for nytelsen ja,hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Delfiner onanerer i hvertfall, om de er holdt aleine i fangenskap.

 

Dvergsjimpanser i dyrerikets hippier, de lever etter "make love, not war"-prinsippet i ekstrem grad. Alle kan ha sex med alle, på tvers av alder og kjønn, og de bruker sex som sosialt "lim" i flokken og som konfliktløsningsmiddel.

 

Man kan for eksempel se to sjimpanser krangle om samme frukt, til de stirrer hverandre dypt inn i øynenen, har seg med hverandre og deler frukten etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde en utstilling på naturhistorisk museum for en stund siden som het "mot naturens orden". Det tok for seg homofili i dyreverden.

Det omfattet menge dyrearter. Disse hadde sex for nytelsen, ikke for reproduksjon. Og det var rett så mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i ABC-linken lenger oppe, er det litt vanskelig å vite om dyr har sex for nytelsen eller for andre formål. Det vi kan si helt sikkert, er at mange arter har sex uten at formålet er å lage barn.

 

Som med dvergsjimpansene, feks. Har de sex for nytelsen, eller av praktiske årsaker som konfliktløsning og relasjonsbygging? Eller begge deler? Og hva med oss mennesker, er vi så enderledes der?

 

Generelt sett er det vel i hvertfall sånn at jo mer høyrestående dyreartene er, jo mer har de sex uten at det har reproduksjonsformål, og jo mer homofile er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...